hej tjejer...
nu har jag startat krig med min tärna. kanske lite dumt såhär en och en halv vecka innan bröllopet men kunde inte bita ihop. har hellre ingen tärna en någon som bara sprider massa negativ energi!
skrev ju om min "möhippa" här tidigare. efter att ha varit asledsen hela helgen och undrat vad jag har för vänner egentligen kände jag att det var dags att ta reda på hur det låg till. så snackade ut med martin, min m2b, när han kom hem. visade sig att han börjat undra hur det skulle bli med min möhippa för ca 1 och en halv månad sen. mailade ditte (min tärna), inget svar. väntade några dagar, smsade henne, inget svar. väntade igen. skrev så ett nytt mail som typ var nu måste du bestämma dig om du tänker göra det här eller inte för annars blir det inget. då svarade hon att hon inte tänker göra någon möhippa. det var då hjältarna malou och anna drog igång och ordnade en liten hippa för mig. vilket belv vi och en till. för alla andra var bortresta utomlands eller på semestrar bokade månader i förväg naturligvis. och alla hade velat komma om de bara hade kunnat boka in det. de sa verkligen uttryckligen det till martin.
och sen pricken över iet då att ditte inte ens kom själv på hippan. inte hörde av sig. när jag mailade och frågade hur hon mådde så skrev hon att hon hade ont. var trött. att det var tråkigt att hon inte kunde vara med på spaet. inte att det var tråkigt att hon missade min möhippa. utan spat. handlade om henne. som allting annat.
det hon gjort sedan jag frågade henne om att vara tärna är att vara med mig när jag valde klänning. så jobbigt kan inte det ha varit. jag har inte bett henne om nånting. ingenting.
har haft henne här för shoppingen, bjudit på fika, lunch, middagar, vin, skickat tack-kort. hon har inte frågat om vi behöver hjälp. och jag har väl tänkt att jag är glad om hon fixar möhippan. men det gjorde hon ju visst inte.
och visst hon är gravid, hon har ont och är trött. men kom igen, det var ju långt efter när hon borde ha dragit ihop en hippa. och grejen är den att jag kräver inget stort eller dyrt. hade bara velat ha alla samlade för att fira tillsammans. men hon kunde ju inte ens rakryggad säga att hon tänkte skita i det så någon annan, eller tom jag själv, kunde dra ihop nåt.
i vilket fall skrev jag allt detta till henne. svaret var typ 5 rader "ledsen att du är ledsen". bara rann rakt av.
usch vad jag är trött på det här! vill bara vara glad och fokusera på allt roligt med bröllopet.