Vi får väl satsa på att få en tredje unge på samma datum
Anja 19 juli 2008 skrev 2008-09-08 10:48:54 följande:
a wife to be, hmm, ja det får jag nog säga att det är, fniss...Upplevde inte jättestor skillnad mellan att ha ett barn och två barn men från två till tre så hade man plötsligt så MÅNGA barn, fler än man har armar till *asg*men nu så tror jag inte att det är lika påtagligt när man har barn som är så stora som dina, då blir det nog betydligt "enklare". Alice hade ju precis fyllt ett år när Ivan föddes. Det är ju bara 12 månader och 3 veckor mellan dem, då jag blev gravid när hon var 3 månader, så det gick ju inte att lämna dem ensamma i en sekund. Hon fattade ju inte alls att han var en liten människa, så jag kunde ju knappt gå på toa utan bebis i famnen så att säga. + att hon var hemma länge eftersom jag var mammaledig och vi väntade på dagisplats på det dagis vi ville ha, så jag fick lixom inte den där mammaledigheten med BARA bebis som jag haft med de andra två.Att jag fortf ammade Alice när Ivan föddes gjorde ju inte saken bättre för det krävdes ju en del sedan, när man skulle få dem att samsas om tuttarna och det var en del svartsjuka osv. Haha, men allt funkar bara man vill.Tror inte du skulle uppleva jättestor skillnad m tanke på att dina flickor är 5 och 2 nu, så de skulle ju vara 6 och 3 nästan, när ni fick nästa om ni satte igång nu. Då är det ju hur lugnt som helst Men försök åka iväg på en kortare resa innan, det skulle kanske gå? Är ju inte klokt hur snabbt det går att flyga till tex Korsika. Tog ju bara drygt två timmar!! Så man skulle ju kunna resa iväg på bara 4 dagar eller nåt sånt! Jag var definitivt helnöjd efter 4 dagar, helt utvilad oxå, så man BEHÖVER ju inte vara borta en hel vecka om man köper flygstolar + hotell. Går ju snabbare än att köra t småland att åka t Korsika tex, haha...