vad behöver jag på ikea?
Jag skall till ikea, där ska jag köpa vasen : superfin att ha som vattenkrus på bordet.
Men vad är det mer jag behöver, som jag inte vet om just nu?
Jag skall till ikea, där ska jag köpa vasen : superfin att ha som vattenkrus på bordet.
Men vad är det mer jag behöver, som jag inte vet om just nu?
Tror inte det hade blivit det för mig heller. Men jag visste vart jag ville gifta mig, jag visste vilken restaurang som fanns i närheten, jag gillade inte riktigt den lokalen. Så jag uteslöt det ganska snabbt. Och när jag hittat en lokal jag verkligen gillar så har jag aldrig ens funderat på om det blivit billigare med restaurang. Jag ordnar det som jag vill ha det, och jag tror att mina lösningar blir mer personliga, passar oss bättre, än om jag hade köpt ett helt paket på en restaurang.
Jag hade inte heller velat haft på resturang även om det blivit billigare (det tror jag inte att det blivit) för det var så kul att dekorera och sätta sin egen prägel på lokale. Det blev precis på som VI ville ha det
Så här i efterhand är jag nästan böjd att hålla med. Men det handlar ju inte alltid om priset, alla VILL inte vara på restaurang med tider att passa och alkoholen brukar vara så mycket dyrare där. Men visst blir det mindre jobb om restaurangen sköter allt. (DET borde jag nog tänkt på med facit i hand.)
oj, vad många tips ja ghar fått, ska kolla igenom listan ikväll.
tolon
tycker att du kunde svara på ett trevligare sätt eller ingnorera min fråga
jag brukar surfa runt i bt och läsa här o där och många OBS inte alla anv som alternativ att fixa bröllop själv p.g.a ekonomin.
Min fråga hade ingen som helst backtanke jag bara undrade men jag märker att man inte för fråga för det finns de personer som är helt enkel för känliga för frågor och du verkar vara en av de.
du kunde ha svarat vi är 80+ personer klart att det blir löntsamt att fixa så...o så var det klart på svaret
tänk på en sak..inte alla är så insatta inom bröllop, jag till ex är inte bra på det så för mig var det bara betala för tjänsten 1 p g a jag är ingen ordning person som kan göra listor på saker o ting 2 för att jag bor i utlandet o min bröllop kommer att vara i sweden o all det jag har gjort är bokningar via tel o mail.
min kommentär var ingen illa menad....utan se det så en person som undrade o punkt slut
Ytterligare en grej som man kan hitta på Ikea är om man vill ha någon typ av anslagstavla eller ram eller liknande till bordsplaceringstavla...
det kan lätt bli missförstånd, kanske skrev jag klumpig men lovar det var ingen illa menad.
o du kanske inte var otrevlig i svar o jag säkert missförstog det..det är inte så lätt o se känsla i en skrivet konversation.
så det är lugnt lycka till med brölloplanering
jaha, det var vist inte så många tips, men tack, ni som gav mig några
såg att de som vill ha sitt monogram på ljus använder Ikeas silkespapper. Om det är aktuellt...
(så roligt hur olika vi är - jag letade efter den lååånga listan, förstod inte vilken det var först då jag inte tyckte den var särskilt lång, men bra var den!)
vi köpte massor med blockljus där..kändes nästan pinsamt tillslut att lasta upp alla köpte även servetter som jag tyckte var tjocka och bra och i rätt färg
när man gör monogram så tejpar man fast silkespapper på ett lite styvare papper (vik så pappertet tejpas fast på baksidan)och skriver ut på skrivaren..klipp sedan ut och när du sedan värmer fast det så värm insidan av en sked över ett ljus och dra sedan den andra sidan över papperet så smälter det in i stearinet.
vad heter silkespappret på ikea? Hittade inget på deras hemsida....
Hade varit kul att prova det där med monogram!
man tar det utanför där man packar in sina varor
HIHI!! okej, dum fråga! Är det pappret vitt?
Ljus, just det ja.
Tack
ja sist jag var på "mitt" ikea var det vitt i alla fall vet dock inte om det skiftar
Nu säger jag tack och utgår från tråden.
Tack för det tips jag har fått.