• Pumpkin

Hälften kvar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 11!

Välkommen till vår härliga tråd!
    Tiden springer verkligen iväg - nu är det sommar och flera av oss har redan hunnit stå brud Skrattande Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

Redan gifta:

080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 AnneiLundvigifteross.weddingannouncer.com

080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan

Näst på tur:

080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 Niennabrollopsplanering.blogspot.com
    080719 Fröken Planera
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com
    080726 furillen

080802 sommarbrud 080802steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080802 Myran 0802 - jonasomadelene.weddingannouncer.com/
    080808 Hedebris hedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080809 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080809 KKC
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080823 a wife to be - annelieochjohan.weddingannouncer
    080830 kassandra

Med bebis istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillan
    home.gamman.se/pillanochkjelle

Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs gifta brudar som hänger här med oss då och då Skrattande

*Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*

Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m2840360.html

Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

• Svar på tråden Hälften kvar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.
  • Pumpkin

Japp, jag börjar skolan nästa vecka - börjar bli rätt så nervös Hinner gå en vecka, sen drar vi på bröllopsresan (Kalifornien) i tre veckor

Har du sett bilderna från vårt bröllop? lasernet.homelinux.org/foto

Så bra att ni hade tur med regnskurarna

• sajberpillan

hej
    Stort grattis till alal som gift sig nu. COh jättegrattis till +et snitte!
    Vi har äntligen bestämt ett datum. Det blir den 31/7 2010 så nu kan jag börja planera igen. Är ett tag kvar, men desto längra tid att göra all den skojiga planeringen.
    Har ni några tips nu när ni har erfarenhet?

• Pumpkin

sajberpillan: Jag har massor av tips, men det är svårt att bara bubbla fram dem. Är det något speciellt du vill ha tips om?

Och grattis till datumet!

• Hedebris

grattis snitte till +:et, vet hur underbart det känns!!!

ska skriva ihop om vår bröllopsweekend så fort jag har tid

kram

• sajberpillan

tack tack.
    Tips på vad man bara inte får glömma, och på saker som inte var så viktiga (fast man trodde det)!?
    Budgettips?
    Tårtor? innehåll mm.
    Vet ett kompispar som gifte sig mitt i sommaren och deras chokladtårta höll på att rinna av faten. Det var ju inte så lyckat kanske.
    Kommer säkert på mer. Har ju flera år på mig!

• Pumpkin

Tips:

Tänk igenom vad som är viktigt för ER och budgetera efter det. Kanske en klyscha i bröllopsvärlden, men inget annat kunde vara mer sant - det är trots allt ER dag och ingen kommer att sakna något ni inte saknar.

Tänk på att det inte alltid är billigare att göra trycksakerna själva, det beror ju på hur pass dekorerade de ska vara osv. Jag kan säga att mina inbjudningskort definitivt blev dyrare än om vi hade beställt från Calligraphen t ex. Mkt tid tog det också, men oj så nöjd jag var när de var klara

Satsa på personliga detaljer - jag älskar choklad, alltså hade vi chokladhjärtan i cellofanpåsar som placeringskort och chokladtårta. Vår låt användes både till infoskivan vi skickade med inbjudningskorten och till vår första dans. Lasse jobbar på Scania, alltså åkte vi lastbil till festen. Osv osv

Tårtan blir definitivt billigare att göra själv, så om du eller någon i er närhet gillar att baka - gör den själva! Så länge tårtan är god så bryr sig inte folk så mkt mer om det Jag rekommenderar naturligtvis Devil's food chocolate cake som jag själv bakade och som jag fick så många komplimanger för. Jag fyllde den med chokladfrosting och mosade hallon - perfekt kombination!

Om ni planerar att hänga kvar på festen så länge som möjligt (vilket jag starkt rekommenderar!), ta den riktiga bröllopsnatten natten efter så ni verkligen hinner njuta och varva ner.

Hmm, ja, det var lite tips och råd i alla fall

• Anja 19 juli 2008

Snitte STORT STORT grattis. Så himla härligt... Då blir det en slutet av april-bebis eller början av maj? Helt perfekt.

Jätteglad för er skull... Är så underbart att plussa!

Englali
    Det är inga problem om du har ÄL när Andreas inte är hemma. Daniel jobbade ju på annan ort mån-fre när Alice skulle bli till.

Jag sjukskrev mig och tog tåget t Växjö den dagen jag hade ÄL och två veckor senare visade stickan pluss

Tror att det inte hänt något på er front ännu för att du har haft så mycket stress omkring dig. Allt oro kring din mamma, bröllopstressen coh dessutom husköp och flytt. Nu är bröllopet över, du vet att din mamma ska in på op, ni har flyttat, du kan försöka slappna av lite mer och komma till ro. Då tror jag det händer

(Sen ska man inte ha FÖR mkt sex, kvaliteten på spermierna blir sämre då. Satsa på varannan dag)

• sajberpillan

Pumpkin: stort tack. Det är lite sånt man behöver höra. Känner att jag fastnar lätt på detaljerna och det är ju inte de som "gör bröllopet". Om ni förstår.

har du recept på den tårtan? Lät livsfarligt god! jammi. ÄSlkar choklad och hallon så borde vara perfekt för mig.

Sedan haj ga blivit tillfrågad att vara toastmaster på en kompis bröllop nu till sommaren så hinner vara smått nervös för det i ett års tid nu. Håller redan på att hitta skojiga saker att göra under festen mm så om nån har bra tastmaster tips så är det välkommet med. Hur man ska lägga upp det så festen blir rolig mm. Mycket på en gång nu.
    Måste ju ha nåt att göra när jag är hemma och är mammaledig.
    Har lagt upp en bild på älsklingarna i galleriet så ni kan få se mina raringar.

• Brud 080524

Hej på er! det var länge sedan jag var här inne nu!

Grattis alla som har gift sig sedan dess och grattis snitte till pluset.

Hos är det renovering som är prio ett. Vi har hållt på sedan dagarna efter bröllopet men är faktiskt klara med tre rum nu! Är mycket nöjd... =)

• Anja 19 juli 2008

En skitrolig liten detalj som mina toastmasters gjorde när de läste upp "reglerna för festen" (detta funkar såklart bara om man har någon från utlandet som gäst) var att de för min väninnas polske man, hade suttit och översatt på nätet alla reglerna till polska, så när min toastmistress läste upp reglerna, så ställde sig hennes pojkvän och läste upp reglerna på "nät"polska. Detta var skitkul för alla, men självklart främst för min väninna och hennes polske man

Svar på tråden Hälften kvar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.