Inlägg från: Sommaren2008 |Visa alla inlägg
  • Sommaren2008

Helt underbart bröllop!!

Vårt bröllop den 5 juli var fantastiskt! Mycket bättre än jag någonsin vågade drömma om.

Dagen började med att jag och min tärna åkte till frisören för att få hår och smink fixat. Vi var där från kl 10.30 till 14.30. Vårt hår och smink var underbart! Jag är helt förälskad i min bröllopsfrisyr! En stor "bulle" bak på huvudet!

Sen körde min pappa oss till Citadellet i Landskrona (Landskrona Slott) där vi hade vigsel, fotografering, middag och fest. Där klädde vi på oss, ja, min tärna fick hjälpa mig på med min klänning.

Sen hörde vi att m2b och bestman också dykt upp och vi hade bestämt innan att vi skulle ses en stund innan vigseln och det rekommenderar jag starkt, såå mysigt! M2b var sååå snygg i sin svarta frockcoat med silverfärgad svagt mönstrad väst och vinröd plastrong.

När gästerna anlände kunde vi stå och titta på dem utan att de såg oss, sååå roligt!!

När vi skulle gå in till vigseln så var jag jättenervös! Vilken tur att jag och m2b hade bestämt att gå in tillsammans, hand i hand! Annars vet jag inte om jag hade vågat *skrattar*

När vi gick längs med gången så fotograferade alla oss men jag var fortfarande lika nervös! Buketten skakade när vi stod där framme, som tur är var det en kort borgerlig vigsel!

Efter det var det snittar och champagnedrink (Kir royal). Vi minglade med gästerna i en halvtimme sen gick vi ut för att fotograferas. Fotograferingen var varm och tog tid kändes det som. det blir nog aldrig en supermodell av mig!

När fotograferingen var slut så gick vi in igen och minglade i ca 20 minuter innna middagen skulle serveras. Vi hade ett långbord (29 pers) och min och min mans stolar var gamla pampiga karmstolar! Det visste vi inte innan men det var riktigt häftigt! Bordsdekorationerna följde färgtemat solnedgångsfärger (orange och gul).

Förrätten (cognacsgravad lax) var jättegod! Huvudrätten var helt gudomlig!! Vi hade viltmarinerad oxfilé (perfekt rosaröd inuti!) med murkelsås, klyftpotatis och brynta haricots verts. Perfekt var ordet!! Efterrätten (frusen choklad mousse med fruktspett) var god men jag var ganska mätt.

Efter desserten så dansade vi vår första dans och sen kom tåratan. När vi åt tårtan så sa vi till DJn att han kunde börja spela och som han spelade! Ordet perfekt kommer in i huvudet automatiskt!!

Sen dansade vi ändå tills 01.00 när de stängde! Min farfar dansade hela tiden nästan! Han är 82!! Han är min stora idol! Han dansade med alla tjejerna till musik som var allt från summer of 69 till celebration med kool and the gang!

När Citadellet stängt så åkte vi hem med taxi och gick ohc la oss när min man lyckats få ut alla hårnålar fårn mitt hår och lyckats tvätta bort all hårspray. Vi somande båda två med leende på läpparna! Roligare bröllop kan man inte önska sig!!

• Svar på tråden Helt underbart bröllop!!
  • Sommaren2008

Ja, han är underbar. Han är verkligen ung i sinnet!

Svar på tråden Helt underbart bröllop!!