Inlägg från: Vendel och Angelica |Visa alla inlägg
  • Vendel och Angelica

    Göteborgsbrudar 2009 - Del 2

    jag är helt klart sugen Mamma min ska endå komma och sova över o ta W t dagis på to, så jag ska flirta att hon kommer tidigare o leker med honom!!
    Så jag vill med


    artist skrev 2008-09-18 10:40:44 följande:
    Nån mer som ska med och jaga i flock på remanns på onsdag?
  • Vendel och Angelica

    hehehe ska bli super duper!! Henne jag har träffat där är super trevlig!!
    Men det finns en karl, shit han tog på mig värsta hemska kreationen asg.... honom kan vi trackassera ...

  • Vendel och Angelica

    Skille, jag skulle nog kunna tänka mig en SB fotografering... ska bara bli lite mer kompis med min figur
    Men Peter känns ju toppen, Han kändes super när vi träffade honom...

    hmmm *mutter* avis på er som ska bubbla på fredag ...

  • Vendel och Angelica

    Grejt!! !!


    skille skrev 2008-09-22 12:21:00 följande:
    Angelica har sendt en mail til peter, hvor jeg spør om han tar slike bilder og hva det koster.
  • Vendel och Angelica

    hejhej, hoppas veckan har startat bra!!

    Smurfen o jag är ensamma igen, och det är en utmaning att natta nu när han har en junior säng och vill att pappa ska komma hem
    liten kille saknar sin pappa!!
    Jag saknar V med!!!

    Vi var t Nordstans guld och pratade lite och lämnade önskning på hur vi vill ha våra ringar!
    I dag ringde de och vart väldigt glad då våra önske ringar skulle bli bra mkt billigare än vi trott! Jag var rädd att min ring skulle skena iväg, men nope... Härligt!! Var lite rädda att det skulle spräcka budgeten... Men vi klarade oss med tom nästan 3000.- mindre i pris *partyyyyy*

    Hur ska ni andra göra ska ni designa egna ringare eller ska ni ta "färdiga" ?

    Börjar tycka att min bekantskapskrets förhållanden går åt fel håll...först var det tre peroner som jag känner som har separerat, igår fick jag reda på att ännu ett par ska gå skilda vägar och idag kom en bomb till... ännu ett par Hoppas att det inte smittar... 5 st goa tjejer som jag känner mer el mindre väl bli ensamma med barn... och 4 av dem fick det hela som e stor överraskning och vill inte alls gå isär så jag e så ledsen för dem. Tufft oxå att var super kär och planera en underbar dag ...
    huvvaaa

    hoppas att alla får sova gott, jag ska spana i en vett och ettiketts bok ... heheh... ska se vilka "regler" vi ska bryta

    Kram

  • Vendel och Angelica

    glömde ju Artist, gillar båda klänningarna, men 1an blev lite mera favorit

  • Vendel och Angelica

    hej hej

    jag lever lite mkt här hemma, sjuk smurf, sjuk mamma V är i stockholm... sen är det tack och lov bara 1 vecka som han har kvar där uppe (i år)... Så jag har loggat in loggat ur o inte fått gjort så mkt på nätet!

    Har läst vad ni har hittat på! Fina klännings fynd och tips!! Så roligt att se!
    Har har anteknat datumen så ska jag stämma av med kalendern, jobb etc! Börjar ju så förbenat tidigt när jag jobbar o så jobbar jag ju helg med = pest... *muttrar*

    skille när hade du tänkt fotografering i så fall? Jag behöver fixa figuren lite till innan men jag är helt klart intresserad!
    sweetsun, ditt catering alternativ låter ju för bra för att vara sant, måste nog kollas upp om man kan få mkkt fin och gott för en bättre peng å är ju det toppen!! Vi vill oxå ha buffé blir lite spontan mingel och så då!

    kram

    vad gäller planerande, så börjar en av två tost mastrar få kalla fötter 8redan) och den som i så fall blir kvar vill inte vara ensam... vad göra, vi har inga pratiga o blyga organiserade som kan vara med på det... shit pommes frittes...
    Annars så har vi spanat lite på olika catering som finns... Syrrans killes pappa han är ju kock... o skulle gärna fixa det säger han, men han får aödrig tummen ur att räkna på ett ungf pris så vi vet kuvert priserna... så vi ser oss om lite annat!

  • Vendel och Angelica

    hej hej

    hoppas att alla har en bra helg i regn rusket!?!
    Jag har äntligen M2b hemma igen om än bara en vecka!

    Igår så bara blev det så att vi köpte brudkllänning och Mannens kläder vet inte hur det gick till riktigt men Remanns hade sååå bra priser och tja vad göra
    Så ska era killar ha Frock coat så är det 2500.- för kostym (som kan sys om till en vanlig kostym) skjorta, väst, manchettknappar, "slips" så det är hela kitet!!
    Sen så har de 20% på allt på dam, utan det som är nytt såklart. Så för mig blev det klänning, diadem och slöja bara sådär
    o det bästa av allt klänningen sitter som juten och det är en stl 36 hahaha *fjant jag vet*
    Ska hämta allt i veckan, vi hade inte bilen igår så det var inte så bra att ta det på vagnen!

    vad gäller SB så har jag ingen aning vad jag vill ta för kort... får väl ta o spana runt lite och leta inspiration... och fixa figuren... klänningen må vara 36 men jag är inte 36 *asg*

    Carolina har ju redan grattat på FL men grattar här med!! blir det dop och bröllop på samma gång nu då?

    Tx2 härligt med en personal planner i artist

    kram på er

  • Vendel och Angelica
    klänningen finns i mitt galleri!
    Har ingen bild på Slöja och tiara ännu, ska fixa det

    Nu ska jag nana, ska upp i ottan im... bläää

    kram
    Tx2 skrev 2008-10-05 20:46:56 följande:
    Angelica: Vad kul med kläderna. Vad blev det för klänning? Har du bild på dina inköp?MD2009: vad var det jag skulle handla för dig i usa?Hoppas att jag hittar snygga o sköna underkläder som jag kan ha på bröllopet och en outfitt för dagen efter. Tror att vi enades om att ta in på ett enklare ställe på bröllopsnatten och ta in på hotell på söndagen. Jag hoppades på spa, men T är inte så förtjust i spa. Någon som har tips på något bra hotell i göteborg el runt omkring?
  • Vendel och Angelica

    hej hej
    vad som är klart och inte....
    *Prästen
    *kyrkan
    *lokalen
    *färgtema
    *budget
    *fotograf
    *klänningen
    *tiara+slöja+smycken
    *Mannens
    *Tärna
    *bestman
    *näbben
    *ringarnas utseednde
    *näbbens kläder
    *toastmadame
    *"bröllops valsen"
    *"tre goda feér* (tre vänninor till mig som ska hjälpa till med div grejer och stötta toastemadame på dagen D)
    *bröllopshemsidan är under uppbyggnad
    *servett vikning
    *att det blir buffé
    *kort baser till inbjudningar
    *musik i kyrkan
    *frisör

    behövs fixas
    *solist --- ngn som vet ngn bra?
    *skor till oss båda
    *vad för buffe vi ska ha
    *vem ska fixa maten
    *underkläder till oss båda
    *in och utgångs musik
    *göra inbjudningar
    *kyrk och fest program
    *Få en snygg kropp
    *manikyr och fransk manikyr --- ngn som vet ngn bra billig i Gbg
    *"önskelista"
    *bröllopsresa och resmål
    *bröllopsnatten och natten före
    *tårta alt cup cakes
    *bukett, crosager mm
    *dekorationer till lokalen
    och säkert en massa mera....

    Så det finns ju en del kvar att göra, men vi har ju till aug på oss att fixa... men spånar för fullt, har ett antekningsblock som jag skriver upp alla ideér vi får!!
    Annars glöms det bort!

    skruttgumman, så frustrerande att vänta till 1 januari
    MB super dålig stil att baraa skicka ett sms.....
    Tx2 vad har du klart vad behövs spånas på?

  • Vendel och Angelica

    *vinkar till Danielaa* trevligt att ha dig här igen

    Idag är en sån där dag, jag vaknar och inser att jag har dubbelbokat mig suck....
    Har varit så de sista två veckorna...
    ja ja det har löst sig utan att ngn har blivit ledsen... men jag hatar att avboka ngn el ngt...

    Tx2 får ta o snacka med, artist, att jag inte tänkte på henne *skäms'

    Vad händer för er flickor i helgen?
    jag ska jobba denna helgen med *pest*

    kram

  • Vendel och Angelica

    Artist WOW vad coolt!! det är väl han som har skapat grejer för Microsoft som gifter sig med en mkt ygre svensk skönhet
    Vill oxå ha din autograf
    Tänk vad coolt!!!

    Ja men Artist, vi kan väl snacka i hop oss lite om sjungande o så på bröllop vad du "kostar" vad du kan tänka dig att sjunga mm vi vill väl ha uttjatade sånger Se mig (Barbados) och Your my inspiration (chicago)

  • Vendel och Angelica

    SKa ha med mig en egen flaska tequila till dig haha


    artist skrev 2008-10-10 10:59:04 följande:
    Absolut, det vore en ära! Fråga om pris på tacovällen.. jag är säkert billigare efter ett par tequila ..Vendel och Angelica skrev 2008-10-10 10:54:40 följande:
  • Vendel och Angelica

    Har ni flyttat D, varför då? *nyfiken*

    Måste gnälla.... har haft en helg i från helvetet
    jobbat, börjar 0645... inte hunnit äta frukost, int hunnit sitta... helt galet... har sovit 2½h i em efter jobbet.
    Hatar mitt jobb just nu, *lipar lite till*
    leig im o sen på igen på tisdag....

    annars e väl allt bra antar jag!

    hoppas alla har en trevlig söndag
    kram

  • Vendel och Angelica

    super fin klänning!! jag hade oxå honom rafsandes under kjolarna han o den ena tjejen!!


    Linn74 skrev 2008-10-15 10:31:11 följande:
    Klänningen är i box!!! Sååå nöjd!Tx2 och Danielaa: Tackar tackar! Nu finns strax RIKTIGA bilder i mitt album. Jag är såååå överlycklig (även om jag hade den manliga sömmerskan krypandes under kjolarna när jag provade igår)
    Hej hej tjejor!

    Tx2 förstår att det är tufft med jet lag!! Super kul med underkläder (inte alls avundsjuk )

    Har som Daaniela sjuk liten kille hemma, feber o almänt hängig... Går tydligen på dagis, igår hade de varit 8 av 15 barn ... så det är ju viktigt att inte skicka tbx för tidigt..
    så nu ska vi ta frukost nr två...

    puss o kram
Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 2