• dreams

Varför går just nu allt åt.....

he####te!!!

Fick precis vår elräkning, som alltid har legat på ca 6-700 kr/varannan månad, på över 2000:-!!!!!
    Visserligen för 4 månader för att jag överklagade sista räkningen på 1200:-

Och nu kom smällen, priserna har gått upp så mkt på el tydligen. Men varför just nu när vi räknade med att få ganska bra med lön denna månad. Sista lönen innan bröllopet.

Sen räknade jag även ut att skatten på bilen kommer oxå denna månad på..... 2000:-

Men är inte 1200:- mkt pengar för en 2a på 61 kvm?

Var bara tvungen att avreagera mig lite....

• Svar på tråden Varför går just nu allt åt.....
  • 20080301

Jag har 1150:- varannan mån på min trea på 81kvm. Men det beror ju på vilket bolag man har. Vår el har oxå gått upp.

Jag har semseter nu snart f kassan skulle ha betalat ut för VAB dom är 4 veckor sena så jag får mindre lön lagom till semestern plus att både el och radiotjänst%%¤¤% som jag hatar kommer nu.

Det är alltid så med räkningar dom kommer när man inte vill ha dom

• Brud28

Vi fick dubbel avbetalning på banklånet denna månad, bilförsäkring på 2000 plus tv licens!

Tyvärr dyker de där ovälkomna räkningarna upp när man minst vill ha dom!
    Ni kanske får titta efter ett annat elbolag som har bättre priser?

• Talulah

Vi fick en elräkning på 8000 i våras!! Vi har visserligen hus men de hade tydligen beräknat fel och tagit för lite betalt innan. Kan inte fatta att man kan göra så ens! Det är väldigt mycket pengar om man inte har räknat med det. Och det är ju inte så att man blir förvarnad precis. Man undrar ju HUR mycket de ska gå med vinst egentligen??
    *Suck*

• Masha

Mellan 400-500/månad får vi betala för vår trea och då har vi lägsta möjliga pris. Å andra sidan - två datorer som står på för jämnan drar en hel del. Diskmaskin, tvättmaskin, (lite infravärme på balkongen ibland), tina upp grejor i mikron. Klart det kostar.

• Fiafis

Det är så jäkla tråkigt att allt jämt ska komma samtidigt?!?! Vi får jättemycket räkningar denna månaden. Typ alla såna där som kommer bara ibland, typ sophämtning, tv:n o.s.v... Så det samlar ihop sig till en riktigt fin hög! Sen måste vi göra servicen (den stora=dyra) på bilen denna månaden oxå. Till råga på allt ordnar vi och sambons syskon svärmors 70-årskalas för 106 pers! Då går det massapengar dit oxå. Blaj! Jag va tvungen att skälla lite jag med!

• Masha

En god idé är att låta www.finansportalen.se sköta elupphandlingen, det har vi gjort ett par gånger och har nog kommit ner en hel del i elpris.

• dreams

Ja, det är väl som ni säger.... allt ska komma samtidigt och när man absolut inte vill ha dem!

Men jag visste inte att man kunde byta elbolag när man bor i lägenhet... Kan man det? I vår trappuppgång på infotavlan står det att: i detta hus hav vi .... som elbolag och .... som internet bolag, så jag trodde att man måste ha det som stog...

• Piggelinlover

Vi fick oxå en stor räkning, 1900....
    Aldrig tidigare fått ngn så stor räkning vi har en 2:a på 56 kvm... inte ens kring jul och den mörka delen av året så har det varit så dyrt....

• Jonna83

Masha

Hur funkar finansportalen?

• ninnabell

vi betalar 400:- mån för våran el till våran 5 rummare på 135 kvm. vi har surahammars el ab.....jag bytte till dom för flera år sen och dom har inga avgifter utan man betalar enbart för elen.

Svar på tråden Varför går just nu allt åt.....