• elsi

50-tals bröllop

Hi Guys!!!
    Jag var på Candy Anthony i Juli.... oj vilken klänningar!!!!!
    ladyLuck? hittade duden på nätet eller såg du när jag skev om den någon gång här på BT.
    i alla fall, 50 tal är inte huvud grejen på våran bröllop men jag bara älskar hela den 50 tal Dior /Hepburn/ Pinup stilen...den är såååååå "flickig" och sååååååå kvinlig!!

Jag ska nog ha sloja i Blush Pink och den där enorma rosetten bak och ska sy till en liten Jacka.. ja 2 fluffiga under kjoler, och spetsiga "Sling-back" skor.. 090509... jag längtar!!

• elsi

Ladyluck,
    ville bara säga att jag var på CandyAnthony i juli... hittade dröm klänningen, "ivory" med En stor lång rosette i ljust ljust beige, och en slöja i "blush", provade skor också, och de skulle fixa en liten jacka över den. Och tänkte ta spetsklänningen man kan ha över den andra, och sist med inte minst... 2 huge fluffy petticoats!!
    men... jag bo här nu, inte där, och det skulle kosta för mycket tid och pengar att sy upp den.
    men jag ska försöka hitta någon som kan sy upp åt mig.
    underbara klänningar eller hur?

• elsi

Saltnes... ja de ha många men jag vet inte om man få köpa just dom... i för sig de jag provade var för stora men hon var mästare på att fixa de så att jag kunde se hur de skulle passa. Jag tror att de sy upp i din storlek och passform
    jag föreslår att du maila dit och höra. Den jag skulle vilja ha är den med en stor rosette som släp... jag drömmar..

Vet ni... min m2b föreslog att vi skickade ut våra inbjudningar i september!!! sååååå kul!!!

• elsi

U2s, stephanie james var hur jag fick idé att ha Tea length klänning, Viste är dom Underbara!! Jag är inte 20 längre och tycker att en lång klänning bli lite överdrivit i min ålder .. i för sig jag är 1.a gångs brud vid 45!!!
    Min klänning ska bli www candyanthony stilen!!!

• elsi

ladyluck
    jepp bo I stockholm. Tycker priset är saftig jag ville så gärna ha en sån... med stor rosette den långa nog med en liten jacka kanske halter neck (deras stil) och ha funderat på att ha spets klänningen över... men jag ska försöka hitta någon i stockho0lm som kan sy en sån åt mig.. få se. jag har till nästa maj..
    vilken skulle du vilja ha?

• elsi

leopard klänning finns att beskåda under Album på deras websida..

Kristinahovs Malmgård 090509 kanske utomhus vi fint väder. sen ska vi har fika och tårta.

ingen 50 tals tema... bara min klänning.. lite Audrey Hepburn stil

Svar på tråden 50-tals bröllop