Inlägg från: feministbrud |Visa alla inlägg
  • feministbrud

ngn som ska till Koh Chang

Åk på snorklingutflykt och rid på elefanter, det gjorde vi. Sedan finns det en utflykt tille tt vattenfall också, men det var inte lönt när vi var där (inget vatten) i februari.

Vilken strand ska ni bo på? Vi borde på den största, White Sand. Vi rörde oss aldrig till någon annan strand, men det kasnke är annorlunda om man bor nåogn annanstans. Ska ni bo på White Sand kan jag rekomendera lite restauranger!

• feministbrud

Vill man bo billigt så är det stället vi bodde på toppen! Det heter white sand beach resort och ligger i ena änden av stranden, lite "off" men verkligen inte så det stör. Vi gick till centrala stranden varje kväll och åt. Den enda skillnaden är att det blir mycket stop på vägen med öl på flera ställen. WSBR har stugor och det dyraste alternativet "new room" är med all tänkbar standard. Det är en stuga på stranden och det är inte dubbla rader så du får en egen strandremsa, mer eller mindre. Jag skulle säga att WSBR är det bästa av alla sunkiga hotell och det sämsta av alla bra. En plus- och minuslista:

+ billigt!
    + enskillt
    + glest mellan stugorna
    + "egen" strand
    + underbar utsikt
    + AC
    + västerländsk toa

- lite långt bort
    - man måste gå längs stranden om man inte vill klättra uppför 1 km (vid utflykter blir man hämtad och får åka bil uppför)
    - lite mörkt på natten när man ska hem
    - ingen pool
    - man måste passera en restaurang på vägen (det är ok med stället), men det kanske ska vara på plussidan då resaurangen är värd MÅNGA besök

• feministbrud

Ja, på Ko Chang hittar man ju inte så mycket även om de har skräddare och lite t-hirtförsäljning (vi köpte flipp flopps där). mn Bangkok är nåt helt annat. ett het tips: Avsluta med Bangkok! Vi tog det först och släpade runt på sidentyger och kostymer i två veckor när vi åkte runt. Inte så praktiskt. Att skicka hem eller låsa in på flygplatsen var ganska dyrt.

furillen skrev 2008-07-18 10:52:40 följande:
    jag skulle också satsa på shoppingen i bangkok.... den är grym! ha plats för en extra väska
  • feministbrud

Du ska inte milla MBK, som är ett ställe med massa billiga kläder (dock ej äkta!, men mina dieseljenas för en hundring ser faktiskt äkta ut). Siam center har glassig shopping som är dyrare, men ska du köpa äkta sidenslipsar/sjalar så är det mycket bra. Du kan utgå från att det inte är äkta siden åpå MBK. är du intresserad av att köpa tyg så ska du gå till Jim Thomsons. Där köpte jag mitt brudklänningstyg. Där är det garanterat äkta. Dyrt, men för oss helt ok priser. 8 m tyg (90 cm brett) kostade 900 kr.

• feministbrud

Herregud hur skriver jag idag? Ber om ursäkt för alla stavfel och hoppas ni kan läsa ändå

• feministbrud

Vet inte om jag svarar för sent nu, men vi flög för 600 kr i vardera riktning (vi gjorde en rundresa) Man kan åka buss betydligt billigare men det tar nog upp till 6 timmar.

sofjoa skrev 2008-07-18 15:08:58 följande:
    Femenistbrud: Hur tar man sig smidigast från bangkok till Koh chang??? Vad kostar det???
Svar på tråden ngn som ska till Koh Chang