• FrökenHoppsan

När ge tackpresenter?

Jag har menar ge tackpresenter till vår toastmadame, min bror + flickvän som fixar festprogrammen, solisten ( som också är vår gäst), han som spelar trumpet i kyrkan..
    Men NÄR ger man presenterna? Innan bröllopet? Under bröllopsfesten? Eller efteråt?
    Om ni ska ge tackpresenter, vad ska ni ge?

• Svar på tråden När ge tackpresenter?
  • 20080301

Vi gav våra presenter veckan innan bröllopet

• Miss Blue

Tackpresenterna kan du ge på festen, säga ett litet tack inför alla gäster (kanske nämna vad de hjälp till med osv) och ge presenten. Det kommer garanterat att uppskattas!

Jag har köpt presenter till mina tärnor (halsband), jag kommer att ge dem på morgonen när vi gör oss i ordning tillsammans, sen får de välja själva om de vill bära halsbanden på bröllopet eller inte.
    Har inte riktigt bestämt om vårt toastmasterpar ska få nåt.....

• FrökenHoppsan

Ganska fint att ge på festen som du säger.. inte tror du väl att alla då som hjälpt till med minsta lilla grej känner sig missunnade om inte dom får ngt då? Hade bara tänkt ge saker åt dom som hjälpt till med dom stora grejerna..
    Miss Blue skrev 2008-07-15 08:06:35 följande:

Tackpresenterna kan du ge på festen, säga ett litet tack inför alla gäster (kanske nämna vad de hjälp till med osv) och ge presenten. Det kommer garanterat att uppskattas!Jag har köpt presenter till mina tärnor (halsband), jag kommer att ge dem på morgonen när vi gör oss i ordning tillsammans, sen får de välja själva om de vill bära halsbanden på bröllopet eller inte.Har inte riktigt bestämt om vårt toastmasterpar ska få nåt.....
  • 20080301

Det var pga det som vi gav innan bröllopet...

FrökenHoppsan skrev 2008-07-15 08:16:55 följande:
    Ganska fint att ge på festen som du säger.. inte tror du väl att alla då som hjälpt till med minsta lilla grej känner sig missunnade om inte dom får ngt då? Hade bara tänkt ge saker åt dom som hjälpt till med dom stora grejerna..Miss Blue skrev 2008-07-15 08:06:35 följande:
  • FrökenHoppsan

Jaa.. det e lite klurigt hur man ska göra det hela...

• Tooticki

Vi gav tackpresenter till värdinnan och fotografen. Värdinnan fick presentkort på två utedyk (hon har dykcert) till ett värde av 800 kr. Fotografen fick två biljetter till Sweeney Todd på Göteborgsoperan.

Vi valde presenter som passade deras personligheter. Vi gav några veckor efter bröllopet när vi träffade dem själva.

• Fru Säfström

Vi valde också presenter som passade personligheterna. Värdinnan fick presentkort på massage och lite mystillbehör, toastmastern fick presentkort på god middag för två och filmaren får ett Bongo-presentkort (upplevelser).

Vi gav dem också - likt Tooticki - dem några veckor efter bröllopet när vi träffade dem på tu man hand över en middag/fika.

• Miss Blue

Hm ja men inte ska man väl vara missunnsam, man kan ju inte ge varenda person som på något sätt hjälpt till en present. Vissa har ju gjort mer om man säger så.
    Känns det dumt så ha en liten träff efter bröllopet och ge dem då. Jag skulle trots detta köra på festen, då är det gjort!

FrökenHoppsan skrev 2008-07-15 08:16:55 följande:
    Ganska fint att ge på festen som du säger.. inte tror du väl att alla då som hjälpt till med minsta lilla grej känner sig missunnade om inte dom får ngt då? Hade bara tänkt ge saker åt dom som hjälpt till med dom stora grejerna..Miss Blue skrev 2008-07-15 08:06:35 följande:
  • FrökenHoppsan

Ja.. Tydligen kan man ju ge både före, under o efter bröllopet. Vilket gör det hela ännu svårare för mig att bestämma...

• Miss Blue

Gör det som känns bäst för er!
    Man kan inte hela tiden tänka på vad alla andra ska tycka....
  • Tooticki

Det är ju inte alla som uppskattar att få massa uppmärksamhet vilket det innebär om man ger presenten på festen. Sen kanske era vänner föredrar att öppna presenterna bara framför er, inte alla era bröllopsgäster...

• lillP

vi har tänkt att ge vårt värdpar tillika toastpar en korg med delikatesser. Tänkte ge dem den dagen efter på brunchen

• lillaj

Vi ska nog ge någon vecka efter bröllopet eftersom vi tänkt ge vårt toastmasterpar hoppas inte dem är härinne och läser nu en presentkorg med vin, choklad, öl, servetter och ljus och kanske något presentkort. Känns som en bra present, tänkt och tänkt på något mer personligt men detta kändes som det bästa eftersom det ska passa båda dessutom (ett gift par) så vi kör på detta! Vi ger dem presenten när vi bjuder över dem på middag när vi är tillbaks från vår resa!

• FrökenHoppsan

bra tips ni ger mig alla..

• EvelinaK

Har också funderat på tack presenterna hur man skall göra, men har kommit fram till..

Våra solister, deras tack present kommer står på deras platser när de kommer till bordet och skall sätta sig.. står i en fin påse, så har vi skrivit "tack för den fina sången" kram från Herr & Fru xxx

Sen har vi två toastmaster och vi hade tänkt att ge dem under kvällen kanske be de två komma och inte göra så stor sak över det utan mer tack och ge!!

Sen är min bror musik ansvarig och han ska vi också bara ge något... tänkte vi!!

• Hofsan

Vi vill igentligen ge tärnorna, bestmannen och toastmastern en liten present dagen efter bröllopet. Någon korg med vin, ost, choklad osv. Men pga av att vi fått en resa av mina föräldrar dagen efter bröllopet så hinner vi inte köra runt till alla dessa och ge presenterna så därför ger vi det dagen innan bröllopet istället.

• FrökenHoppsan

puffar för fler åsikter..

Svar på tråden När ge tackpresenter?