Örebro tråden nr 3....
åh, vad fina ni var!!! Sen ser det ju ut somatt solen kikade fram också
åh, vad fina ni var!!! Sen ser det ju ut somatt solen kikade fram också
Nu längtar jag så jag nästan blir galen till 9 aug och när det är vår tur!! Nu börjar det kännas att det är nära. Inte alls mycket kvar att fixa. Ringa om tårta, prova/sy in/hämta klänningen, hämta mannens kläder, klippa och slinga håret, printa fest-, vigsel- barnfesthäfte, ordna bordsplaceringstavlan och träffa prästen! That´s it i think!
Mitt i denna glädje ska mamma begravas på fredag. Hoppas att det blir vackert och fint. Det är en väldigt märklig känsla kring allt, att vara ledsen ena stunden och jätteglad andra men jag tror att bröllopet är en bra hjälp att hålla sig på fötterna just nu. Sörjer gör jag ju så klart men det känns ändå lättare på något obeskrivligt sätt. Mamma finns hela tiden i mina tankar och det värmer och stärker mig så att jag orkar allt. Jag vill inte förstöra er andras glädje men måste ändå skriva av mig lite och ni flesta i tråden vet ju vad som hänt.
Hur går det för dig nora080809? När kommer ni till Nora innan?
Ibland är det svårt att få till ett tal men skriv ner alla ord du vill få fram, låt det "morgna" någon dag och fortsätt sen. Ibland behöver hjärnan lite tid på sig, så är det alla fall för mig.
Låter som en fin idé att hålla ett tal sin man!! Hoppas du får till det!!!
Jag kommer alltid att sakna min mamma eftersom vi haft en väldigt nära relation, pratat i telefon nästan varenda dag. Jag vet ju att mamma ville att vi skulle gifta oss och att vi skulle genomföra det. Jag har nog aldrig tvekat kring det och min blivande är helt inne på samma spår. Men, visst hade vi inte kommit så långt i vår planering som vi har hade jag nog kännt annorlunda tror jag, nu är det ju bara att flyta med. Vi gör ju ingenting själva kring festen vilket är väldigt skönt.
Ja, sorg kräver en hel del bearbetning och detta är ju bara början på någon livslångt, det är jag fullt medveten om. Vi pratar väldigt mycket inom familjen och med vänner. Prata är nog för mig det bästa sättet att bearbeta sorgen liksom att försöka minnas allt fint.
På bröllopet ska vi tända ett ljus för mamma i kyrkan. Nu begravs hon 25 mil bort så tyvärr kan jag inte lägga någon blomma på hennes grav vilket jag annars tycker är en fin gest.
Vad snyggt med björnbär i buketten!! Inte det första man tänker på i samband med brudbukett så det var annolrunda och fint tycker jag
Jag har inte hittat så många bra sidor tyvärr men jag hittade min på www.bernzonsblommor.se/start.asp
Idag ska jag ringa och beställa tårta, antagligen blir det något med choklad i och vit marsipan över. Varken jag eller sambon äter sugarpaste så det vill vi inte ha. Berätta om era tårtor?
Sen har vi bestämt oss för Äpelbo gånglåt som utmusik! Ska printa barnfesthäftena (2 st). Försöka köpa tyg till anslagstavlan för bordsplacering men vet inte riktigt vad för slags tyg jag ska spänna över för att det ska bli snyggt. Tips? Fick ju tipset från Bröllopsbonanza från början och då hade dem någon form av sammet vill jag minnas. Har inte hittat det men ska leta.
Vi har gjort lite tvärt om, vi har plcerat flera av våra gäster mittemot sina äkta hälftar Men inte i alla fall, mina systrar sitter ju t.ex. inte intill sina utan på honnörsbordet. Många av mina kompisar sitter vid ett bord lite huller om buller. Vi har valt att inte placera helt okända intill varandra just för att vi vil få till en bra början på festn och vi tror på den här modellen Man känner ju sina nära och kära bäst så det är säkert olika i olika sällskap.
Vi har gjort lite tvärt om, vi har plcerat flera av våra gäster mittemot sina äkta hälftar Men inte i alla fall, mina systrar sitter ju t.ex. inte intill sina utan på honnörsbordet. Många av mina kompisar sitter vid ett bord lite huller om buller. Vi har valt att inte placera helt okända intill varandra just för att vi vil få till en bra början på festn och vi tror på den här modellen Man känner ju sina nära och kära bäst så det är säkert olika i olika sällskap.