• Amanda L

blåklint i brudbuketten

Hallå på er!

Jag och min sambo skall gifta oss till midsommar 2009. Jag vill ha blåklint, råg och ngn rödblomma i min bukett. Ngn som har tips på bilder och en bra rödblomma! Alla förslag och tankar är välkomna!

Mvh Amanda

• Svar på tråden blåklint i brudbuketten
  • galaxen

Hej!En blomma som är väldigt vacker till blåklint och råg är vallmo. Men du kan ju även välja en röd gerbera eller varför inte röda rosor?

Mvh Galaxen

• allehanda
    galaxen skrev 2008-07-28 19:33:57 följande:
    Hej!En blomma som är väldigt vacker till blåklint och råg är vallmo. Men du kan ju även välja en röd gerbera eller varför inte röda rosor? Mvh Galaxen
    vallmo håller ca 10 minuter innan den börjar falla isär, det är antagligen det som TS menar med att hon vill ha tips en en röd blomma.Jag funderar på om du skulle kunna ha röda kvistrosor i din bukett.På en kvist finns det i snitt 5-6 rosor som då inte är så stora(passar bra i storlek till blåklinten).Förr fanns det en rossort som hette pinoccioros ,dessa påminner om dem i storlek.
  • allehanda
    galaxen skrev 2008-07-28 19:33:57 följande:
    Hej!En blomma som är väldigt vacker till blåklint och råg är vallmo. Men du kan ju även välja en röd gerbera eller varför inte röda rosor? Mvh Galaxen
    vallmo håller ca 10 minuter innan den börjar falla isär, det är antagligen det som TS menar med att hon vill ha tips en en röd blomma.Jag funderar på om du skulle kunna ha röda kvistrosor i din bukett.På en kvist finns det i snitt 5-6 rosor som då inte är så stora(passar bra i storlek till blåklinten).Förr fanns det en rossort som hette pinoccioros ,dessa påminner om dem i storlek.
Svar på tråden blåklint i brudbuketten