Inlägg från: Emkalo |Visa alla inlägg
  • Emkalo

Maldiverna - Kuredu 3

Hallå

Ja nu är det "bara" en och en halv månad kvar :) Galet vad tiden går!

Jag undrar vilka tider maten serveras i AI? Vi kommer bo i BB.

Två veckor som gift i lördags :) Wihi!

• Emkalo

Jaaa, vi åker den 10e! Roligt! Ser otroligt mkt fram emot det!

carand skrev 2008-08-25 22:15:44 följande:
    HejVisst skulle ni också åka den 10/10??Det är jättekort tid kvar nu./Carola
  • Emkalo

Ja, hur många är vi som åker 10 okt?

JohannaTotte skrev 2008-09-04 20:58:14 följande:
    Va roligt o se att det är fler som åker 10/10, det gör vi också Känns helt otroligt att det bara är en månad kvar nu! Vi gifter oss 4 Oktober och åker den 10! Heeeelt fantastiskt ska det bli!
  • Emkalo

wii...bara drygt 3 veckor kvar :) sen ska vi slappa i hela tre veckor!!

Jag vet att det tagits upp så många ggr förut, så jag skyller på lättja. Men hur mkt dollars ska man ha med sig? för fickpengar?

För allt man äter där som inte ingår i AI sätts upp på rummet?

Hur betalar man utflykterna? Kan man sätta dem på rummet oxå?

Är det många som vaccinerar sig? Hepatit A och B? Eller bara A?

• Emkalo

Bara 1 vecka kvar tills 3 veckors paradis :) Wii!

Vad ska vi tänka på? Visst ska man väl köpa solkräm hemma, för det är så dyrt där??

Ngt annat att tänka på??? Vi åker till Kuredu på fredag om en vecka!

• Emkalo

Tack för tipsen!! Har fått lite prylar från från kompisar som var på Mauritsius och kom hem för ett par veckor sen. All solkräm de inte använt osv, myggspray och aftermyggspray och sånt! Men jag ska köpa med Mygga för det borde man kanske ha med har jag läst i tidigare tråd!

Sen ska jag köpa mer solkräm.

Vi ska absolut till vraket! Låter spännande! Fick ju snorkelprylar för två i bröllopspresent :) så här ska det snorklas på...skönt att slippa hyra!

Men Men Men! Vad är det här för triggerfish jag hört talas om? Är dem farliga? VARFÖR vill dem bita människor? Har läst i Kuredus forum att folk är galet rädda för dem? Folk vill inte snorkla mer. Finns det ngn som vet ngt om dem? Bör man vara rädd för dem?

hur är det med Internet? Frågade per mail till Kuredu och fick till svar att det kostade gaaalet mkt pengar i minuten att ha Internetuppkoppliong på rummet?!?! typ 5 dollar/minuten? Och att man kunde låna dator och Internet i receptionen för liiiite billigare men ändå väääldigt dyrt. Men så skrev dem att man fick gratis uppkoppling i receptionen om man hade "a wifi". Vad betyder det? Ngn som erfarat?

Bara 4 arbetsdgr kvar nu :)

• Emkalo

Vi är ngr stycken som åker nu på fredag va? :) Roligt :)

Grattis till JOhannaTotte!

efter vi kommit hem kanske vi har mer att berätta, Beach Wedding! Men vi reser dock inte med barn!

• Emkalo

Hallå, ngn som vet om man behöver adapter på Kuredu?? Vi åker imorgon...kanske bättre att köpa här, lär väl vara galet dyrt där?!

• Emkalo

Tack fru Hä!!

En till fråga! Får man införa godis och chips? Eller tar dem det tullen? Nötter, typ jordnötter eller chilinötter? Australien är ju väldigt restrikta vad gäller sånt, så jag undrar eftersom chips är väl väääldigt dyrt där? bättre att ta med kanske?!

• Emkalo

Föjdfråga, om ngn kan/hinner svara! Om man får köpa med sig typ chips, ska man göra det på flgplatsen i Doha?? Jag tänkte om dem i Doha tar den "mat" man har med sig när man går genom kontrollen där?

Vad finns egentligen på flygplatsen där??

Sista fixet nu!! :)

Emkalo skrev 2008-10-09 20:00:39 följande:
    Tack fru Hä!!En till fråga! Får man införa godis och chips? Eller tar dem det tullen? Nötter, typ jordnötter eller chilinötter? Australien är ju väldigt restrikta vad gäller sånt, så jag undrar eftersom chips är väl väääldigt dyrt där? bättre att ta med kanske?!
  • Emkalo

Tacktack för svaret fru Hä!

Ja linser har vi båda, även om jag går ut (har inte så stora synfel) utan ibland.....ser ju okej ändå! Men maken måste ha linser eller glasögon, tack för tipset! Hn får ta med extra linser!

En till sak jag kom på! Handdukar? Man får strandhandduk v ad jag förstår, men även till rummet för dusch och sånt....? Jag antar att det finns??

Samma sak vad gäller tvål och så?

Om ngn hinner svara innan vi åker till arlanda vid 6-tiden!

:)

• Emkalo

Tack än en gång!! Tack för all hjälp! Snart är vi på väg! Brättar om 3 hääärliga veckor hur det var :) Fast det vet ju du iaf, fru Hä, hur dte är :)

Ha det topp och kram

fru Hä skrev 2008-10-10 14:11:46 följande:

Handdukar finns! Lite tvål osv, men inte så att det räcker i 2 veckor. Jag brukar köpa stor, billig som jag kan lämna sen. Jag kan inte fatta att man kan vara på väh IDAG! Vilken grej! Glöm inte att köpa böcker osv om Maldiverna på flygplatsen (helst i affären utanför som är billigare) innan ni åker hem. JÄTTEKUL att ha kvar efter resan. Se till att åka ut på utflykter m båt osv. Tänk på att det kan vara enda chansen! Det är lätt att bli bekväm på Maldiverna fru Hä
Svar på tråden Maldiverna - Kuredu 3