Inlägg från: a wife to be |Visa alla inlägg
  • a wife to be

Hälften kvar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.

Nu har jag och Jodhan suttit i flera timmar för att få festprogrammet klart. Det blir faktiskt jättebra, har känt mig stressad över detta så nu är det dags att ta tag i vigselprogrammet som inte är hälften så svårt.

• a wife to be

jättefina bilder verkligen. Vad körde ni för dans?

• a wife to be

Även om jag inte är gift ännu så förstår jag verkligen dig. Måste kännas jättetråkigt när ingen från ens sida säger något alls. Tycker det var ganska dåligt av tärnorna faktiskt. jag trodde det var "obligatoriskt" att tärnorna höll tal, fast det är kanske bara så om man ha en tärna. Min tärna vet jag kommer hålla tal, och tjejerna från möhippan kommer antagligen oxå göra det. Är mer orolig att det kanske inte blir så mkt för min m2b, ja förutom bestman då.

Har du pratat med någon om detta, tex tärnorna?

sommarbrud 080802 skrev 2008-08-12 13:42:05 följande:

Vi hade verkligen en toppen dag. Dock blev jag riktigt besviken på en sak. INGEN från min sida höll tal. Tommys far höll tal o han lade in lite om mig,och tommys bestman höll tal o jag fick vara med där jag med. Men ingen höll verkligen tal om mig. Trodde faktiskt att någon av mina 4tärnor skulle göra de. Har nämligen hört dem prata om de. Jag tycker de kunde dragit ihop något tillsammans.. Vet att de egentligen inte är något,men jag blev besviken,nästan lite ledsen.. Trodde verkligen att någon skulle hålla tal,men inte..saken är den att hade de inte lagt in mig i deras tal,hade jag inte varit med alls.. Och den känslan känns inte bra..Var nästan som att "brudgummen kan vi hålla tal om,men bruden struntar vi i!"Förstår ni min besvikenhet lr är jag töntig? Ville lätta mitt hjärta lite..
  • a wife to be

Hur många hade ni haft per gäst om ni hade haft dessa som favors? Vi ska ha cellofan påsar så man kan ju välja storlek på dom lite beroende på hur man klipper

www.romance.se/index.aspx&Lang=sweden&PId=1073391&PPC=61292

• a wife to be

Åh, blirså less. Var och skulle hämta min klänning igår efter att dom har sytt upp den, lagt ut vik skuldrorna, sytt in vid bysten och lagt ut lite vid sidorna. Vad skönt tänkte jag nu kommer den sitta perfekt Hoppar i klänningen och det går inte att knäppa!!!!! Säljaren kommer in och ser väldigt fundersam ut, frågar om jag ska ha mens? Eh, jo visserligen men då går man ju inte upp om den delen över midjan. Jag vet att hon pratade med sömmerskan när jag var där förra gången och skrev tydligt ner på en lapp. Hon sa först att hon har lagt ut den så mycket det går. Ok, tänkte jag då kan jag inte ha min favvo klänning på bröllopet

Men tillslut insåg hon att sömmerskan har verkligen gjort fel. Hon sa att hon skulle själv sy den i helgen så jag kan hämta den på måndag. Känns inte bra, tänkt om det är en sådan sak som kommer strula heeela tiden, jag dör om klänningen sitter för tajt under bröllopet Ännu en sak att bry sitt lilla huvud om!

• a wife to be

Ja, man undrar ju! Hon måste helt enkelt ha sytt in den istället,för det är ju inte så att jag har gått upp flera kg sedan jag var där sist, det gick verkligen inte att knäppa den Min största fasa är att det av ngn anledning inte kommer att gå att sy den så den sitter bra på mig Håller tummarna nu, men kommer att vara sååå nervös på mån!

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-08-16 09:48:31 följande:

A wife to bemen shit! Vad hade sömmerskan haft för sig egentligen? Hade hon lagt in den istället för lagt ut den??
  • a wife to be

Ja, jag hoppas ju och tror att allt komme ordna sig. Fast på ngt sätt hade jag hellre sett att den var för stor, då är det ju inga problem att sy in. Det är ju en sak om ngt annat skiter sig men INTE min klänning!!!

Englali skrev 2008-08-16 21:06:10 följande:
    A wife to be: Det ordnar sig ska du se! När jag skulle hämta min klänning 2 dagar innan bröllopet (på torsdagen) så var den för stor!! Jag hade lämnat in den för insömnad med tydligen tappat en del i vikt sista 3 veckorna innan bröllopet så den var fortf. för stor. Då fick jag lite panik! Men dom sydde om den åt mig tills på fredagen och den satt perfekt! Allt ordnar sig... försök tänka så Jag vet, av STOR egen erfarenhet, att det inte alltid är det enklaste... men hur eller hur så blir man i slutändan ändå gift och på ngt mystiskt sätt så ordnar sig allt till det bästa!Nu är jag ensam igen, min man är på väg till stan för kvällens/nattens dj jobb. Ska krypa ner i soffan o kika på filmen "Brudens bästa man", har faktiskt inte hunnit se den ännu.
  • a wife to be

Känns som om det kommer bli en jobbig vecka. Först strulade det ju med klänningen, som jag ska hämta idag, passar den inte blir jag tokig. Sen sitter stora dottern och klagar över magont, började iofs igår, så jag tror inte det är så farligt, men jag skulle ju verkligen behöva lämna på dagis. Jag är emotofob så jag blir ju lite nojjig över magont och så där. Vill verkligen inte ha fler motgångar nu!

• a wife to be

jippie, var precis inne på SMHI, det står att på lör i Lund ska det bli STRÅLANDE SOLSKEN från kl 12,00

Kan vi verkligen ha sådan tur! Tjohooooooo

• a wife to be

Äntligen inne! Vår dator har varit sönder så jag har inte varit härinne sedan vårt bröllop.

Vilken underbar dag det blev.
    Var hos frissan 8.30 klar ca. 11.45, därefter åkte vi hem till tärnan för att äta lunch, bli sminkad och klä mig. Det var ju meningen att vi skulle åka till kyrkan och ta foto ute men det regnande ju HELA tiden så vi åkte till Boklunden och fotade. Därefter åkte vill till kyrkan (församlings hemmet) där vi väntade på att kl skulle blli 15.00. När jag gick ner för trappan på församlingshemmet så kände jag att jag fastnade med klacken i ngt och höll verkligen på att lägga mig raklång på marken, det var ett järngaller som man torkar av skorna på. Gud vad jag skrattade, det hade varit snyggt om jag lagt mig i skiten 5 min innan vigsel

Allt gick bra i kyrkan, kändes som om det var över på 5 min!

Limon skulle hämta oss kl. 16.00. Han hade inte kommit 16.20. När han väl kom körde han inte fram till dörren utan vi fick gå i alla vatten pölarna. Han bad om ursäkt att han kommit försent, när vi satt oss i bilen sa han att - jag måste köra och tanka- ! VA sa jag, kunde knappt hålla mig för skratt vad händer härnäst tänkte jag. " jag kan inte köra så fort för vindrutetorkarna har lagt av" sa han sedan. hahahaha.......jag frågade om fläkten inte heller funkade för det var så dimmigt i bilen, då vevar han ner rutan så att det regnar in på mig. Nu skrattade jag så jag fick ont i magen

Nåväl vi kom till Boklunden och vi hade en jätte trevlig middag med tal och filmvisning.

Vi tog taxi till hotellet, somnade vid 04.00. PÅ morgonen åt vi frukost i sängen, mysigt!

Allt som Allt var det en fantastisk dag.

Nu är jag Fru Drakhammar!!

• a wife to be

Nu finns det bilder i mitt galleri Vi hade ju planerat att ta foto ute i det gröna vid kyrkan, men pga allt regn så fick det bli en nödlösning på en veranda med uppsatt bakgrund, denna ska sedan redigeras, så ha överseende med att bilderna inte är helt hundra ännu.

Håll till godo.

• a wife to be

Det låter ju helt underbart Anja. Man blir ju inte mindre sugen på att sticka iväg nu! Hur kändes det att vara ifrån barnen? Vi brukar ju nästan aldrig lämna bort våra.

• a wife to be

Vad härligt det låter Anja. Ja det skulle vara underbart att få åka iväg en vecka själva. Men vi har ingen vi kan lämna till så länge,tyvärr. Vi e ju lite veliga om vi ska skaffa en liten till, och då lär det ju dröja ännu längre innan man får tid för sig själv. Samtidigt så går småbarns åren så fort så det får ju inte hindra att skaffa fler. Är det stor skillna att ha 3 barn mot 2 ?

• a wife to be

Vi får väl satsa på att få en tredje unge på samma datum

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-09-08 10:48:54 följande:

a wife to be, hmm, ja det får jag nog säga att det är, fniss...Upplevde inte jättestor skillnad mellan att ha ett barn och två barn men från två till tre så hade man plötsligt så MÅNGA barn, fler än man har armar till *asg*men nu så tror jag inte att det är lika påtagligt när man har barn som är så stora som dina, då blir det nog betydligt "enklare". Alice hade ju precis fyllt ett år när Ivan föddes. Det är ju bara 12 månader och 3 veckor mellan dem, då jag blev gravid när hon var 3 månader, så det gick ju inte att lämna dem ensamma i en sekund. Hon fattade ju inte alls att han var en liten människa, så jag kunde ju knappt gå på toa utan bebis i famnen så att säga. + att hon var hemma länge eftersom jag var mammaledig och vi väntade på dagisplats på det dagis vi ville ha, så jag fick lixom inte den där mammaledigheten med BARA bebis som jag haft med de andra två.Att jag fortf ammade Alice när Ivan föddes gjorde ju inte saken bättre för det krävdes ju en del sedan, när man skulle få dem att samsas om tuttarna och det var en del svartsjuka osv. Haha, men allt funkar bara man vill.Tror inte du skulle uppleva jättestor skillnad m tanke på att dina flickor är 5 och 2 nu, så de skulle ju vara 6 och 3 nästan, när ni fick nästa om ni satte igång nu. Då är det ju hur lugnt som helst Men försök åka iväg på en kortare resa innan, det skulle kanske gå? Är ju inte klokt hur snabbt det går att flyga till tex Korsika. Tog ju bara drygt två timmar!! Så man skulle ju kunna resa iväg på bara 4 dagar eller nåt sånt! Jag var definitivt helnöjd efter 4 dagar, helt utvilad oxå, så man BEHÖVER ju inte vara borta en hel vecka om man köper flygstolar + hotell. Går ju snabbare än att köra t småland att åka t Korsika tex, haha...
  • a wife to be

Anja.

Hoppas allt är bra med dig. Kan inte du skicka mig hur du jobbar nästa vecka, så jag kan komma med dina skålar!

• a wife to be

Anja.

Hur jobbar du denna veckan? Jag är ledig idag.

• a wife to be

Anja

ok, vi kanske kan ta det till helgen.

Svar på tråden Hälften kvar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.