Inlägg från: Tooticki |Visa alla inlägg
  • Tooticki

Balsam metoden!

Jonna83 skrev 2008-07-20 20:50:31 följande:

Ja..visst är det trist!? Jag har provat dyra schampon o balsam o att inte tvätta lika ofta men det händer inget. Håret växer ner till axlarna ungefär o sen är det stopp. Vill ha låångt hår!! Så därför kör jag på det här.. Kanske vore nått för dig med då?
    Hmm, hur håret växer är väl inget man kan påverka utifrån? Prova B-vitamin, det stärker hud, hår och naglar.
  • Tooticki
    Jonna83 skrev 2008-07-21 14:49:15 följande:
    Nej, men mitt är så slitet att när det kommer ner till axelnivå unegäfr så börjar det gå sönder och av. Alltså behöver jag göra något radikalt för att se till att det håller tillräckligt länge för att hinna bli långt
    Har du fått barn?
  • Tooticki

Graviditet och amning påverkar ofta håret. Min mamma hade tjockt och fint hår innan hon fick min bror men nu är det som ditt, det "knäcks" innan det når axlarna.

Om du har blonderat mycket så kan det definitivt ha med det att göra. Sluta blondera och gör en toning om du vill ha en annan färg än din egen, toning innehåller inga giftiga ämnen.

• Tooticki

Det är inte säkert att det blir så, vissa får bättre hårkvalité efter graviditet.

Svar på tråden Balsam metoden!