Inlägg från: Abica |Visa alla inlägg
  • Abica

Maldiverna - Kuredu 3

stenbruden,

nu har jag hittat hit, tack för tipset! = )

Först lite grundläggande frågor... Hur länge var ni där o vad kostade resan totalt?

Hur kom ni på att ni skulle åka just dit?

• Abica

Vad har Kuredu som de andra platserna inte har? : )

• Abica

Det låter bra, vi vill gärna ha det lugnt men samtidigt kunna hitta på nåt lite då och då. Finns det fler aktiviteter än att dyka/snorkla?

Hur var maten? Den tycker jag är jätteviktig när man är på semester!

Vad betyder alla de olika boende-förkortningarna?

• Abica

Hur många olika restauranger hade ni att välja mellan när ni hade AI?

Vad är det för skillnad mellan Beach Villa och Water Villa?

• Abica

Bride in England,

När ska ni åka?

• Abica

Aha! Ja, det kanske jag borde ha fattat... : )

stenbruden skrev 2008-07-11 16:03:27 följande:
    Water Villa är de som står på pålar över havet, och beach ligger såklart på stranden
  • Abica

Ska ni oxå vara borta drygt två veckor?

• Abica

Jag skulle också gärna vilja åka i november. Både för att det är den månaden man känner som störst behov att komma bort från det kalla och gråa och för att jag gärna vill åka på bröllopsresan under samma år som vi gift oss (gifter oss 9 aug).

Men vi har önskat oss pengar till resan i bröllopspresent, så därför kommer vi boka resan direkt efter bröllopet. Kanske inte är helt ultimat eftersom jag befarar att mycket kan vara slutsålt.

• Abica

Ja, det får vi kolla upp. Skulle va kul att boka så snart som möjligt!

Stämmer det att det är billigare att köpa den här typen av resor i England? I nån bröllopstidning läste jag om ett par i Sverige som köpte sin resa via England till en paradisö (minns inte vilken) + några dagar i Dubai, och trots att flygresan till London tillkom vill jag minnas att de lyckades halvera totalkostnaden.

Bride in England skrev 2008-07-11 16:35:27 följande:

Vi gifter oss ocksa 9 aug!! Vi bokade var redan i november forra aret, da kandes det verkligen valdigt langt borta.Nar vi bokade resan behovde vi bara betala en deposition pa ca 2000 kronor, sedan ska resten betalas 3 manader fore resan - efter vi har fatt pengarna i brollopspresent (om vi nu far nagra! ). Ni kanske kan kolla upp om det inte funkar sa i Sverige ocksa (vi bokade fran engelsk resebyra)?
  • Abica

Utomlands 2008 skrev 2008-07-15 01:33:03 följande:

Abica: Du har väl inte missat de tidigare Maldiverna/Kkuredu-trådarna här på BT? Och varje ö verkar ha sin egen hemsida, inkl Kuredu, där du kan läsa om de olika boendealternativen, restaurangerna samt aktiviterna m.m. www.kuredu.com
  • Abica

ops! Utomlands 2008, där skulle jag ha tackat för tipsen : )

Svar på tråden Maldiverna - Kuredu 3