Jag vet att det är sanslös hysteri över räntorna men jag känner mig rätt "cool". Tror inte att de kommer att chockhöjas, men säkert gå upp lite till för att sen gå ner igen. (är ju INGEN som kan säga säkert, ingen som vet och ingen som kan förutspå läget idag).
Och därför är jag nu rasande...
Vi hade lätt klarat att låna de summor som vi behöver för att köpa detta hus, inga problem. Men för att FÅ lånelöfte så räknar dom ju på att räntan höjs med 3%, vilket ger en ränta på 9,5 i dagsläget vilket enligt banken gjorde det LIIITE för snävt för oss. (detta var den bank som inte är vår bank, så jag hoppas bara att vår bank imorgon tar det lite coolare och inte är så jä..la hysteriska, för det här med räntan och folks hysteri gör mig smått tokig. Räntorna går väl alltid upp och ner, man måste väl för f..n våga chansa lite).
Är ruskigt ledsen, arg o besviken.
Vet ju att vi hade klarat det Vi har levt BETYDLIGT fattigare än vad vi hade gjort i det här huset t.om med en 10%-ig ränta lixom.
Det är ju en sån chans! Vi vill ju bo här, precis på detta område där vi bor, men här FINNS ju inga stora boenden. De som finns skulle ju bli ännu dyrare, då det är enbart bostadsrätter med skyhöga månadsavgifter. Så jag är så ruskigt besviken och vill bara slå på något just nu... Har bankat soffkuddar så det hjälpte väl lite men mest vill jag bara skrika åt banktanten som inte fattar att vi VISST skulle fixa detta och att vi BEHÖVER denna chansen för den lär inte komma igen.
Vi bor ju så trångt att vi nästan blir galna... Vi har ju t.om 10 kartonger som inte ens är uppackade sen flytten då vi inte får plats med allt, trots grundliga utrensningar både 3 och 4 gånger. Vi kan ej slänga mer grejor och vi kan ej bo så här, men det finns inget större vi har råd med. Detta hade varit det ultimata.
Varför ska räntorna vara höga just nu!
hade räntorna idag legat på 4 % så hade det inte varit minsta lilla problem för oss att få detta hus för en 7%-ig ränta klarar vi utan problem.
F..n så orättvist.
PISSRÄNTOR