• MrsShrek

PANIK!!

Min syster gifter sig i september och även om jag inte är brudtärna (vilket hon f.ö inte ska ha), så är det (mest)jag som planerar någon form av möhippa. Detta är en uppgift jag gärna tar på mig och jag vill att hon ska få en kanonkväll! Dock så är det ett rätt litet bröllop och förtuom mig så blir vi kanske 5-6 tjejer till.. Har tänkt mig en rätt lugn "vuxen" hippa, då systra mi inte är någon supa-under-bordet-tjej. Lite bus å skoj så klart, annars blir det nog lite torrt, men tja..i övrigt rätt städat. Har funderingar på en dagskryssning till tex Danmark med middag, men vet inte vad vi ska hitta på väl där, eller en heldag i Gbg med aktiviteter och ev övernattning. Budgeten är inte jättestor, så lite påkostat, men inte dyrt skulle vara bra. Jag behöver massor av tips, för just nu så känns det rätt hopplöst..

• Svar på tråden PANIK!!
  • aikidoaasa

Kryssning tycker jag låter som en bra idé. (Själv älskar jag sådant. hehehe...)

• Troll1

Jag hade personligen skippat färjan (vet ju inte hur vädret blir...) utan hade satsat på spa med middag och kanske en femkamp på Liseberg, med lite bus före det?

• Troll1

Ja, alltså femklampen före spa´t!

• Sommargrönt

Jag hade möhippa i lördags, vi var bara 6 personer totalt. Hade en kanondag trots att budgeten inte var så stor.

En skönhetsbehandling av något slag kanske? Jag fick en ansiktsbehandling...
    Man kan göra någon aktivitet tillsammans...vi spelade laserdome...
    De sminkade mig och fixade håret på mig innan vi gick ut på kvällen...kände mig skitsnygg!
    Hela dagen var kantad med små frågesporter om mig och min blivande, lekar (t ex Så ska det låta med musik från min ungdom).
    Och vi åt all mat i picknickform eller hemma hos brudtärnan. Och all alkohol dracks i princip hemma så det fick rum med många goda drinkar och sånt utan att det kostade massor.
    De kändes lyxigt och jättefullspäckat schema. Men när man tänker tillbaka så inser jag att de som var med inte blev utfattiga ändå. DET känns jätteskönt för mig!

• saragran

Vi var lika många på min möhippa (5st totalt) och vi hade först buffe frukost i en park (soligt väder beställdes :) ), sen fick jag sjunga in en singel, ha lite uppdrag, vi åt lunch, sen dansade vi magdans (jag i full utstyrsel...!), lite fler uppdrag, sen mys och catering middag hemma hos en av tärnorna. Och ganska mycket vin :) Super mysigt, jätte trevligt och precis vad jag någonsin önskat av min möhippa!!

• MrsShrek

Tack snälla för tipsen :) Alla idéer mottages tacksamt! Jag har några funderingar, men det är skitsvårt ärligt talat att hitta något som verkligen kommer passa bruden (och sällskapet). Trodde inte det skulle bli så svårt att ordna med en heldag, men har insett att planera möhippa kräver otroligt mycket organisering! Så, tack igen för alla tips och idéer!!

• hungran79

jag fick köra traktor, åka gummiring efter båt, träna lite judo och repilera. kolla upp dina kontakter så kanske det inte blir så dyrt.

• Fenixx

slog mig också med 5-kamp på liseberg följt med lite god mat och så spa.

• EvelinaK

Jag tycker absolut inte att du behöver ha panik!
    Du känner ju din syster bäst!
    Tänk bara efter vad din syster skulle gillar bäst! och jag tror hon kommer blir glad över vad som helst bara att få umgås med lite tjej vänner är ju kul!

• Emimet

Jag hade en alldeles underbar hippa med fyra tjejer. Champagne(bubbel)frukost, med massa frukt och jordgubbar. Salsalektion där jag fick prova karnevalsdräkt, picnic i en park, frågesport mellan mig och den blivande (hur väl känner vi varandra?). Sen hem, där jag fick komponera ihop en middag till oss av ingredienser de köpt helt godtyckligt. (Mums!) Sen utgång. Jättehärlig dag!

• Pyron

på min hippa var vi på ett typ fångarna fortet-ställe och hade jätteroligt. sen gick vi ut och åt. sen gick vi ut och dansade.
    jag slapp alla pinsamma klippa kalonglappar, sälja pussar osv.

• Bride98

Hadde min hippa i lördags jag är kanon nöjd vi var 10 st dom kidnappade mej i sängen på morgonen halv nio och körde ut mej i skogen där lekte vi lite lekar och åt frukost och drack lite skumpa. sen åkte vi gocart och sen åkte vi till hotell europa och badade och bastade sen blev det liseberg och lite mat sen drog vi vidare på stan. hade massa uppdrag jag skulle uppfylla oxå. det blev kanon bra alltihopa lycka till

• zsandora

www.gokboet.se gå in o kolla där, min hippa var där i lördags, aldrig skrattat så mycket, alla hade skit kul!

sen spela vi in en musikvideo till m2b, hade en relax kväll med bubbelbad å bastu, där man fick medtaga egen alkohol...

plus god middag med utgång

• milliP

Don't Panic! Det finns massor att välja på, men som någon skrev tidigare så är det ju du som känner din syrra och vet vad hon skulle uppskatta. Här är några förslag, fast vissa av dem förutsätter kanske att man gillar aktiva aktiviteter, vilket inte alla gör:
    - ta cyklar med er till Danmark och cykla till Skagen och bo över där. Är det fint väder kan det inte bli mysigare! (ok - jag har ingen aning om hur långt det är till Skagen från Fredrikshamn, men jag gillar konceptet! :))
    - sätt syrran (och er andra så klart) på tåget och åk till Köpenhamn. Det är väldigt svårt att ha tråkigt i Köpenhamn, och vill du ha tips på boende och aktiviteter så säg till. Från Helsingborg kan man få båtbiljett + tågbiljett + inträde på t ex Tivoli eller Louisiana för under 200:-
    - fäktning: finns ett ställe i V Frölunda där man kan testa
    - rida på islandshästar
    - spela in skiva
    - salsa-kurs (eller varför inte magdans!)
    - paddla kanot (vid Delsjön t ex, ta med mysig picknick)
    - glasblåsning (finns ett par olika ställen)
    - blomsterbindning eller blomsterarrangemang
    - vid Skatås kan man spela beach volley
    - bartender-kurs
    - sätt henne på prao hos en bagare/konditor

och sen finns det ju miljoner saker till... :) Kolla med de andra deltagarna om det är någon av dem som kan stå för en aktivitet. I den hippan jag håller på och planera nu är det en deltagare som är massör, så hon ska ge bruden en massage mellan två aktiviteter. Bra sätt att förgylla brudens dag och få pengar över till andra aktiviteter!

Lycka till! Men jag är säker på att oavsett vad du bestämmer er för att göra så kommer din syster att uppskatta tanken bakom arrangemanget och att ni gör något tillsammans!

• MrsShrek

Hej!

Oj, vad mycket uppmuntran och många bra idéer jag fått :) Tack! Jag har suttit och gnuggat mina grå sen igår och jag tror jag börjar se ljuset i tunneln nu, i alla fall så börjar det kännas lite mindre förtvivlat! Har några ideer som jag tror kommer bli bra, bland annat magdans/afrikansk dans, spabehandlingar med sminkning och hårfix och ett professionellt taget fotoporträtt som gåva till brudgummen (eller att behålla själv om så önskas).
    Sen avslutning med middag någonstans!

Svar på tråden PANIK!!