• Masha

Varför går just nu allt åt.....

Mellan 400-500/månad får vi betala för vår trea och då har vi lägsta möjliga pris. Å andra sidan - två datorer som står på för jämnan drar en hel del. Diskmaskin, tvättmaskin, (lite infravärme på balkongen ibland), tina upp grejor i mikron. Klart det kostar.

• Masha

En god idé är att låta www.finansportalen.se sköta elupphandlingen, det har vi gjort ett par gånger och har nog kommit ner en hel del i elpris.

• Masha

Om du går in på deras sida så finns det en länk till höger som heter El. Under rubriken står det "klicka här om du vill jämföra & skaffa billig el. Där kan du läsa dig till hur man skall göra om man vill vara med på upphandlingen. Vad jag har förstått fungerar det som så att samtliga elbolag får vara med och lägga bud på hur lågt de är beredda att gå i pris. Lägst vinner och de som är med i upphandlingen får då gå över till det bolaget. Jag kan inte lova att det blir Sveriges absolut lägsta priser, vet bara att vi själva kommit ner avsevärt i elpris.

Mig veterligt står det alla hyresgäster i hyresrätter fritt att välja elbolag. Det "fasta" bolaget kan man dock inte förhandla bort men det är ju inte heller där den stora kostnaden ligger.

Jonna83 skrev 2008-07-12 20:08:57 följande:
    MashaHur funkar finansportalen?
Svar på tråden Varför går just nu allt åt.....