50-tals bröllop
det med inbjudningskorten, jag har hittat ett sött papper på panduro, som är svart med vita prickar på . Ska göra kort utav dem och knyta ett rosa band runt. Tror det kan bli sött.
det med inbjudningskorten, jag har hittat ett sött papper på panduro, som är svart med vita prickar på . Ska göra kort utav dem och knyta ett rosa band runt. Tror det kan bli sött.
nu har jag beställt klänningen från vivien!! *lycklig*
det blev den vita, tyckte det verkade dumt att den Ivory-färgade var dyrare? Tyckte det såg ut att vara samma modell. Så den vita får duga åt mig!
ok, ja jag ska kolla upp med VF också, få se om det går att boka en nu.. beror ju lite på vilken kommun det blir...
det måste ju vara en som vill gå med på en lite längre ceremoni. Tycker det är så himla dåligt att man måste kämpa för att få till en vanlig ceremoni bara för att det är borgerligt...
Njo men det jag menade är ju endå att många Vf inte vill göra mer än det de "måste". Jag har hört att vissa vägrar eller att vissa är skitsura och verkligen plågar sig igenom akten. Det är så himla fult! det är väldigt förlegat då en stor del av bröllopen idag är bergerliga, och dessutom inte i rådhuset.
Som tur är finns det ju lite roligare Vf som tycker det är roligt att ha den uppgiften, vilket jag tycker alla borde tycka. Om de inte vill göra det kan de väl avsäga sig??
Jaja nog om det...
VAd har ni fgunderat på för musik under eran dag? ingång och utgångsmusik? och bilken musik ska ni ha till bröllopsdansen (om ni ska ha nån )?
Fast vilken tid lägger de ner..? Vi komemr ju med ett färdigt koncept som de bara behöver läsa, det tar 1 timme av deras tid..
absolut, de borde få bättre betalt, utav kommunen som man betalar skatt till (precis som kyrkan).
jag har bild i mitt galleri!
jag frågar igen.. vet inte om jag fick når svar sist.. vad ska ni har för låt att dansa "bröllopsdansen" till? Vi ska inte dansa vals, bara en vanlig tryckare
vi funderar på "Only you", det är ju en klassiker och en underbar låt! Vi har liksom ingen "egen" låt ännu, så det får väl bli den då =P
Vad ska ni har för musik i överigt? ingång, utgång,solosång, fest?
vi ska också gifta oss borgerligt, så vi har ju fritt med låtar och texter!
la in mina låtar i en annan tråd men kan ju lägga in dem här med; (än så länge bara förslag men nära bestämt )
ingång;
Låt under vigseln(spelad utav en av gästerna)
utgång
Letar och letar efter låtar, men man hittar ju så mycket bra! Man har ju 711 bra kärlekslåtar som man avgudar, så det gäller ju att välja..
hejsan!
Vi har bokat cateringen! det kändes skööönt!
Sen tycket inte jag alls man ska behöva matcha inbjudningarna med allt annat, bara man får dem som man vill ;) Jag tror inte allt kommer att matcha för oss heller, men vad gör det?
Inbjudningarna ska jag och en tjejkompis göra i november så det ska bli skoj! De blir svarta ark med vita prickar och rosa band =P
Cltsp; Det låter ju toppen för er!! Coolt att få ha kvar utställningen!!!
tack för tipset alltidvi! Jag skulle kunna tänka mig ljusrosa underkjol!! ska kollas in!
lillem; ja det är mitt problem med! Jag tänkte om man skulle ha handskar, men vet inte om jag vågar beställa via nätet! Jag har så oootroligt små händer, så det mesta brukar vara för stort.