• B & S

Efternamn, när kan vi? hur lång tid?

Har en klurig grej just nu med när jag ska byta namn och om jag hinner innan bröllopet men efter resan för den råkade hamna innan vigseln pga vigselplatsens bokare klantade till sig.

1) alla vet att när en resa e bokad så måste det stå samma namn i bokningen som i passet....no problem just nu och mitt pass räcket tom 2009 så måste byta sen ialf.
    Vi är borta i 17/8-2/9 på resan.

2)Vigseln är sista oktober. Vi ska ju hinna med en hindersprövnig också och namn anmällan innan dess.

3) jag är den som vill ha nytt namn då jag har tråkiga "sson" namn som över 70000 andra har och han tänker ev behålla sitt och ta mitt nya som mellannamn. Jag kan helt enkelt inte ha hans(idds inte förklara varför här för det blir för långt) och jag hatar mitt eget så tänkte passa på nu. Ev barn i framtiden skulle få ha hans som mellannamn isfl.

NU! skulle jag hinna ansöka om nytt efternamn till mig innan resan eller efter resan och hinan få allt godkänt i tid så vi också hinner med hindersprövningen(även om den brukar ta en vecka bara men jag gillar inte superstressa)???
    Självklart kan jag ansöka om allt efteråt men tyckte det skulle vara kul o ha det nya lagom till vigseln. :D :P
    Vet andra som velat samma sak men också fått vänta.

Nu är det 16/7 och vi e borta som sagt 17/8-2/9 och sen e det lite mindre än 2 mån tills vigseln och hinderprövningen bör vara fixad senast 2v innan för att vara helt säker på att den kommit i posten typ....

Jajaja.... bara va tvungen o skriva av mig o se om nån vet hur lång tid det kan ta för godkännande av namn o sånt. Jag vill ha ett helt nybildat.
    Hört de kan va segt men o andra sidan nån fick ju godkänt o heta Tiger i förnamn så.....

• Svar på tråden Efternamn, när kan vi? hur lång tid?
Svar på tråden Efternamn, när kan vi? hur lång tid?