• lillaj

Örebro tråden nr 3....

åh, vad fina ni var!!! Sen ser det ju ut somatt solen kikade fram också

Waersta skrev 2008-07-20 23:42:42 följande:
    kareja.bilddagboken.se/p/show.html här finns iofs bild på oss två!
  • lillaj

Nu längtar jag så jag nästan blir galen till 9 aug och när det är vår tur!! Nu börjar det kännas att det är nära. Inte alls mycket kvar att fixa. Ringa om tårta, prova/sy in/hämta klänningen, hämta mannens kläder, klippa och slinga håret, printa fest-, vigsel- barnfesthäfte, ordna bordsplaceringstavlan och träffa prästen! That´s it i think!

Mitt i denna glädje ska mamma begravas på fredag. Hoppas att det blir vackert och fint. Det är en väldigt märklig känsla kring allt, att vara ledsen ena stunden och jätteglad andra men jag tror att bröllopet är en bra hjälp att hålla sig på fötterna just nu. Sörjer gör jag ju så klart men det känns ändå lättare på något obeskrivligt sätt. Mamma finns hela tiden i mina tankar och det värmer och stärker mig så att jag orkar allt. Jag vill inte förstöra er andras glädje men måste ändå skriva av mig lite och ni flesta i tråden vet ju vad som hänt.

Hur går det för dig nora080809? När kommer ni till Nora innan?

• lillaj

Ibland är det svårt att få till ett tal men skriv ner alla ord du vill få fram, låt det "morgna" någon dag och fortsätt sen. Ibland behöver hjärnan lite tid på sig, så är det alla fall för mig.

Låter som en fin idé att hålla ett tal sin man!! Hoppas du får till det!!!

Nora080809 skrev 2008-07-21 14:49:30 följande:
    HejHåller på att skriva tal till m2b och det ær svårt.. vet ju vad jag vill sæga men får inte helt till det. Annars¨går det bra, læget under kontroll tror jag. Skulle ju alltid kunna væga tre kilo mindre och vara två nyanser brunare men men...Læste om din mamma och beklagar verkligen sorgen, det ær starkt att ni genomfør brøllpet ændå!
  • lillaj

Jag kommer alltid att sakna min mamma eftersom vi haft en väldigt nära relation, pratat i telefon nästan varenda dag. Jag vet ju att mamma ville att vi skulle gifta oss och att vi skulle genomföra det. Jag har nog aldrig tvekat kring det och min blivande är helt inne på samma spår. Men, visst hade vi inte kommit så långt i vår planering som vi har hade jag nog kännt annorlunda tror jag, nu är det ju bara att flyta med. Vi gör ju ingenting själva kring festen vilket är väldigt skönt.

Ja, sorg kräver en hel del bearbetning och detta är ju bara början på någon livslångt, det är jag fullt medveten om. Vi pratar väldigt mycket inom familjen och med vänner. Prata är nog för mig det bästa sättet att bearbeta sorgen liksom att försöka minnas allt fint.

På bröllopet ska vi tända ett ljus för mamma i kyrkan. Nu begravs hon 25 mil bort så tyvärr kan jag inte lägga någon blomma på hennes grav vilket jag annars tycker är en fin gest.

Jonna83 skrev 2008-07-21 14:38:57 följande:
    lillajMin bästa kompis förlorade sin mamma för två år sen, strax därefter blev hon gravid o hon säger nu att det var först för ett par månader sen som hon sörjer på "riktigt". Sånt där tar tid.. Jag tycker det verkar som ett väldigt bra sätt att hedra din mamma genom att göra det här till en fantastisk dag!WaerstaVa fiiiint!! Och bygdegården höll o står kvar?? ;)
  • lillaj

Vad snyggt med björnbär i buketten!! Inte det första man tänker på i samband med brudbukett så det var annolrunda och fint tycker jag

MissDevout skrev 2008-07-21 20:04:52 följande:
    Idag var jag hos floristen och det blev en kovändning när det gäller bröllopsbuketten (igen!). Först skulle jag ha en kompakt rund bukett med bara rosa rosor i olika nyanser. Sen ändrade jag mig och skulle ha olika tvåfärgade rosa rosor. Sen ändrade jag mig igen när jag såg floristens inspirationsbilder på hans hemsida och gav honom fria händer, under förutsättning att buketten skulle vara rosa. Och så idag när jag kom dit och vi skulle bestämma bestämt så blev det en vit bukett med olika blommor (domineras av vita rosor)med gräs och björnbär o diverse (liknande bukett finns i mitt galleri som jag lånat från hans hemsida) Anledningen till att den blev vit till slut är ju att jag ska ha en ljusrosa klänning och det är en svår rosa nyans, den är nästan champagnefärgad. Finns en bild på färgen i galleriet. Så för att det inte skulle skära sig så tog jag det säkra före det osäkra och tog vitt. Detta innebär dock att jag måste ringa Sveas och ändra utseendet på tårtan då vi hade valt rosa rosor till den *suck* och krånglig som jag är har jag hittat en annan sorts dekoration jag vill ha nu, hoppas de kan göra den...
  • lillaj

Jag har inte hittat så många bra sidor tyvärr men jag hittade min på www.bernzonsblommor.se/start.asp

Jonna83 skrev 2008-07-21 20:27:49 följande:
    kan ni tipsa om nån bra sida med brudbuketter? Vill inte ha de här bollarna utan nått lite...ledigare. Lite inspiration tack!
  • lillaj

Idag ska jag ringa och beställa tårta, antagligen blir det något med choklad i och vit marsipan över. Varken jag eller sambon äter sugarpaste så det vill vi inte ha. Berätta om era tårtor?

Sen har vi bestämt oss för Äpelbo gånglåt som utmusik! Ska printa barnfesthäftena (2 st). Försöka köpa tyg till anslagstavlan för bordsplacering men vet inte riktigt vad för slags tyg jag ska spänna över för att det ska bli snyggt. Tips? Fick ju tipset från Bröllopsbonanza från början och då hade dem någon form av sammet vill jag minnas. Har inte hittat det men ska leta.

• lillaj

Vi har gjort lite tvärt om, vi har plcerat flera av våra gäster mittemot sina äkta hälftar Men inte i alla fall, mina systrar sitter ju t.ex. inte intill sina utan på honnörsbordet. Många av mina kompisar sitter vid ett bord lite huller om buller. Vi har valt att inte placera helt okända intill varandra just för att vi vil få till en bra början på festn och vi tror på den här modellen Man känner ju sina nära och kära bäst så det är säkert olika i olika sällskap.

Nora080809 skrev 2008-07-22 07:29:16 följande:
    Vi har efter rek. från Waersta valt Wilmatårta- har aldrig sjælv ætit den faktiskt. Det ær vit chocklad, marsipan, hallon och vaniljkræm. Både bagaren och cateringfirman sæger att det ær ett bra val så jag litar på dem. Ang. bjørnbær hade jag det i buketten nær jag var tærna tillsammans med vita rosor och det var jættefint. Fick mycket kommentarer om buketten!Idag SKALL jag bli klar med festprogrammen. Det tog mycket tid med gæstpresentationerna men bordsplacerigen gick faktiskt øver førvæntan. Vi har blandat ordentligt, ingen sitter brevid sin partner. Hur gør ni? Ni som gift er, hur funkade bordsplaceringen?
  • lillaj

Vi har gjort lite tvärt om, vi har plcerat flera av våra gäster mittemot sina äkta hälftar Men inte i alla fall, mina systrar sitter ju t.ex. inte intill sina utan på honnörsbordet. Många av mina kompisar sitter vid ett bord lite huller om buller. Vi har valt att inte placera helt okända intill varandra just för att vi vil få till en bra början på festn och vi tror på den här modellen Man känner ju sina nära och kära bäst så det är säkert olika i olika sällskap.

Vi har efter rek. från Waersta valt Wilmatårta- har aldrig sjælv ætit den faktiskt. Det ær vit chocklad, marsipan, hallon och vaniljkræm. Både bagaren och cateringfirman sæger att det ær ett bra val så jag litar på dem. Ang. bjørnbær hade jag det i buketten nær jag var tærna tillsammans med vita rosor och det var jættefint. Fick mycket kommentarer om buketten!Idag SKALL jag bli klar med festprogrammen. Det tog mycket tid med gæstpresentationerna men bordsplacerigen gick faktiskt øver førvæntan. Vi har blandat ordentligt, ingen sitter brevid sin partner. Hur gør ni? Ni som gift er, hur funkade bordsplaceringen?
  • lillaj

Svar på tråden Örebro tråden nr 3....