laris skrev 2008-07-20 15:57:26 följande:
Jag håller med om att otrohet är när man gör något med någon annan utan att kunna stå för det öppet. Men ibland kan jag titta på par som har varit gifta i 30 år och undra om de har varit varandra trogna i alla dessa år. Är vi människor skapta för att vara med en och samma människa "tills döden skiljer oss åt"? Jag försöker inte påstå det ena eller det andra utan är bara nyfiken på hur ni andra resonerar .
Jag och min man gör inte "saker" med andra, som vi inte vill att den andre gör med andra...
Det funkar för oss, och har gjort så i 21 år.
Jag kollar med nöje på andra karlar och han låter ögonen vila på andra kvinnor. Däremot så kanske vi inte direkt "mular" den andre med kommentarer typ: kolla in därborta...
Sen är det nog så att om vi är ute tillsammans, så är det varandra vi föredrar framför andra. Vi väljer alltså varandra om och om igen.
Om vi är ute så ses vi vid hemgång, ska vi hålla handen hela kvällen, så kan vi lika gärna stanna hemma.
Vi har under årens lopp sett till att om en känner sig obekväm, så jobbar vi båda för att det ska vara bekvämt!
"Vi retar aptiten borta, men vi äter hemma"