Maldiverna - Kuredu 3
Bling75 skrev 2008-07-23 21:33:45 följande:
Det var nog inte vi för min klänning var bara vit. Men det var i mitten av juni (den 16:e).På Komandoo fanns inga andra svenskar alls, på gott och ont. Det är ju oftast lättare att få kontakt med folk från samma land som en själv, men det blir också lite tråkigare. Och man måste tänka på vad man säger Vi träffade och umgicks mycket med ett annat par som var där på bröllopsresa, men de galningarna var ifrån paradiset hawaii.Min reflektion är nog att jag vill ha mellantinget nästa gång, men det måste finnas vattenvillor för jag vill inte bo på stranden. Tänkte på det när vi själva promenerade hem den vägen på kvällarna och såg att de måste ha fördraget hela tiden. Vi kunde ju typ sola nakna på vår terass och drog inte för förrens vi släckte lampan på kvällen.fru Hä har väl spanat på massor med sköna öar så jag hoppas på ett toppentips från henne... (eller någon annan)Önskelista:Medelstor ö.Superbra snorkling.Bra dykcenter.Många dyk och snorkel utflykter.Vattenvillor.Gärna pool.Ev barnfritt (om vi inte har lyckats ännu)Minimalistisk design.Bra pris under lågsäsong (max 4000).Hoppas vi hittar det till nästa gång, för det lär bli en nästa gång
Hej, hej!!!
med dina önskemål= FILITHEYO En av mina absoluta favvoöar. Helt otrolig mat o snorkling. Jättefina vattenvillor vända mot solnedgången. Mellanstor. Jättefin "insida" på ön med otroligt höga, fina palmer. Rekommenderas. KOntakta mig gärna via gästboken (gäller alla förstås!) så kan jag hjälpa till o tipsa om öar! Max 4000 per natt eller?
Intressant om Komandoo/Kuredu. Eftersom jag själv känner till båda öarna m väl (har varit på båda) stämmer jag gärna in i vad ni sagt. Fördelen m Kuredu är att man kan få det precis så lugnt o privat som man vill o så socialt o aktivt som man vill. Komandoo är urgullig, men gillar man inte pytte,pytte (ni förstår int hur litet det är. Man kan lätt kasta en tennisboll tvärsöver ön från strand till strand.) Kuredu är (tyvärr) lite livlig mitt i "centrum" men det är lätt att undvika. När vi var där i april bodde vi på O-resort, som är en ny del på den östar "kortsidan". WOW!
Hör som sagt gärna av er!
fru Hä