Nedina skrev 2008-09-29 16:30:24 följande:
Gaaaah, har varit på akuten i morse, efter att ha haft magsmärtor inatt. Visade sig att jag har svår magkatarr eller magsår. Satt som ett fån när jag fick höra det. Känner mig verkligen inte stressad! Är väl iofs inte helt säkert att det beror på stress, men onekligen så sammankopplar då jag magkatarr med stress.Men kan ju inte neka till att det varit mer än annars, de sista veckorna. Det i kombination med bantning kanske inte är det bästa för magen, även om jag själv aldrig skulle erkänna det. Känns iaf skönt att vi ligger långt fram i planeringen, för nu blir det absolut vila i några dagar, när jag knappt kan gå på grund av smärtan. Och jag som hela tiden sagt att jag vill ta allt fixande så snart som möjligt för att inte bryta ihop av all stress sista veckan. Gifter oss i slutet av oktober, så är ju några veckor kvar...
Jag var hos läkaren för några månader sedan och fick veta att jag har stressmage. Får ont i magen ganska ofta om jag stressar för mycket. Så nu går ja rätt ofta på omeprazol. Förhoppningsvis så går det över när bröllopet ör över.. Fick du något för det?