• Kiwi08

Vad tycker ni? Pengar till bröllopsresa som aldrig blev av

förra året var vi på bröllop & paret önskade sig pengar till sin bröllopsresa. vi gav dom 1200kr vilket var mycket pengar för oss men det lät så mysigt & vi ville gärna hjäpa dom. nu har det gått mer än ett år & dom ska inte åka på nån resa alls. jag är nog lite besviken, hade eg ingen lust att bara stoppa pengar i deras allmänna kassa. vad tycker ni?

• Svar på tråden Vad tycker ni? Pengar till bröllopsresa som aldrig blev av
  • tonårsmorsa

Tycker inte det är något att bry sig om. Hur många brudpar säljer inte presenter de inte gillade på blocket?

• JosieAdde

Oj, det skulle jag reagera jättemycket på! Man ger ju en gåva, inte pengar på det sättet!

• kassandra

Ja det är svårt vi har oxå önskat oss pengar till bröllopsresan men vi funderar på att köpa en husvagn för pengarna och ut och resa så är det fel?

• Kanada Hjarta Sverige

hade du blivit irriterad om de annu inte anvant en fin vas du kopt dem som de hade onskat sig?
    de kommer sakert att aka pa en resa nagon gang i framtiden. eller sa kan de val anvanda pengarna till nagot de anser battre an resan just nu. kanske de inte har rad att aka?

• Vi2alltid

det är inte så att de sparar pengarna för att kunna resa senare? de kanske inte fick så att det räckte?

• 27juni2009

kassandra: kan ni inte skriva då att ni önskar er ett bidrag till en husvagn o fira smekmånaden i?

• BlendaSigne

Jag tycker iaf att det är superviktigt när man får presentkort eller pengar, oavsett om de e födelsdag eller bröllop, att man säger "nu köpte vi superfina glas för de pengar vi fick av er - supertack för glasen ". Tycker att det hör till allmänt vett... men de e jag det. Jag tycker ju inte att det vore så skoj om folk köper mjölk för pengarna som var ämnade för resa - om de inte säger att de vill ha pengar för att täcka för bröllopet eller nåt sånt. Men säger de resa så e de ju resa, eller så säger man att "vi bestämde oss att köpa xxx istället för resan, supertack för det "... men man säger väl inte nada och lossas som de regnar... eller?

• Kiwi08

javisst är det så att det man har gett bort ska man också "glömma bort"....ville bara höra hur ni andra skulle reagerat för jag blev faktiskt besviken över att pengarna blev hushållspengar...

kassandra - om ni köper en husvagn & ger er ut & reser så är det ju er bröllopsresa. det hade jag inte reagerat på alls. låter mysigt tycker jag.

• kassandra

kiwi08 :Tack för att du förstår mig. förstår att du blev besviken.Har varit med om liknande.

• Aleta

Har man gett bort något så är det fritt för den som fick det att förfoga över, men det är klart att det är roligare att ge en resa till Bali än ett mjökpaket...

Tänk så här istället: Du gav dem en fin bröllopsfest i present, för den kanske blev dyrare än de hade tänkt sig så de hade inte råd att åka?

Om jag träffade dem över en fika eller så så hade jag nog frågat när bröllopsresan skulle bli av. Man behöver ju inte fråga på ett otrevligt sätt utan av ren nyfikenhet.

• Lillsnufflan

Jag håller med Aleta. Och tänk på att det finns många anledningar till att resan inte blivit av än. De fick kanske inte tillräckligt med pengar för att det skulle räcka till deras drömresa/någon av dem har inte kunnat ta ledigt från jobbet tillräckligt länge (eller på rätt tid för att passa klimatet dit de vill åka)/de väntar barn men har inte berättat det för nån än (och hon har sådant morgonillamående att hon inte vill resa bort). Till exempel.

• FrökenHoppsan

Jag har själv varit på bröllop där dom önskat sig pengar till bröllopsresa men inte åkt än.. Jag tar inte det som nån större katastrof, skulle dom ha önskat sig matpengar eller en slant till hyran skulle vi ändå ha gett samma summa pengar som vi nu gav. Pengarna e deras, och enligt mej måste dom få göra vad dom vill för sina pengar. Efter ett bröllop kan det ju vara lite skralt i kassan, inte skulle jag vilja att dom ändå åkte på resa för pengarna dom fick, o sen komma hem å inte ha råd att köpa mat/betala hyra osv. Man får ju tycka vad man vill, men jag håller nog med dom som skrivit att det antagligen finns en anledning till att inte resan än blivit av..
    Vi önskar oss också pengar till en resa nu då vi gifter oss, men jag vet redan nu att vi inte kommer att ha möjlighet att åka inom det närmaste året, då jag börjar ett nytt jobb nu i augusti, så jag hoppas inga av våra gäster då tar illa upp om vi inte åker på direkten...

Svar på tråden Vad tycker ni? Pengar till bröllopsresa som aldrig blev av