Vi vet inte hur vi ska lägga upp det!
Det fina med bröllop är att man faktiskt kan utforma dem precis som man vill. Bjud så många ni vill. En ceremoni kan vara precis lika vacker med få gäster som med många. Dessutom blir det i mitt tycke trevligare och intimare.
Vi har bjudit till bröllop med 65 gäster 20 september, men vi tyckte det blev så stort, uppstyltat och opersonligt (även om vi gärna vill fira vårt bröllop med hela familjen) så vi gifter oss borgerligt en vecka i förväg vid en, i våra ögon, mer stämningsfull ceremoni med våra föräldrar och morföräldrar som ända gäster. Det blir alltså 8 gäster. Vi tyckte egentligen det var den perfekta storleken på bröllop.
Ett långt svar som betydde: Nej, jag tycker verkligen inte det blir "fattigt". Och som Tooticki skriver, ni kan ju ha ett mer traditionellt bröllop med era föräldrar och sedan fira med era vänner på ett sätt som passar dem bättre. Förresten kanske era vänner kan stå ut med en middag med era föräldrar (vem vet, det kanske tom. kan bli trevligt?) om ni lovar de en riktig festkväll med klackarna i taket efteråt? Om ni vill ha alla där på vigseln, menar jag.