Vi vet inte hur vi ska lägga upp det!
Jag och min sambo pratar mycket om att vi känns så rätt för varann, och jag tror inte det dröjer så värst länge, som mest ett år, innan han Frågar mig :)
Men det har skett flera gånger när vi pratat om ceremonin, att vi bägge fått ångest för själva vigseln. Ingen av oss vill ha ett stort bröllop, det är vi överens om, men kanske en fest efteråt för vänner och bekanta. Bägge har var för sig flyttat till ett grannland, där vi träffades och jobbar ihop. Jag har ångest för det sociala, vill ju gärna att t.ex våra två närmaste vänner ska vara med på ceremonin, men vill inte att de ska behöva sitta o äta middag med våra föräldrar (som inte ens har träffats ännu) Hur ska vi lägga upp det? Det låter som ett litet problem, men jag skulle gärna ta emot förslag! Sambon kommer ingenvart i sina funderingar heller, men han gillar inte att stå i centrum och skulle nog helst slippa festen också! Fast han vill njuta av att vara gift...:)
Alltså: Ska mina dessa vänner resa hit(jag betalar gärna resan) för att se vigseln, få ett glas skumpa o sen ta nästa flyg hem igen?? Kan man förklara för dem hur det ligger till?
Blir en vigsel ok med Enbart ens föräldrar närvarande? Det känns lite fattigt..?
Vi är absolut inte snåla, men vill bara hitta en fungerande lösning..
Nån med ideer?
Tack :))