• hgav

Oktober

Jag tror att champagne skulle kunna bli jättefint. Annars kanske något i grön ton skulle kunna bli fint till det röda (om du vill ha mer färg)

sockerbollen skrev 2008-08-22 09:16:51 följande:
    Hjälp!Jag har en röd bröllopsklänning, mer ljus än mörk, med brodyr i silver och med vita pärlor. Har två tärnor och vet inte vilken färg de ska ha på sina klänningar! Undrar om nougat eller champagne passar eller om de kommer se "nakna" ut. Vad tycker ni?
  • hgav

Horribelt! Så illa är det inte för oss. Problemet är väl att många av de som inte svarat tar det för självklart att vi ska veta om de kommer eller inte. Tyvärr kan man ju inte anta att 60 pers inte tänker komma.. för det blir ju väldigt jobbigt på middagen om de dyker upp...
    Jag skulle nog ringa och påminna dem (så får de skämmas lite oxå)

hippiefridolina skrev 2008-08-22 10:36:54 följande:
    Det här med OSA... Vi hade sista svarsdatum idag, posten kom precis så nu borde alla ha svarat. Men hur ser verkligheten ut? 22 stycken av 85 har skickat svar!!! Helt otroligt, kan inte fatta att det är sant. Hur gör man nu? Ska man börja ringa runt nästa vecka, eller ska man skicka en påminnelse? Vi vill ju börja med bordsplacering och annat, så det är verkligen dags att komma igång. Jag ska bort på kurs en hel vecka i september, så vi har inte så många dagar kvar...Hjälp mig!
  • hgav

Jag har en klänning med 3-kvarts ärm i spets. Då vi har vigseln i anslutning till festlolaken räknar jag inte med att behöva vara ute så jag struntar helt i ytterkläder (i alla fall extra vackra)

• hgav

Vi gifter oss borgerligt så vi kommer inte att ha några psalmer alls. En solist skall dock sjunga Utan dina Andetag med Kent (min absoluta favoritlåt i hela världen) och Sonja Aldéns-Du är allt.

• hgav

Kärlek ger näring åt själen skrev 2008-08-28 10:24:55 följande:

Aha okej Jag fick min "riktiga" V-ring igår sååå fin.. Bild ligger i mitt galleri på hans o min V-ring
    Jättefina ringar. Avin till min ring kom idag så snart kan jag oxå prova
  • hgav

Hämtade min ring igår - den är såå fin!!!! Vill ha den på redan nu.. men får snällt vänta några veckor till
    Denna vecka ska vi träffa fotograf, frisör, restaurangen, nästa vecka är det samtal med vigselförrättaren. Så nu känns det som om saker och ting börjar falla på plats. Fortfarande några som inte osat (sista dagen var igår) men det ska nog ordna sig med dem oxå. Men man blir lite irriterad...

När det gäller kontrollbehovet så tror jag att jag är en "ovanligt avslappnad" brud (än så länge...) jag försöker att inte fokusera på så mycket detaljer. Tänker att ju mindre detaljer som är planerade desto mindre saker är det som kan gå fel och som man då blir besviken på. Fast lite koll vill /måste man ju ha..

• hgav

Min ska bara ha en ring. Så vi kommer lämna in våra förlovningsringar för lite putsning (så att de kan glänsa i kapp med min vigselring )

• hgav

Jag har dragit igång med att byta ut lunchen mot Modifast, som oxå är en pulverdiet. Jag brukar komplettera med en av deras müslibarer på eftermiddagen när jag blir hungrig. Har oxå 2-3 kilo som jag skulle vilja komma ner för att klänningen ska sitta perfekt.

• hgav

mct: självklart är det så. Pulverdieter och kurer är ju oftast inga långsiktiga lösningar. Oftast ska de ju användas som en kickstart för en långsiktig viktnedgång. I mitt fall handlar det om att jag vill gå ner ett par kilo inför bröllopet. Har inga stora viktproblem men har efter det att jag slutat med amning gått upp lite mer än tänkt (skyller väl på semesterns grill middagar och rödvin ) så klänningen sitter lite tight. Tänker att jag äter bra frukost och middag (eftersom jag ändå måste laga mat till min dotter) och byter ut lunchen mot en shake nu medan jag har några veckor tillgodo, istället för att behöva snabbsvälta mig veckan innan bröllopet.

• hgav

Vi kommer att fotograferas innan vigseln då den är kl 17. Helst vill vi fotograferas utomhus (om vädret tillåter såklart - vill helst inte skita ner klänningen innan vigseln). Vi kommer att ha vigseln i Fjärilshuset i Solna så om vädret är hemskt så får vi fotograferas där.
    Här är tips om en bra site där man kan kkolla solens upp och nedgång aktuellt datum. Framgår även när skymningsljuset slår till...

www.elji.se/tjornvader/rs_oneday.html
    www.vader.se/soltid.asp

Svar på tråden Oktober