• Fredrik och Sabine

Besviken på min kompis....

Jag har en kompis som jag anser som en nära vän. Hon har sedan bröllopsinbjudan kom i februari glatt sig mycket efter att få komma på bröllopet. Har sagt att hon måste ordna möhippa och komme ner så vi kan ses innan bröllopet(vi bor 30 mil ifrån varann så vi ses inte så ofta).

Nu gifter jag mig nästa lördag. I förrgår fick jag ett sms där det stod att "jag är ledsen men jag kan inte komma på bröllopet för jag har tagit på mig att arbeta då vi har fått en sjukskrivning på jobbet".
    Hon skickar alltså ett sms och säger detta!!!

Jag tycker det är så dålig stil och jag blev så besviken på henne! Jag menar - har man en nära vän som gifter sig så väljer man väl inte att jobba?!? Dessutom är hon chef på sin avdelning så hon kunde väl bara beordrat någon att jobba på lördagen?
    Nej, jag tolkar det som om hon helt enkelt inte vill komma.
    Dessutom är det oerhört fegt att smsa en sån sak.
    Jag skrev bara tillbaka att jag blev besviken och inte kunde förstå hur hon kunde välja att jobba framför att komma på mitt bröllop.

Ville bara skriva av mig lite....

• Svar på tråden Besviken på min kompis....
  • Susanna och Fredrik

Förstår att du är besviken

• ninnabell

ja jag förstår också din besvikelse....en av mina vänner som också bor en bit bort sa att dom inte kunde komma för att hennes son fyllde 2 dagar efter vi gifter oss....jag fattar inte vad det har med saken att göra då han fyller 10 år och dom hade gott och väl hunnit hem....men jag sa inget om det för det är hennes val och jag väljer att inte kontakta henne hedanefter

• Tavi

ojojoj ja riktigt tradigt,tyvärr hade jag tagit det som att hon är inte din riktiga väninna!
    Jag hade gjort att för att komma om min väninna skulle gifta sig.Att hon skickadeett sms!Lägg inte tid på henne försök släppa henne..
    Tänk på ERT underbara bröllop istället, sen om ifall hon ringer...e det viktigt att berätta hur sårad du blev. Ingen som säger att du behöver prata me henne.
    Stort Lycka till med ert Bröllop!! Kram

• Fenixx

uch jag hade blivit jättebesviken. men då är hon inte värd att lägga tankarna på. se nu till att ni får en underbar dag med alla som är med er och delar er dag.

• Ettplusett

Hej! Jag känner igen mig, har också en nära kompis som inte kommer på vårt bröllop. Hon bor i samma stad som vi. Hon sa det till mig öga mot öga så inte var hon feg. Men anledningen!!! Hon skulle inte känna sig bekväm, för att hon strulat (vad jag vet träffats en kväll på krogen) med toastmastern, min blivande svåger, för ungefär tio år sedan. Suck! Dessutom skyller hon på att det är bortamatch i bowling, ännu värre. Det är iofs bortamatch, men det finns väl fler i laget?! Dålig bortförklaring. Ja, nu har jag skrivit av mig...

• Mikabella

Måste inflika att hon kanske INTE har något val. Ja är man chef kanske man kan kommendera folk ibland, men man får oxå ställa upp och ta större ansvar när inte tider, personal och liknade funkar! Jag står själv här o jobbar på min semester pga att min anställda blivit sjukskriven sommaren ut! Inte direk ett fritt val! Min lillebror gifter sig på lördag och jag är värd..Var på håret att jag kunde vara ledig!!! Ingen självklarhet att man kan vara ledig, särsilt inte när man är chef! Så var inte för hård mot henne. Hon kanske faktiskt MÅSTE jobba!

• feministbrud

Ja, men om man MÅSTE jobba skickar man väl inte ett sms??? Det reagerade jag mest på. Om man är nära vänner ringer man väl och förklarar sig?

• Bride98

FY faan va dålig stil lägg ner henne som vän tycker jag...

• Mikabella

Oki på den punkten kan jag ge mig Sms:et var riktigt dålig stil! Hoppas dock att ni kan reda ut det hela...kan ju vara dumt att dra för snabba slutsatser och skiljas som ovänner! Hon kanske skämmdes så mycket att hon inte vågade?...Men håller med er som sagt. Inge bra m sms.

feministbrud skrev 2008-07-17 12:48:28 följande:
    Ja, men om man MÅSTE jobba skickar man väl inte ett sms??? Det reagerade jag mest på. Om man är nära vänner ringer man väl och förklarar sig?
  • Anna  Sol

Jag förstår att du är superbesviken. Dels att hon inte kommer, dels att hon inte ordnade en möhippa som hon sa att hon skulle och dels att hon skickade ett sms och där i sa att hon inte kommer.

Men det jag tänker på, att om hon är chef på en avdelning är hon den som ytterst är ansvarig att det är personal som jobbar, det kanske inte finns någon att beordra in och då måste hon själv hoppa in. Det hände ibland på min förra arbetsplats, speciellt under semestertider. Min chef fick jobba en hel del under semestern.

Svar på tråden Besviken på min kompis....