50-tals bröllop
Låter jättefint. har du någon bild?
Låter jättefint. har du någon bild?
Läste din presentation och insåg att vi kommer att gifta oss med en veckas mellanrum (jag gifter mig den 22/5) :)
Vi kommer nog att skippa någon speciell transport till vigseln för att spara in lite pengar. Vigseln och festen kommer att vara inne i Borgholms slottsruin så gästerna kommer ändå inte se oss när vi anländer...
I övrigt så kommer min blivande man att bära en typisk "maffia-hatt" för att få lite 50tals feeling.
I övrigt så har vi inte planerat så mycket 50tal mer än musiken. Vi kommer inte att att skriva in något tema på inbjudningarna. Men själv så älskar jag 50tal och det känns helt rätt att välja kläder efter det.
Man kan sammanfatta vårt bröllop som 50tal möter Öland. Mat och dekorationer kommer att gå i Öländska toner.
Hur långt har ni kommit i planerna?
Jättesnygga smycken o skor. Jag älskar dina örhängen!
Väldigt vackra klänningar! Men frågan är om man kan bli tvungen att betala tull för paketet, då kan det bli ändå dyrare :-/
Själv provade jag min klänning i helgen, den känns jättefin på. Min enda oro är att den sitter precis..... Den är bra runt midjan men spänner lite över ryggen precis där dragkedjan slutar. Jag önskar att den var 1-2 cm större runt byst/rygg men det är ju svårt att fixa. Det känns oxå lite svårt att gå ner i vikt runt ryggen och jag är inte så stor (ca 160cm och ~53kg)! Jag tror att jag ska lämna in den till en sömmerska och be henne sy dit en liten hake på insidan av klänningen där dragkedjan slutar för att säkra att den inte glider upp. Vad tror ni om det? Någon som har ett annat förslag?
Jag har köpt flor på
www.angelinas.se
Har dock inte fått det än så jag vet inte hur det är.....
Du kan se det i mitt bildgalleri.
Du måste kolla under tiaror (under accessoarer).
Sorry, jag menar under slöjor.
Jag har köpt min klänning på
www.vivienofholloway.com
Du kan se den i mitt bildgalleri.
Lycka till med klänningsletandet.