• Sweetladysoul

Grekland?

Hej!

Jag och min m2b sitter och försöker klura ut vart vi ska resa den 31 augusti i år, jag vill ha sol & fina stränder medans han vill ha något att upptäcka eller vad man ska säga.. han vill åka på utflykter och se saker rättare sagt.

Jag vill till Grekland för att jag hört att havet och landet i sig är vackert och undrar nu om ni varit där och hur tyckte ni det var?

Har ni några andra tips på länder/städer som kan passa?

Vore super tacksam för svar =)

• Svar på tråden Grekland?
  • bridesilly

rhodos tycker jag har allt, sol & bad, shopping, nöjesliv och massor att se

• anne på grönkulla

Både Rhodos och Kreta kan nog passa era olika önskemål i just Grekland. Annars kanske nånstans i Turkiet kan funka på samma sätt?

• blivandefrulycklig

Håller med bridesilly... rhodos är UNDERBART...... Var på Kreta i aug o det är också fantastiskt.... Grekland med andra ord

• csn83

Jag är ett riktigt Greklands-fan och vår bröllopsresa kommer nog också att gå till Grekland. Jag kan tipsa om Parga som är en underbart mysig by på västra fastlandet. Min favorit i Grekland! Där finns fina stränder och många utflykter innåt landet på lagom avstånd. Annars är Kefalonia en fin ö, med de allra bästa stränderna jag nånsin har badat på och en hel del att se eftersom ön är ganska stor. Kreta är också fint men lite mer turistigt.

• Vi2alltid

Vi åker till Karpathos som är en lugn ö med fina stränder, men det finns många andra såna öar som kanske är bättre ur utflyktssynpunkt: Samos, Naxoa, Kefalonia...

Tips är att lära på www.kalimera.nu
    det var så vi bestämde oss :)

• feministbrud

Jag är en kroatienfantast, så en resa till Dubrovnik är verkligen att rekomendera. Men Kreta har jag också varit på och där finns mycket att se. Se bara till att ni inte åker till Hersonissos, för det var mer party än strand och lite kitchigt. Dessutom fanns det inte mycket att se där.

• Brud28

Rhodos är perfekt om ni vill ha sol och bad men ändå kunna titta på lite saker!
    Finns jätte mycket att se!

• Flooora

Zakynthos är en jätte fin ö! Man simmar med stora vattensköldpaddor och man kan snorkla och åka på olika äventyr!

Även Thassos är en mysig ö!

Kolla lite på dom !
    Lycka till

• Det stora Blå

Även om Kreta är turistigt, så finns det oerhört mycket olika upplevelser där för alla och envar och för olika smaker. Hyr bil och åk runt där om ni har/får hotell på något "turistigt" ställe.

• 090704

vi har tänkt åka till platania nu i aug, ska boka i morgon! åker med mi m2b våra barn och deras mormor o morfar. någon som varit där? positivt eller neg?!
    tacksam för svar! eftersom vi bara varit på hersonissos på kreta tidigare och som sagt i ett tidigare inlägg är det mer party där och det är inte riktigt vad vi är ute efter just nu!

• Paeonia

Vi far till Naxos på lördag

Varit där en gång förrut och har länge längtat tillbaka. Fantastiska sandstränder och klarblått vatten.

• Nalle Puh 40

Rhodos är mysigt men det är inga sandstränder, tyvärr

• bridesilly

Nalle Puh 40 skrev 2008-07-14 21:16:27 följande:

Rhodos är mysigt men det är inga sandstränder, tyvärr
    nej men då tar man billig taxi bort till faliraki och får finast stranden med sand man kan tänka sig
  • Sweetladysoul

Tusen tack för alla svar! Verkar som att Grekland är ett bra val, vill jätte gärna åka till Naxos men tyvärr har dom inga resor 31 augusti :( Har semester vecka 36 så måste passa in med avresa dagen efter vi gifter oss.. Har kikat på Kreta där de verkar vara fint och så kollade jag på Rhodos (mindre kul att läsa aftonbladet idag dock gällande den staden... )

Sitter och försöker vänta ut sista minuten, men varken Apollo eller Fritidsresor har uppdaterat så de kommit till resor i slutet på augusti på flera dagar..

• chamor

Vet att många tycker athen är överreklamerat och bara allmänt smutsigt..

• Nalle Puh 40

Usch, vilken otäck olycka det har varit på Rhodos idag

• Det stora Blå

'Sweetladysoul'
    Om ni väljer just de resebyråerna ska ni lägga till pengar för ett bättre boende. Rekommenderas starkt av egna erfarenheter, eller välja en mindre byrå (eller Ving).

• matteve

Har bokat vår honeymoon nu! 2 veckor på Santorini

• Sweetladysoul

Det stora Blå skrev 2008-07-15 23:53:53 följande:

'Sweetladysoul'Om ni väljer just de resebyråerna ska ni lägga till pengar för ett bättre boende. Rekommenderas starkt av egna erfarenheter, eller välja en mindre byrå (eller Ving).
    Jo vi har tänkt att ta 4 el 5 stjärnigt så de borde ju bli bra.. ser dock väldigt mörkt ut för vår del! Finna inga bra resor kvar just 31 augusti ;-( Ska gå till Resia tänkte jag och kolla med om personligen och se vad dom kan erbjuda...

Matteve: Oj va kul!! Vill oxå ha de bokat och klart *ler*
Svar på tråden Grekland?