Inlägg från: LillEm |Visa alla inlägg
  • LillEm

50-tals bröllop

Kul att det är fler som gillar 50tals kläder. Jag älskar dessa klänningar, de är så feminima, sexiga och snygga. Dessutom passar modellerna mig eftersom att jag har en smal midja men lite större byst. Jag köpte min bröllopsklänning (färg ivory) med underkjol och matchande bolero på

www.vivienofholloway.com

Nu letar jag efter ett par snygga skor à vintage 50tal.
    Lycka till med era bröllopsplaner.

Kram / LillEm

• LillEm

Hej SweetSun,

Frakten när man beställer från Vivien går på £10 och det tar ca 1 vecka innan man får paketet. Man betalar via Paypal så om man inte redan har ett konto där så bör amn fixa ett!

/ LillEm

• LillEm

Jag tror att man kanske kan betala med VISA men då måste man ringa till butiken i London och göra det via telefon och det känns ju lite sisådär.....
    Jag blev oxå förvånad när jag inte kunde betala med vanligt VISA-kort men det visade sig att Paypal var ganska så enkelt ändå.

• LillEm

Gör det, det är det värt :)
    Lycka till

• LillEm

Tyvärr, min blivande man har inte sätt mig i klänningen så jag är lite försiktig med att lägga ut bilder på den. Men jag lovar att du kommer att bli nöjd, den är grymt snygg. Jag köpte även underkjol och bolero från Vivien. Underkjolen passar perfekt till klänningen och kan rekommenderas.

• LillEm

Jag skulle säga att den ger ca 10-20cm vidd (ahh jag är så dålig på sådant här), ungefär som det ser ut på typiska 50-tals filmer. Trist att den var slut men jag tror att man kan skicka ett mail och be om att bli uppdaterad när det kommer in nytt.....

• LillEm

Hej SweetSun,

Hur går det med klänningsköpet? Blir det på Vivien?
    Själv har jag köpt skor idag på Clazzyfashion. Jag hoppas verkligen att de passar och känns någorlunda bekväma.

/ LillEm

• LillEm

Jag har köpt ett par benvita pumps som är öppna i tån. Du kan se dem på min blogg. Jag funderar oxå på att ha en stor klarröd rosett i runt midjan på klänningen o hade först tänkt att ha ett par skor som skulle matcha den röda färgen... men det är ju alltid svårt att hitta exakt samma färg så nu fick det bli ett par vita istället.

• LillEm

Sorry, jag skrev fel. Jag har ingen blogg, jag menar mitt bildgalleri

• LillEm

Kolla om du kan se mina bilder nu. Jag hade glömt att kryssa i en ruta som gör bilderna tillgängliga för andra.

Svar på tråden 50-tals bröllop