• madeleneodaniel

Hur mycket betalar ni er solist?

Vi gifter oss på lördag (19/7) och i kyrkan
    kommer en gammal klasskompis till mig att
    sjunga. Hon har alltid sjungit och tagit lektioner och nu sjunger hon i kör samt på bröllop och sånt.
    Jag funderar på hur mycket jag ska betala henne.
    Hon är duktig och hon kommer sjunga 2 sånger
    åt oss.

Hur mycket betalar ni?

• Svar på tråden Hur mycket betalar ni er solist?
  • Marsaphir Marlean

3 Sånger vår, glömde jag säga. Inkl. resa.

• chamor

Ingenting De är våra vänner och gör även andra saker.. De får ett smycke och en skål jag gjort i keramik som tack..

• Nalle Puh 40

Vår solist är min bästa kompis och vår värdinna så hon tar inget men givetvis så får hon någon slags present av oss som tack för hjälpen...

• Hedebris

500kr. men då är hon min sminkös med

• Pyron

1000 kr och då ingår bensinen i det.

• madeleneodaniel

OJ vad svårt det är, men jag tror vi kommer ge 500 vi med.

• Emblingen

1000 kr har vi gjort upp om. Då är det "kompispris" eftersom vi har gemensamma bekanta. Hon har gått på musikhögskolan och arbetar proffesionellt så hon är riktigt duktig! Men de som kompar henne betalar vi 500 kr till eftersom de är duktiga "amatörer".

• Mrs Edwards

1000kr, då spelar hon fiol på 4 låtar och sjunger på 2.

• gottelina

0 kronor. För han som spelar betalar vi däremot 1500:- Han är yrkesmusiker. Skitduktig!

• Fru Handal

500:- för två sånger!
    Hon är en god vän!

• sariat

Tjejen som ska sjunga på våt bröllop är min "fd" vän alltså vi umgicks i skolan men har inte träffats någonting dem senaste åren. Hon erbjöd sig själv att sjunga. Jag frågade henne hur mycket hon ville ha och hon önskade sig hellre att vara med på middagen tillsammans med sin pojkvän.. det kostar oss ändå 1240 kr extra. Borde jag ändå ge någonting till henne..
    Hade hon inte sjungt hade hon inte blivit bjuden på bröllopet för vi är inte så nära vänner..

• Troll1
    sariat skrev 2008-08-06 17:26:25 följande:
    Tjejen som ska sjunga på våt bröllop är min "fd" vän alltså vi umgicks i skolan men har inte träffats någonting dem senaste åren. Hon erbjöd sig själv att sjunga. Jag frågade henne hur mycket hon ville ha och hon önskade sig hellre att vara med på middagen tillsammans med sin pojkvän.. det kostar oss ändå 1240 kr extra. Borde jag ändå ge någonting till henne.. Hade hon inte sjungt hade hon inte blivit bjuden på bröllopet för vi är inte så nära vänner..
    Var inte det en konstig önskan? Hade jag aldrig fått för mig om jag var hon.
  • Augustibruden 2008

Konstigt att hon hellre vill vara m på bröllopet...(m tanke på att hon ej känner dig o era familj m.fl)

Vi betalar 1000:- för vår solist. (sjunger 2 sånger)

• sariat

augustibruden 2008 - alltså hon känner ju oss sedan innan och även vår familj... men det är ca 5-6 år sedan vi umgicks..så jag blev också förvånad att hon hellre ville vara med på bröllopet än att få betalt!

Men borde jag köpa något till henne också?

• älskarlivet

Jag sjunger på bröllop ibland och brukar då ta 1000 kr för 2 låtar och så tillkommer reseersättning, vill de sen ha 3 låtar blir det 1500.

• Thewedding

Kostar alla solister pengar ?

När vi bokade kyrkan sa tjejen att vi får solisten som tjänstgör den veckan , hon sa inget om att det skulle kosta nåt.

Men det kanske dom säger senare när vi träffas nästa år.

• Augustibruden 2008

Sariat,
    ok, men konstigt ändå att hon vill komma på bröllopet.
    Kanske du skulle säga att ni har fullt o ej kan ta in fler i festlokalen? Dvs om du nu ej vill att hon ska komma?

Om hon går på ert bröllop skulle jag ej köpa ngt, om man ska ge kanske en flaska vin el champagne.

Lycka till!

• älskarlivet

Solisten som tjänstgör? Har aldrig varit med om att där är en solist som tjänstgör på det sättet..

Thewedding skrev 2008-08-07 20:37:21 följande:
    Kostar alla solister pengar ? När vi bokade kyrkan sa tjejen att vi får solisten som tjänstgör den veckan , hon sa inget om att det skulle kosta nåt.Men det kanske dom säger senare när vi träffas nästa år.
  • Cantaton

De menade inte kantor då? Jag har aldrig hört talas om en solist som tjänstgör i kyrkan...

Thewedding skrev 2008-08-07 20:37:21 följande:
    Kostar alla solister pengar ? När vi bokade kyrkan sa tjejen att vi får solisten som tjänstgör den veckan , hon sa inget om att det skulle kosta nåt.Men det kanske dom säger senare när vi träffas nästa år.
Svar på tråden Hur mycket betalar ni er solist?