Inlägg från: Bride in England |Visa alla inlägg
  • Bride in England

Maldiverna - Kuredu 3

Har kommer fortsattning pa traden om Maldiverna och Kuredu! Beratta garna om era erfarenheter ni som varit dar, eller fraga andra brudar med erfarenhet fran detta paradis. Sjalva aker vi i november, ska bli underbart!! Har aldrig varit dar forut men det later som rena paradiset

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-15 13:41
    Har ar de tidigare tradarna om Maldiverna med manga bra tips!!

www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2978827.html

www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2827692.html

• Svar på tråden Maldiverna - Kuredu 3
  • Bride in England

Nu ar vi nyfikna pa att hora hur du haft det stenbruden!! Nar kom ni tillbaka?

• Bride in England

stenbruden

later helt fantastiskt!! Vi ska bo i en BV, skulle du rekommendera att bo i en O-villa da? Vet att Fru Hä starkt rekommenderar detta - det enda vi kanner att vi inte vill ga miste om ar four poster bed som inte finns i O-BV tydligen. Kanske lite petigt Men det sag sa fint o romantiskt ut pa bilderna!

Hade ni AI? Hur funkade det isafall? Vi ska ha det for att slippa oroa oss for pengar for en gangs skull!

Roligt att hora om allting, beratta garna mer

• Bride in England

Hm vi har blivit tilldelade Sangu-restaurangen, mer vet jag inte om vart vi ska bo. De dar gamla villorna lat ju inte sa roliga...hoppas vi inte hamnar dar. Tankte nog skicka ett mail till dem nagon manad innan vi aker och saga att det ar var smekmanad o be om en fin villa...! Vet att Fru Hä tidigare har namnt vilka nummer som ar bast, far ga igenom de gamla tradarna!

Var det fint vader hela tiden? Det ar val regnperiod just nu?? Vad kostade spa-behandlingarna, var de varda pengarna?

Sorry massa fragor, ar valdigt nyfiken!!!

• Bride in England

Kollade just pa bilderna i ditt galleri - vad fina ni var pa brollopet! Grattis forresten Din klanning ar ursnygg!! Var fick du tag i den?

Det vore jattebra om du rakade hitta kartan! Men jag far ta reda pa det pa nagot annat satt annars.

Harligt att ni hade san tur med vadret! Haller alla tummar o tar for oss sjalva just nu

• Bride in England

hm, tror vi skulle bo i en sangu beach villa men det kanske inte finns nagot som heter sa! Bonthi verkar bara ha bungalows, inte villas? Var det darfor de inte sag sa fina ut tror du? Har hort att kvaliteten pa bungalows ar ratt mycket lagre an pa villas. Hoppas det for var skull iallafall

Harligt att klanningen passade direkt! Min m2b's mamma syr min, den ar inte helt olik din faktiskt. Den ar nastan klar nu, can't wait

• Bride in England

Ah hoppas vi redan blivit uppgraderade Far kolla pa bekraftelsebrevet hemma sen igen.

Ja klanningen blir jattefin, hans mamma ar valdigt petig och noggrann - vilket kan vara lite pafrestande ibland men perfekt i detta syfte!! Hon har aldrig sytt en brudklanning forr men den ser valdigt proffsig ut.

Ojda OT, men jag borjar bli lite spand nu infor brollopet!!!

Har ni planer pa att aka tillbaka till Kuredu i framtiden?

• Bride in England

V aker inte forran i november. Vi blev tipsade om att helst inte aka under sommaren da det ar regnperiod - men av stenbrudens erfarenheter att doma verkar det inte spela sa stor roll nar man aker, man far bara ha tur

• Bride in England

Vi ar borta tva veckor exakt tror jag...Aker pa en sondag och kommer hem pa en sondag. Nar planerar ni att aka?

• Bride in England

Vi gifter oss ocksa 9 aug!!

Vi bokade var redan i november forra aret, da kandes det verkligen valdigt langt borta.

Nar vi bokade resan behovde vi bara betala en deposition pa ca 2000 kronor, sedan ska resten betalas 3 manader fore resan - efter vi har fatt pengarna i brollopspresent (om vi nu far nagra! ). Ni kanske kan kolla upp om det inte funkar sa i Sverige ocksa (vi bokade fran engelsk resebyra)?

• Bride in England

Oj det ska jag inte saga till m2b, han vill nog inte omges av sina landsmän på semester Å andra sidan kan jag tanka mig att det ar skillnad mellan att traffa trevliga engelsman i Maldiverna och att komma till en turisttät stad i Sydeuropa...

Ja med pengarna dar kan man nog spara en del! Vi kollade inte ens vad det kostade under sommaren, hade vi gjort det hade vi kanske beslutat oss for att "chansa" i regnperioden...

• Bride in England

Abica

Efter vad jag har hort har pa BT efter att ha bokat sa verkar de flesta fatt resan till ungefar samma pris - fast ingen verkar ha fatt det billigare. Kan tanka mig att det ar lattare att hitta nagot billigare har i England eftersom konkurrensen ar storre. Sen om ni bor nara en flygplats dar RyanAir flyger ifran sa kan ni nog spara pengar om resan ar billigare. Det ar nog vart att kolla upp - fast om det inte skiljer sa jattemycket kanske det inte ar vart besvaret! Ni maste ju isafall aven ta extra semesterdagar som ju faktiskt kostar pengar om man ser det sa.

Indcen tror jag ett stalle heter i Sverige dar manga har pa BT verkar ha bokat igenom.

• Bride in England

Utomlands 2008 skrev 2008-07-15 01:33:03 följande:

Har också hittat hit till nya tråden! Men är fortf. inte säker på om det blir Maldiverna... lite trist att det börjar gå charterresor dit nu i nov. Abica: Du har väl inte missat de tidigare Maldiverna/Kkuredu-trådarna här på BT? Och varje ö verkar ha sin egen hemsida, inkl Kuredu, där du kan läsa om de olika boendealternativen, restaurangerna samt aktiviterna m.m. www.kuredu.comBride in England: Fiffigt om du lägger till de gamla trådarna i TS...
    Denna startades inte forran gamla traden var stangd, blev pamind av Stenbruden. Sa jag kan inte lagga till den langre. Har inte varit inne har sa mycket pa sistone sa hade helt glomt bort dess existens

Charterresor...ar inte det vad vi alla aker pa nu, dvs paketresor? Eller vad ar skillnaden? Att boka sitt eget flyg och boende menar du? Men jag tror att manga redan har bokat paketresor, iallafall vi.
  • Bride in England

Hm forstar anda inte riktigt vad som skulle vara sa hemskt med charter. Vi aker pa smekmanad, inte backpacker-aventyr Det kunde vi ju ha valt men nu vill vi ha bekvamlighet for att kunna slappna av och bara ta hand om varandra. There's a time and a place for everything

Ah ok angaende lankarna, da lagger jag till dem har, bra ide Gjorde det i forra vill jag minnas.

• Bride in England

ah ok, ja om det byggs massa nytt blir det ju verkligen inte kul, annars kanske det inte gor sa stor skillnad eftersom det verkar vara fullbokat under hogsasong redan anda.

• Bride in England

Hej Fru Hä!

Det borjar narma sig var resa nu (eller ja, vi aker i november men eftersom vi bokade den i november forra aret kanns det relativt nara nu ) och jag ville passa pa att fraga dig vilken BV (inte O-villa) som du tycker ar bast, dvs vilket/vilka nummer? Hur gar det forresten med ditt nya resebyra-projekt?

Svar på tråden Maldiverna - Kuredu 3