Balsam metoden!
Balsammetoden låter som något som är värt att prova. Jag ska genast studera sidan. Tänk att slippa tvätta håret varje/varannan dag. Ett plus att det verkar plocka fram naturliga lockar också! Eller?
Jag har kört med balsammetoden i två veckor nu och känner absolut skillnad på håret. Det var nog först igår som det syntes tillräckligt med skillnad för att en kollega skulle lägga märke till det. Håret känns friskare och lockar sig högre upp på huvudet. Jag tror dock att det kommer att märkas ännu mer skilnad med tiden.
När det gäller Klick så kan det vara bra att tänka på att det inte ger någon egentlig stadga åt håret, utan tillför mest fukt, glans och motverkar friss! Vill ni ha stadga så får ni köpa/göra gel som inte innehåller mineraloljor eller silikoner (då de bara kan tvättas bort med schampo). Jag gjorde mitt första linfrögelkok i tisdags och det verkar funka bra. Hade det i fuktigt hår igår och idag hade jag det i blött hår, väntar med huvudet i handduken och med spänning på resultatet.
Sen har jag slutat att använda dyra hudvårdsprodukter också där jag behöver smörja smörja smörja för att bli av med min torra hy. Istället tvättar jag med honung(!) och om man inte har ljus och känslig hy kan man blanda i socker och göra sig en skrubb. Dock har jag slutat med det då min hud är rätt tunn. Jag behöver ingen creme eller nåt, huden är alldeles mjuk och len. Ikväll ska jag nog testa OCM (Oil Cleansing Method) och se hur det funkar på mig.