ngn som ska till Koh Chang
eller har varit där??? Vill gärna ha tips på utflyktsmål, restauranger etc....
vi åker i november =)
eller har varit där??? Vill gärna ha tips på utflyktsmål, restauranger etc....
vi åker i november =)
Vi åker oxå i nov den 30. Mina föräldrar var där förra året och har en hel del tips. Vilket datum åker ni? Var ska ni bo?
Vi åker den 17:e och ska bo på Koh Chang Paradise Resort. Var ska ni bo? Ngt tips att dela med sig av???
Koh Chang är mycket trevligt! Var där sena februari 2007) Bodde på magic Garden (www.magicgardenresort.com/) Enkelt och billigt (ligger ej rätt på strande dock) men så mysigt. Kanske inte skulle bo alla nätter där om det är en bröllopsresa men ett par nätter lätt för att få en lite mer laid back känsla. Restaurangen som hör till lagar den GODASTE gula curryn man kan tänka sig och de som äger stället är så sköna. :) SÅ åk och ät mat hos dem iaf. Prisvärt och mumsigt. Plus att i anslutning till resturangen har de ett "uterum" (kolla hemsidan) med sängar med lurviga överkast där man kan hänga och dricka öl. ALla åldrar, alla typer. Bara skönt. :)
Vi hyrde moppe en dag och åkte iväg och tittade på den vackra naturen.
Sen slappade vi mest. :) Gött.
Åk på snorklingutflykt och rid på elefanter, det gjorde vi. Sedan finns det en utflykt tille tt vattenfall också, men det var inte lönt när vi var där (inget vatten) i februari.
Vilken strand ska ni bo på? Vi borde på den största, White Sand. Vi rörde oss aldrig till någon annan strand, men det kasnke är annorlunda om man bor nåogn annanstans. Ska ni bo på White Sand kan jag rekomendera lite restauranger!
Japp, dit ska vi i januari och bo på Klong Praow Beach!
Jag och min sambo åker till Thailand sista November. Det blir Bangkok, Ko samet och Ko chang. Det är första gången för oss båda men jag har hört massa bra om Magic Garden bland annat. Hur långt är det till stranden från magic garden?
Vi vill bo billigt men eget västerländskt badrum är viktigt. Och inga bedbugs så klart.
Hoppas det kommer upp fler tips :)
Vi ska först till Bangkok mellan den 30nov och 3dec sen åker vi ner till Koh Chang. Vi ska bo på ett hotell som heter Koh Chang Tropicana Spa resort.
Vi ska hyra båt och eventuellt rida elefanter.
Vill man bo billigt så är det stället vi bodde på toppen! Det heter white sand beach resort och ligger i ena änden av stranden, lite "off" men verkligen inte så det stör. Vi gick till centrala stranden varje kväll och åt. Den enda skillnaden är att det blir mycket stop på vägen med öl på flera ställen. WSBR har stugor och det dyraste alternativet "new room" är med all tänkbar standard. Det är en stuga på stranden och det är inte dubbla rader så du får en egen strandremsa, mer eller mindre. Jag skulle säga att WSBR är det bästa av alla sunkiga hotell och det sämsta av alla bra. En plus- och minuslista:
+ billigt!
+ enskillt
+ glest mellan stugorna
+ "egen" strand
+ underbar utsikt
+ AC
+ västerländsk toa
- lite långt bort
- man måste gå längs stranden om man inte vill klättra uppför 1 km (vid utflykter blir man hämtad och får åka bil uppför)
- lite mörkt på natten när man ska hem
- ingen pool
- man måste passera en restaurang på vägen (det är ok med stället), men det kanske ska vara på plussidan då resaurangen är värd MÅNGA besök
Vi var där i januari, helt fantastiskt där! Vi bodde vid Klong prao beach i små bungalows, vet inte ens vad det stället hette det fanns bara en skylt på thailändska, men det var fräscht o fint och väldigt billigt.. Klong prao är fint så men där var nästan bara skandinavier.. långgrunt fint med gungor i palmerna längs med stranden. på kvällen sitter man o tittar på fire show i mörkret och äter gott. Vi åkte dock ner till lonely beach, som sägs vara den finaste stranden på koh chang, mkt palmer där eftersom det är ett palmplantage. Här var det lite bohemiskt och en väldigt bra restaurang med mycket mat att välja mellan. Det bästa med vår koh chang resa var dock vår snorklingstur, vi åkte ut med en båt längst ner i söder på koh chang, åkte runt till 4 olika öar och snorklade.. fullt med fisk och vackra vyer, detta är ett måste! Elefantturen gjorde vi med det var väl helt ok, roligare att mata elefanterna med sockerrör än att rida på dom dock =)
åh nu längtar jag minsann tillbax dit!!