Inlägg från: Utomlands 2008 |Visa alla inlägg
  • Utomlands 2008

Maldiverna - Kuredu 3

Har också hittat hit till nya tråden! Men är fortf. inte säker på om det blir Maldiverna... lite trist att det börjar gå charterresor dit nu i nov.

Abica: Du har väl inte missat de tidigare Maldiverna/Kkuredu-trådarna här på BT? Och varje ö verkar ha sin egen hemsida, inkl Kuredu, där du kan läsa om de olika boendealternativen, restaurangerna samt aktiviterna m.m. www.kuredu.com

Bride in England: Fiffigt om du lägger till de gamla trådarna i TS...

• Utomlands 2008

Bride in England skrev 2008-07-15 10:21:37 följande:

Utomlands 2008 skrev 2008-07-15 01:33:03 följande:
    Denna startades inte forran gamla traden var stangd, blev pamind av Stenbruden. Sa jag kan inte lagga till den langre. Har inte varit inne har sa mycket pa sistone sa hade helt glomt bort dess existens
    Jeg menade tvärtom!
    Att du i denna TS gör ett tillägg i trådstarten och lägger till länkarna till de gamla trådarna så att nya intresserade lätt kan hitta dem (såsom Abica) och läsa sig till mkt info som redan getts i dem.
  • Utomlands 2008

Bride in England skrev 2008-07-15 10:21:37 följande:

Charterresor...ar inte det vad vi alla aker pa nu, dvs paketresor? Eller vad ar skillnaden? Att boka sitt eget flyg och boende menar du? Men jag tror att manga redan har bokat paketresor, iallafall vi.
    Precis! Skillnaden är att boka själv och kombinera som man själv vill, exempelvis som Bling gör o gör en egen kombinationsresa där man väljer helt fritt sina egna flygstopp och hotell.
    Skillnaden på charter o paketresor är inte så stor... men paketresorna är friare där man själv väljer reslängden istället för förbestämda 7/14/21 dagar såsom det är vid charter (oftast).
  • Utomlands 2008
    stenbruden skrev 2008-07-15 10:23:37 följande:
    Utomlands 2008 - vi pratade om det med lite annat folk när vi var på Kuredu... Vi kom fram till att vi tror att det konmer bli vissa öar som man kan chatrar till. Jag skulle bli väldigt förvånad om det kommer att gå charter till tex Kuredu eller någan annan väletablerad ö... Man hoppas det iaf men va sjutton ligger det för intresse i de öarnas hotell ägare kan man undra.Så förhoppningsvis kan man undvika charter ställena även i framtiden och komma till de "unika" maldiverna
    Men faktum är ju att just Kuredu ÄR en av de öar Fritidsresor börjar sälja charter till fr o m november!
    www.fritidsresor.se/Resorts/Travel.aspx&cat=2|302&entry=22&dest=&city=1859&type=c
  • Utomlands 2008

Nähä, funkar inte... Iaf så finns det med i deras charterutbud för vintern 08/09. Ni får kolla själva tyvärr då det inte funkar att direktlänka.

• Utomlands 2008
    Abica skrev 2008-07-15 10:53:40 följande:
    ops! Utomlands 2008, där skulle jag ha tackat för tipsen : )
    För all del! Eftersom det finns mkt info lättillgängligt sen tidigare är det ju fiffigt att ta del av den o slippa leta själv.
  • Utomlands 2008
    stenbruden skrev 2008-07-21 15:51:59 följande:
    Nä bara dom inte bygger upp massa nya hotell komplex så spelar det ju ingen roll vad det kostar. Är det fullt så är det fullt.Bara det inte blir någon bamseklubb och massa reseguider överallt.... Sorry alla barnfamiljer
    Ingen fara - förstår vad du menar!
    Föredrar att resa självständigt, utan svenska guider, bamseklubbar o "svenskt kaffe på hotellet"!
  • Utomlands 2008
    stenbruden skrev 2008-08-06 12:51:47 följande:
    Jag kan inte heller komma på någon nackdel... Men det beror ju såklart på vad man är ute efter. För oss var den verkligen helt perfekt!!! Vi hade fått spader på en mindre ö Den enda besvikelsen var faktiskt koralldöden/blekningen, det var ledsamt att se hur mycket som faktiskt har blivit förstört. MEN det är starkt påväg tillbaka och det fanns fina koraller att se. Hade bra gärna velat se det innan det hände. Detta kan man ju dock inte göra något åt, naturen är ju som den är..Jag antar att det är likadant i hela Maldiverna.
    Usch så tråkigt... Märker man av koralldöden även när man dyker eller var det främst när man snorklar?
    Alla ni som ska dit: Rör ALDRIG korallerna! Det gäller även simfenorna (håll koll på var du har dem).
  • Utomlands 2008
    maria7243 skrev 2008-09-06 11:12:04 följande:
    Hej Fru Hä : )Vi åker till Velidhu Island den 20 oktober och vi ska gifta oss där.Vad vet du om den ön?Förrästen härligt och se nån så otroligt hängiven som du är.....//Maria
    Är det lagligt att vigas där numera?
Svar på tråden Maldiverna - Kuredu 3