Inlägg från: Nedina |Visa alla inlägg
  • Nedina
    hippiefridolina skrev 2008-08-22 11:32:37 följande:
    Vilken bra idé att be tärnan eller toastmaster att ringa. Flera stycken vet vi ju kommer, men de har ändå inte svarat "ordentligt". Hälften har vi ingen aning om. Jag ska träffa min tärna ikväll, vi får prata om det då.Tack för tipset!
    Jobbigt när allt inte kan flyta på i planeringen och att inte veta ens ungefär hur många gäster som kommer är ju en jättestor bit.

Hoppas att du kan få hjälp av din tärna att ringa runt och att gästerna skäms lite för att de inte hört av sig!

Vi ska inte ha vår fest förän 25 okt, så vi har osa 25 sept. Men de flesta har faktiskt svarat att de kommer.

Jag ska hämta ut min ring 29 augusti. Vet inte hur jag ska bära mig åt för att låta bli att springa och prova den hela tiden!
    Tror jag får be m2b att gömma den på något bra ställe!
  • Nedina

Wiii, idag kom bekräftelsen från kyrkan med prästens namn osv. Pirr i magen vill jag lova!

• Nedina

Vet inte om jag ska bli arg eller storgråta! I lördags gick vår förstabil sönder, bensinpumpen pajjade och bara pumpen kostar ca 2000 kr. M2b och en kompis ska fixa det, men väntar på att få tag på en bensinpump.

Är hemma med barnen som har ögoninflammation idag och nyss ringde m2b på väg från jobbet, då har någon försökt stjäla andrabilen. Så han får inte ens in nyckeln i tändningslåset.

Så nu sitter vi här 2 mil från jobbet (bor utanför Borlänge), i behov av två bilar och ingen som går att köra. Försöker till råga på allt spara alla överflödiga pengar till bröllopet, så händer sånt här!

• Nedina
    miracles0607 skrev 2008-08-26 08:03:21 följande:
    Måste fråga lite... vad kostar era ringar?Har fastnat för en alldeles speciell... desutom måste jag byta ut min förlovningsring som inte passar nått... är ju köpt för 8 år sen.
    Vi har verkligen en budgetvariant vi. Har använd guld som vi hade sedan tidigare (med lite historia bakom) och inte använde och smält om det. Blir en helt slät ring. Så kommer vi ev. att bygga på den med stenar vid olika årsdagar istället. Har kikat på lite olika ringar, men inget har fallit mig i smaken, vill ha en jätteenkel ring. Så då blev det här en bra lösning. Kostar oss 700 kr.
  • Nedina

Mrs Fr skrev 2008-08-26 13:19:49 följande:

Min vigselring kommer att kosta runt 10500-11000 ca. Idag har jag varit och kollat på underkläder. Jag ska gå till några till ställen imorgon, men jag har hittat en fin torsolette som jag tror att det blir.
    Ja, underkläder är mitt största bekymmer nu, näst efter vilken frisyr jag ska ha! Har en axelbandslös klänning och lite större kupa, så behöver verkligen en bra bh. Inte lätt att hitta tycker jag.
  • Nedina

Ska iväg och prova en sån någon dag då. Vill ner till målvikten först bara. Låter ju onekligen som ett bra alternativ iaf.

• Nedina

Mrs Fr skrev 2008-08-28 10:28:28 följande:

Igår köpte jag underkläder, skor och var och provade klänningen! *glad*
    Åh, så roligt! Längtar också efter att få prova min klänning!
  • Nedina

Igår hämtade vi ut ringen! Hann testa den tio gånger igår innan vi gömde undan den.

I planeringsväg har vi kvar att köpa underkläder till mig, kläder till m2b (har kommit på att vi ändå ska köpa en ny kostym till honom), byxor till barnen, komma på vad jag ska ha för frisyr, fixa klart festprogram, träffa prästen, musik till festen, tror det var allt. Sedan ska ju maten lagas osv. när det närmar sig.

Hur långt innan tog ni kontakt med prästen, eller prästen med er?

• Nedina

Kärlek ger näring åt själen skrev 2008-08-30 10:13:27 följande:

Jag ringde prästen i mitten av augusti. Men jag ringde direkt när vi bestämde oss för dne kyrkan. Då bad han oss höra av oss efter semestern Så han ringde inte oss utan tvärtom. Ni kan ju ringa nu och prata med h*n nu så har du en sak mindre o tänka på Haha angående ringen min ring har provats ett antal gånger Fick min f-ring tillbaka igår efter att jag har förstorat den.. o då var jag ju bara tvungen att prova ringarna ihopa Ush nu är det verkligen nära!! :-d
    Ja, kanske ska göra det. Känns som att det kommer vara tillräckligt ändå på slutet. Ska nog baka lite pajer i morgon också och frysa in, som vi ska ha till buffén.

Jobbar på att övertala m2b att åka och kika på kostym, men han är inte så sugen. Som alltid när det ska provas kläder...
Svar på tråden Oktober