• laris

Vad är otrohet?

Alla definierar otrohet olika. Själv har jag inte varit otrogen mot min blivande och skulle inte ens drömma om att vara det. Däremot har jag vänner som har i mina ögon varit otrogna men i deras inte alls. Har ni pratar med era m2b:s om var gränsen för otrohet går för er och de?

• Svar på tråden Vad är otrohet?
  • laris

Men kan man hjälpa/styra över att man känner sig attraherad av någon annan?

• laris

Jag håller med om att otrohet är när man gör något med någon annan utan att kunna stå för det öppet. Men ibland kan jag titta på par som har varit gifta i 30 år och undra om de har varit varandra trogna i alla dessa år. Är vi människor skapta för att vara med en och samma människa "tills döden skiljer oss åt"?

Jag försöker inte påstå det ena eller det andra utan är bara nyfiken på hur ni andra resonerar .

• laris

Underbart att höra esset50 och tonårsmamman. Så resonerar vi faktiskt också. Jag blir bara glad om andra tjejer tittar på min kille , han är ju snygg . Och jag förstår också att han tittar och tycker att andra är snygga. Den dagen han slutar med det kommer jag faktiskt att undra hur det står till med hans charm!

Jag tror att man lurar sig själv om man inte tror att ens repektive tittar på andra. Jag tittar ju själv, vackra människor finns alltid, och så länge vi håller oss inom våra gränser är jag nöjd!

• laris

Du är så klok!

Tooticki skrev 2008-07-20 17:57:22 följande:
    För oss är otrohet när man gör något som man inte skulle kunna göra inför partnern. Sen vart den gränsen går är ju olika från par till par. Varken jag eller min man är svartsjuka av oss utan litar på varandra. Jag tror att svartsjuka ofta i längden blir en självuppfyllande profetia, man lägger så mycket energi på att vaka över och granska sin partner att det är givet att h*n kommer göra fel någon gång.
  • laris

Att säga att man är singel fast inte är det...är det då otrohet? Det är oärlighet i allra högsta grad....då har man klivit över den oskrivna gränsen tycker jag. Jag har vänner som INTE resonerar så och menar att det är självständighet!

• laris

Jag tycker att det är så intressant det du skriver för fastän vi inte lever i ett "öppet förhållande" så har vi alla samma princip (verkar det som), dvs att inte ljuga för varandra. Däremot skulle jag inte kunna leva med att min kille låg med andra även om han skulle vara ärlig med det

Jag undrar vad det är som gör att vissa klarar av vetskapen om att ens partner kan ha sex med andra medans andra (som mig) inte kan...osäkerhet?

janedoe skrev 2008-07-20 22:59:19 följande:
    I vårt fall är vi överens om att det enda som är otrohet är att ljuga eller undanhålla. Vi lever i ett öppet förhållande och får därför göra i princip vad som helst med andra, bara vi är fullständigt öppna med det för varann.Vad som inte accepteras är dock mer än rent sexuellt, dvs. mys, hålla handen, kramas och prata känslosamt med varann, sitta tillsammans en hel kväll och titta på film och liknande. Sådant som hör oss och vårt förhållande till. Sex är sex. Känslor är känslor. Festa tillsammans med "andra" fungerar fint, likaså en kopp kaffe på ett fik, precis som vilka kompisar som helst...Att däremot umgås med någon man känner mer än attraktion/åtrå eller flyktig förälskelse till funkar inte heller, enligt sunt förnuft. Det är Johan och jag för resten av livet och det går aldrig att riskera det. I sådant fall vore vi dumma.Vi har flera gånger fått frågan om vi verkligen älskar varann, som kan ha ett sådant här förhållande. Och ja, jag har aldrig känt så här för någon tidigare. "Allt" är perfekt (jaja, det finns alltid småsaker som är jobbiga, precis som i monogama förhållanden) och jag kan aldrig någonsin tänka mig ett liv utan honom. Enligt honom, så känner han likadant - och jag tar honom givetvis på orden! ;DSå här har ni vår version av otrohet: Ljug och smussel - kort och gott. Och egentligen väldigt mycket enklare än vad det varit i tidigare förhållanden som varit strikt monogama.
  • laris

Esset50:

Instämmer! Då gäller det att hitta den rätta för en själv

• laris

Oj!

Hur tänker du då?

Nalle Puh 40 skrev 2008-07-22 17:23:40 följande:

Tycker att man kan vara otrogen i tankarna oxå
  • laris

Ja, tänk om man slapp andras OCH sina egna fördomar vad enkelt livet skulle vara. Det skulle hur enkelt som helst att planera bröllop tex.... Men tyvärr så tror jag att fördomar finns och kommer aldrig att försvinna.

• laris

Jag håller med om att att vara kär i någon annan inte är otrohet och är värre än att bara fantisera om någon. För mig är det inte heller otrohet om min kille fantiserade om någon vi kände. Däremot är det inget jag skulle vilja diskutera med han om vem han fantioserar för då går gränsen för "bara fantasi" (för mig iaf).

• laris

Ja, flörta sokyldigt kan man göra tycker jag. Det vore jättetrist annars!

Dejtingsajter är INTE ok!

Svar på tråden Vad är otrohet?