50-tals bröllop
Hej hej! Äntligen en tråd för mig. Jag är helt frälst i 50-talsstilen och vill absolut ha 50-talsmodell på klänningen. Själv är jag inne på vintage (måste inte nödvändigtvis ha en vit klänning heller). Kan därför tipsa om en väldigt bra butk, i Stockholm: Saker & Ting vintage som ligger på Sturegatan. Men ring först, för öppettiderna är lite knasiga, den roliga damen som har butiken jobbar deltid. Förra sommaren köpte jag två klänningar och två boleros för 3000 kronor (jag fick 500 kr mängdarbatt ) inför ett bröllop! Affären är ett litet hål i väggen och trångt som en klädkammare med plagg från golv till tak. Svettigt och bökigt (man får byta om mitt i där man får plats och har man tur får stå bakom ett skynke bland kartongerna bakom disken). Ägarinnan är supergullig och rolig och hjälper gärna till, men privacy kan man glömma och är man den blyga typen tycker man nog att det är jobbigt. Man kan i alla fall hitta riktigt fina klänningar från 20-70-tal och en hel del 50-talstylldrömmar i röran!
Idag fick jag också tipset att butiken Old Touch www.oldtouch.se har en del. Ska ut och prova i veckan...