Inlägg från: MrsPuff |Visa alla inlägg
  • MrsPuff

Maldiverna - Kuredu 3

Hej
    Vi ska åka till Maldiverna för att gifta oss i november, och ni verkar ju ha bra koll så därför vill jag kolla med er...
    Vi har fått ett pris på 11' för ceremoni inklusive fotograf. Är det dyrt? Har ingen riktig koll på vad det kostar.

Är det någon som vet hur fotograferna är? Antar att det inte är någon "riktig" fotograf. Eftersom det bara är vi och vår lilla son har vi ingen backup.

Vi har kollat lite på Bandos Island resort? Är det någon som hört nåt om det?

Tack på förhand!

• MrsPuff

Hej
    Vi ville egentligen bara ha det enkelt, men det fanns bara ett färdigt paket att välja på.

Men det som bla ingår är
    Ceremonin med blommor på en "öde" ö
    Proffs (enligt dem) fotograf med minst 70 bilder
    brudbukett
    bröllopsmiddag på stranden
    frukost på sängen
    och lite småsaker som champagne coh sånt

Fru Hä
    Om du vill ha en 'kund' till din resebyrå får du jättegärna kontakta mig för vi har bara prelbokat vår resa än :)

Mvh
    Mrs Puff

• MrsPuff

missade i förra... det är Bandos island det gäller.

• MrsPuff

JohannaTotte

Vi ska åka till Kuredu i November och jag kommer att vara gravid då. Jag kollade upp vad man behöver för vaccin, och de rekomenderade då att jag skulle ta Hepatit A. Jag vet inte om det finns olika riktlinjer, men har sett på flera ställen att det är extra viktigt att vaccinera sig när man är gravid.
    Det gäller säkert bara högriskområden, vilket inte Maldiverna är, men det är ju dumt att chansa...

Dessutom så om du fyller på din hep A om ett år har du ett skydd i massa år (tror det är 25 år)sen, så då har du det ju gjort till andra resor.

Hoppas ni får en trevlig resa!!

• MrsPuff

Åhh nu är det bara 38 dagar kvar till vi åker och 48 dagar kvar till vi gifter oss på Kuredu!!! Ska bli så härligt...

Är det nån annan här som har önskat speciella nummer? Nån som vet om man brukar få det?
    Tänkte jag skulle maila och kolla om man kan få BV 208-210 som Fru Hä rekomenderade. Vi tar vår son på 1 1/2 med oss så då är det ju ganska viktigt att stranden utanför är bra.

Kuredu känns rätt för oss och jag måste ge ett speciellt tack till fru Hä för alla mail med tips, de har verkligen varit guld värda :)

Nån annan som åker i början på November??

• MrsPuff

Vi åker den 1 nov och åker hem den 16 nov. Vi kommer att gifta oss där den 11 nov.

Sansisen skrev 2008-09-24 21:41:37 följande:
    Japp, vi åker den 7:e november! När åker ni??
  • MrsPuff

Grattis!!

bara 4 dagar kvar, härligt... själv måste jag vänta 26 dagar till...

Är det Kuredu ni ska till? Hur ska ni bo??

mvh
    MrsPuff

• MrsPuff

Beach Wedding,
    Vi åker med vår son på 1 1/2 år till Maldiverna och gifter oss nu i November, så jag har inte så mycket info om just det än, men vi har rest några gånger tidigare med vår son så fråga gärna om det är nåt du undrar över att resa med barn.
    Mvh
    MrsPuff

Svar på tråden Maldiverna - Kuredu 3