Inlägg från: fru Hä |Visa alla inlägg
  • fru Hä

Maldiverna - Kuredu 3

Hej!

Kul att du kom ihåg! Jo, det går bra! Har haft en hel del förfrågningar och kunnat hjälpa några. Det är SÅÅÅÅÅ skönt att ha det som "hobby" och inte alls behöva bry sig om att "sälja". Jag behöver ju aldrig sminka sanningen eller så. Jätteroligt! Jag hoppas kunna hjälpa fler. När hemsidan kommer igång ordentligt blir det väl m mer......

Aaahhhh vilken BV? De finns 101-110 o 201-210. jag skulle definitivt försöka få en av 201-210. Snarare 209-210 så ni kommer en liten bit bort från "centrum". Där får ni också finare utsikt o strand.

GUD vad jag är avis på alla som snart ska åka. Jag försöker bara komma på hur vi ska kunna åka till våren igen!

ha det så bra och hör gärna av dig/er på min gästbok om det skulle vara något "speciellt".

Fru Hä

Bride in England skrev 2008-08-26 17:20:36 följande:

Hej Fru Hä!Det borjar narma sig var resa nu (eller ja, vi aker i november men eftersom vi bokade den i november forra aret kanns det relativt nara nu ) och jag ville passa pa att fraga dig vilken BV (inte O-villa) som du tycker ar bast, dvs vilket/vilka nummer? Hur gar det forresten med ditt nya resebyra-projekt?
  • fru Hä

Äsch *rodnar* det var så lite.

Alltså; Tidiga nummer = nära till poolen, restaurang, bar (på O-resort)vilket vi tycket var kanon! UNDVIK 261 dock. 301-310 (o uppåt) bättre strand, men avståndet.....kom också ihåg att det brukar gå att byta om man är missnöjd!

mvh Fru Hä

Sansisen skrev 2008-08-26 20:44:33 följande:
    Tack så mycket för tipsen!! Du är GULD värd :)Längtar så jag blir tokig snart!!fru Hä skrev 2008-08-26 17:09:55 följande:
  • fru Hä

Hej!

Vilken ö? Vad ingår i ceremonin?

Tycker det låter mycket. Vi betalade ca 500 $, men hade en relativt enkel ceremoni så..... Det beror ju på vad som ingår?!

Berätta mer så är det lättare att jämföra!

fru Hä

MrsPuff skrev 2008-08-30 21:00:20 följande:
    HejVi ska åka till Maldiverna för att gifta oss i november, och ni verkar ju ha bra koll så därför vill jag kolla med er...Vi har fått ett pris på 11' för ceremoni inklusive fotograf. Är det dyrt? Har ingen riktig koll på vad det kostar.Är det någon som vet hur fotograferna är? Antar att det inte är någon "riktig" fotograf. Eftersom det bara är vi och vår lilla son har vi ingen backup. Vi har kollat lite på Bandos Island resort? Är det någon som hört nåt om det?Tack på förhand!
  • fru Hä

Hej!

Vilu Reef är en jättegullig liten ö ned strandbungalows som är riktigt söta, framförallt utanpå. Fina stränder. Lite väl tätt bebyggt och tyvärr en bebodd ö väldigt nära som tar bort lite av robinsonkänslan. Bra käk o service, lite väl m italienare...

Det blir säkert bra! Det beror helt på vilka förväntningar ni har? Personligen tycker jag (när jag har kollat själv) att ön är lite "överprisad". När ska ni åka? Fick ni bra pris?

Ha det så bra!

Fru Hä

grata skrev 2008-09-03 14:22:50 följande:
    Fru Hä, vet du något om Vilu Reef? Har bokat vår bröllopsresa dit och skulle vara kul att få veta lite om stället innan vi åker...
  • fru Hä

Hej!

Så fantastiskt! Vi är supernöjda med vårt beslut att gifta oss utomlands! (Även om den "formella" vigseln var hemma. Nej, det går inte att gifta sig "på riktigt" där)

Velidhu tror jag är en riktig pärla! Mycket prisvärd! Är i topp 3 för mig på önskelistan...Velidhu har fått otroligt m beröm på TA (Trip Advisor) som är en jättebra källa till info. Ni måste berätta ALLT när ni kommer tillbaka! Jag tror att ni har prickat alldeles rätt. Avundsjuk....

Ha en underbar resa!

fru Hä

maria7243 skrev 2008-09-06 11:12:04 följande:
    Hej Fru Hä : )Vi åker till Velidhu Island den 20 oktober och vi ska gifta oss där.Vad vet du om den ön?Förrästen härligt och se nån så otroligt hängiven som du är.....//Maria
  • fru Hä

Hej!

Det är inga problem att ha sina egna löften. De är m tillmötesgående på Maldiverna!!

fru Hä

maria7243 skrev 2008-09-07 14:37:22 följande:
    fru Hä skrev 2008-09-07 10:35:34 följande:
    OOps låter ju helt fantastiskt att du säger så nu vart jag jätte lugn.......Ja vi ska berätta allt det lovar jag men just nu så känns det som en dröm alltihopa : )Men jag funderar över en sak när det gäller ceremonin där.Har tittat på alla dina fantastiska bilder från eran men finns det tid för att ha egna vigsellöften eller är det deras tradition som gäller?Maria
  • fru Hä
    stenbruden skrev 2008-09-08 13:54:33 följande:
    Åhhh jag vill åka igen!!!!! Längtar tillbaka!!!! Är inne på kuredus hemsida titt som tätt och kollar web cam... Men vad är det mot verkligeheten Era lyckostar!! NJUUUUT
    Hej!

Det är det värsta med att åka till Maldiverna. Atolladdiction. Man vill bara åka tillbaka hela tiden......

Varför är det så tyst på forumet helt plötsligt? Skriv!

fru Hä
  • fru Hä

Hej både Emkalo och Sansisen!

Vilken ö? Kuredu?

Dollar; små valörer 1,5,10-dollar och kanske typ 200 dollar. Man kan ju alltid shoppa upp dem om det blir över....

Allt säts upp på rummet. Bara dricks i kontaneter. Men det är alltid bra att ha lite till dricka på flygplatser osv.
    Fru Hä

Frukost är massor av sorter och jättegott. Ofta har de en kille som bara står o steker de ägg på det sätt du föredrar!

Emkalo skrev 2008-09-16 10:31:57 följande:
    wii...bara drygt 3 veckor kvar :) sen ska vi slappa i hela tre veckor!!Jag vet att det tagits upp så många ggr förut, så jag skyller på lättja. Men hur mkt dollars ska man ha med sig? för fickpengar?För allt man äter där som inte ingår i AI sätts upp på rummet?Hur betalar man utflykterna? Kan man sätta dem på rummet oxå?Är det många som vaccinerar sig? Hepatit A och B? Eller bara A?
  • fru Hä

GRATTIS! Då får bebisen sin första resa också

Det är ett sånt ställe som funkar utmärkt även om man är gravid. Eftersom det är så tidigt ännu så kan du ju snorkla osv så m du vill. Det är bara drickandet du missar (bara.... )

Fru Hä

JohannaTotte skrev 2008-09-17 16:33:18 följande:
    Vi har inte heller vaccinerat oss. Kanske man borde ha gjort. Nu när jag dessutom gått o blivit gravid precis innan bröllop o resa. Jag hoppas innerligt att jag får må bra så att jag kan njuta till fullo av resan. Det som är positivt med att jag är gravid nu att det kommer bli lite billigare eftersom jag är den drinkälskande, ölälskande o vinälskande i vår familj Nu blir det cocacola o alkoholfria drinkar som gäller!Ja 3 veckor kvar på fredag för oss.... sååå skönt
  • fru Hä

Hej, hej!!

Äsch, det var bara roligt att kunna hjälpa till!

Hoppas ni får en underbar resa.

fru Hä

MrsPuff skrev 2008-09-24 10:52:22 följande:
    Åhh nu är det bara 38 dagar kvar till vi åker och 48 dagar kvar till vi gifter oss på Kuredu!!! Ska bli så härligt...Är det nån annan här som har önskat speciella nummer? Nån som vet om man brukar få det?Tänkte jag skulle maila och kolla om man kan få BV 208-210 som Fru Hä rekomenderade. Vi tar vår son på 1 1/2 med oss så då är det ju ganska viktigt att stranden utanför är bra. Kuredu känns rätt för oss och jag måste ge ett speciellt tack till fru Hä för alla mail med tips, de har verkligen varit guld värda :) Nån annan som åker i början på November??
  • fru Hä

Hej alla!

NU har jag hittat den ultimata drömön! Dhonakulhi - Island Hideaway. WOW!!!!!!!!!!!!!!

Inte gratis, men åker man sen april - framåt så är det i alla fall möjligt Snacka om PERFEKT för en bröllopsresa. Vi funderar på att ha i åtminstone några dagar där på nästa tripp bara för att ha VARIT DÄR! Sanslöst.Kolla in deras hemsida www.island-hideaway.com ...något att drömma om....

fru Hä

...ett alternativ mer passande för plånboken är Filitheyo som är min favorit!

ds

• fru Hä

Hej!

JA! Solkräm hemma! Dyrare o sämre på plats. Förslag: på apoteket säljer de ett märke som heter VICHY. De har superbra solkräm för ansiktet. Jag brukar köpa spf 50 och 30 + en flaska 30 från Nivea (den blå) för oss 2 i två veckor och vi använder upp nästan allt. De som sett våra bilder vet att både jag o min man har duktigt med pigment. Solen därnere är löjligt stark och med ordentlig spf kan man vara ute m mer och få finare bränna. Smörj in på morgonen innan ni går ut o börjar svettas. Då hinner det dra in o man behöver inte hålla på o smörja så m under dagen. Man bränner sig även om det är molnigt. Värre än t.ex. Thailand.

Gud vad avis jag är! Ha en alldeles underbar resa!!!!!!!!!!

fru Hä

Emkalo skrev 2008-10-02 19:52:01 följande:
    Bara 1 vecka kvar tills 3 veckors paradis :) Wii!Vad ska vi tänka på? Visst ska man väl köpa solkräm hemma, för det är så dyrt där??Ngt annat att tänka på??? Vi åker till Kuredu på fredag om en vecka!
  • fru Hä

hej, hej!

Eeeehhhh, oftast ingen alls, är jag rädd...ibland i ansiktiet bara. Bränner mig inte i Sverige. Men akta när vi åker till ekvatorn!

Till Emkalo. Ni behöver INTE vara rädda för Triggerfish. Var bara lugn.

Ha en grymt bra resa!!!!!

fru Hä

carand skrev 2008-10-04 23:22:10 följande:
    Hej fur Hä.Vad brukar du ha för solfaktor i Sverige?Vi åker på fredag :)MvhCarolafru Hä skrev 2008-10-03 10:04:41 följande:
  • fru Hä

Hej!

Köp sån där billig på panet eller taxfree. resevarianten. brukar kosta runt 80 kr. Annars tror jag att det finns att låna i receptionen.

Vill passa på att önska alla 10/10 en riktigt trevlig resa och hoppas att ni berättar vad ni tyckte efteråt!

mvh

fru Hä

Emkalo skrev 2008-10-09 15:01:20 följande:
    Hallå, ngn som vet om man behöver adapter på Kuredu?? Vi åker imorgon...kanske bättre att köpa här, lär väl vara galet dyrt där?!
  • fru Hä

Hej, hej!

En gång hade en kompis till oss med sig ett helt gäng pringles chips-rullar i resväskan. Inga problem. Det går säkert bra, men jag har aldrig provat själv.

Har någon kontaktlinser? Ta i så fall gärna med engångs så ni kan byta om ni varit ute o snorklat länge och se till att alltid skölja ögonen noggrannt + alltid ha linsprylarna där det är AC. Det finns små plankton i vattnet som kan orsaka ögonproblem annars (allvarliga sådana). Samma med öronen. Skölj noga, noga efter snorkling och dykning för att slippa "diver's ear".

GUUUUUUUD vad jag är avis......

stor kram o ha det så lovely!

fru Hä

Emkalo skrev 2008-10-10 08:53:46 följande:
    Föjdfråga, om ngn kan/hinner svara! Om man får köpa med sig typ chips, ska man göra det på flgplatsen i Doha?? Jag tänkte om dem i Doha tar den "mat" man har med sig när man går genom kontrollen där?Vad finns egentligen på flygplatsen där??Sista fixet nu!! :)
  • fru Hä

Handdukar finns! Lite tvål osv, men inte så att det räcker i 2 veckor. Jag brukar köpa stor, billig som jag kan lämna sen. Jag kan inte fatta att man kan vara på väh IDAG! Vilken grej! Glöm inte att köpa böcker osv om Maldiverna på flygplatsen (helst i affären utanför som är billigare) innan ni åker hem. JÄTTEKUL att ha kvar efter resan. Se till att åka ut på utflykter m båt osv. Tänk på att det kan vara enda chansen! Det är lätt att bli bekväm på Maldiverna

fru Hä

Emkalo skrev 2008-10-10 13:37:37 följande:
    Tacktack för svaret fru Hä!Ja linser har vi båda, även om jag går ut (har inte så stora synfel) utan ibland.....ser ju okej ändå! Men maken måste ha linser eller glasögon, tack för tipset! Hn får ta med extra linser!En till sak jag kom på! Handdukar? Man får strandhandduk v ad jag förstår, men även till rummet för dusch och sånt....? Jag antar att det finns??Samma sak vad gäller tvål och så?Om ngn hinner svara innan vi åker till arlanda vid 6-tiden!:)
Svar på tråden Maldiverna - Kuredu 3