• Fredrik och Sabine

plusbrudar i axelbandslös klänning?

Finns det fler plusbrudar därute som kommer att ha axelbandslös klänning? Jag är en strl 48 och om 16 dagar ska jag gifta mig i min axelbandslösa klänning. Jag kände mig som en prinsessa i klänningen - men nu plötsligt har jag fått jätteångest för mina överarmar som inte är direkt slimma.
    Känns jobbigt!!!!
    Hur känner ni andra plussisar som har axelbandslöst? Ska ni ha sjal över eller hur gör ni?
    Tror ni gästerna kommer att tänka på armarna?

Jag är nojjig - jag veeet! Men kände att jag måste skriva av mig lite.

• Svar på tråden plusbrudar i axelbandslös klänning?
  • Kärlek ger näring åt själen

Jag kommer iofs ha en halterneck.. och är en 44/46a. jag kommer att ha en Sjal med mig. Men det är för vi gifter oss i Oktober.Men jag tror som många skriver att tänker du på att dölja dem så syns de mer. Sträck på ryggen och säg till dig själv " Detta är MIN dag. Jag SER ut som en prinsessa/drottning (ja vad du nu vill) och mina armar är FINA i denna klänningen." låter kanske dumt men det hjälper tro mig Jag har själv inte några små armar men jag tänker som så här .. det är MINA armar och de är en del av mig Take it or leave it hehe

Du kan alltid ha en sjal om du känner dig osäker. Fast risken finns att du "tappar" den.. så den inte ligger snyggt.

• HelenaOlivia

Du var jätte snygg och såg verkligen perfekt ut i den klänningen, inte stor alls tycker jag och med fina armar!
    Anja 19 juli 2008 skrev 2008-07-31 07:18:52 följande:

Jag är en strl 46, som med korsett klämde in mig i en klänning i strl 44 Bilder finns i mitt galleri.
  • Anki82

Jag har axelbandslös bild finns i mitt galleri, kan du inte ha en bolero eller nåt om du känner att du vill ha nåt på armarna? tror däremot att du ser ut som en prinsessa o att jag vågar slå vad om att inte en J-vel kommer titta på dina armar, men jag vet hur mycket det betyder att DU tänker på det så en bolero kanske? Ett exempel är bara min syster var över o hälsa på o vi gick o prova klännigar (min mamma lever inte så syrran har varit lite av extra mamma de senaste 10 åren) jag kom ut i en klänning axelbandslös inte den jag valde, hon börja grina för hon tyckte jag va så fin men allt jag zooma in på va armar mage mm
    Kram på dig

• Långö2008

Tycker du var supersnygg och hade aldrig trott att du var en 44:a bara genom att kolla på bilden
    Anja 19 juli 2008 skrev 2008-07-31 07:18:52 följande:

Jag är en strl 46, som med korsett klämde in mig i en klänning i strl 44 Bilder finns i mitt galleri.
  • Anja 19 juli 2008

HelenaOlivia

Åh tack så mycket Vad gullig du är!

Känner ju precis som många här, var sååå nojjig över mina armar. Hade köpt både bolero OCH sjal, men använde inte nåt av det. Sket totalt i det på själva dagen

• Mikabella

Jätte bra skrivet. Så är det faktiskt. Försök helt enkelt att bara strunta i dina nojjor för en dag! Antagligen kommer du vara så upptagen o distraherad av annnat att armarna inte kommer få så värst många sekunders tank. Tycker att det ofta kan vara snyggare med helt armlöst/axelbandslöst om man har lite större armar. Ser slankar ut!

Man ser det som du utstålar, så sträck på dig, känn dig som den prinsessan som du med största sannolikhet är och njut av dina härliga former!

Fröken Larsson skrev 2008-07-31 08:32:11 följande:

Jag hade det, och är en stl 42/44. Det viktigaste är nog att man sträcker på sig och ser glad ut. En av mina gäster (smalare än mig) hade axelbandslöst men hade sån noja över sina överarmar att hon klamrade sig fast i en sjal som hon hade över axlarna hela kvällen. Allt pysslandet för att dölja överarmarna gjorde att man kände av hennes osäkerhet och gav mer uppmärksamhet åt just det som hon försökte dölja. Så: lägg till lite självsäkerhet till brud-outfitten!
  • Anja 19 juli 2008

Långö2008

Åh så glad jag blir, men jag kan berätta att jag har en vollerskorsett på mig. Den snörar in ORDENTLIGT. Stålskenor osv Snörade in min midja från 90 till 80 cm

• Augustibruden 2008

Anja,

vart köper man en vollerskorsett?

• IdaÄlskarLennart

hej.. jag är en storlek 50 och om du kolla i mitt galleri så har jag FETA armar. jag kommer dock att dölja armarna med en bolero sen för att jag vill inte visa mina armar och för att jag tycker det är sjukt snyggt =)

Svar på tråden plusbrudar i axelbandslös klänning?