• Sotnos080906

Tips på bröllpsresa till skidort?

Hej!

Jag behöver tips på mysiga skidorter!
    Just nu lutar det åt St Anton eller Zell Am Zee.

• Svar på tråden Tips på bröllpsresa till skidort?
  • frökenkräfta

Cervinia i Italien är mysigt. Italienskt fast ändå alpliv.

• Sotnos080906

Tack! Jag ska kolla upp alla tips jag får. Vi hade tänkt att ta svenska fjällen först, men då vi bor i Östersund så blir det nästan att vara på hemmaplan... *s*

• lillP

Jag skulle åka till Sierra Nevada i Spanien. Har inte varit där själv, men om jag skulle åka utomlands för skidåkning skulle jag själv åka dit

• lillP

Ett till tips... Om man vill kombinera skidåkning med shopping är Andorra ett bra ställe (skattefritt)

• aikidoaasa

Ett lite mindre ställe, men med underbart stora liftsystem är österrikes Wagrain. Där finns det uteliv, men är en mysig liten ort som jag tyckte väldigt mycket om.

• hondafreak

Vi åker till Zell-am-See 10/8 direkt efter bröllopet (fast en liten by utanför) och bor på ett mysigt litet litet hotell för att åka skidor på glaciären.

• Sotnos080906

Tack för alla tips!!
    lilP: såg i en av de olika resebutiker på nätet, att det numera finns skidresor till Andorra. Jag var i Andorra som barn (-87..)

hondafreak: Iom att vi flyttade vårt bröllop från 21 mars till 6 september så kommer vi inte att åka förrän i mars nästa år. Vad mysigt att åka ner redan nu..

• lillP

Det var ett tag sen Kanske dags att bege sig dit igen?

Sotnos080906 skrev 2008-07-18 11:54:45 följande:
    Tack för alla tips!!lilP: såg i en av de olika resebutiker på nätet, att det numera finns skidresor till Andorra. Jag var i Andorra som barn (-87..)
  • HurraViSkaGiftaOss

Courmayeur är jätteromantiskt!

• Sotnos080906

lilp: *asg* ja, det borde nog vara dags...

Svar på tråden Tips på bröllpsresa till skidort?