Inlägg från: Julienne |Visa alla inlägg
  • Julienne

Balsam metoden!

Hur är det med stylingprodukter typ vax och sånt, får man använda det när kör balsammetoden?
    Funderar på att testa, men jag har kort hår på utväxt och vet inte hur jag skulle klara mig utan vaxet!

• Julienne

Tack så mycket för svaret! Ska kolla detta. Verkar inte helt lätt att få ihop rätt produkter...

tolonta skrev 2008-08-26 14:55:03 följande:
    Nähä, lyckades inte direktlänka till rätt tråd... Hur som helst, du hamnar på Forumindex. Det finns en rubrik som heter "Produkter" (tredje rubriken ovanifrån). Under den rubriken står det "Shampoo, balsam, styling" Klicka där och kolla på de klistrade trådarna. Där finns en tråd som heter "Stylingprodukter" där det har listats många som är godkända. Du kan även jämföra det vaxet du har mot ingredienslistan, och se om det innehåller något du bör undvika... Annars kan du ju fortsätta med samma vax du redan har...
  • Julienne

Undrar en sak:
    Hur gör ni som kör balsammetoden när ni är hos frissan? Låter ni inte frissan tvätta/använda hårprodukter på ert hår? Och om det nu råkat hända att man fått i "icke godkända" grejer i håret, ska man då alltså börja om från början med sistaschampo etc?
    Hur tänker ni efter färgning/toning/blekning?

• Julienne

Tack för svaret! Ja, är nog bäst att tvätta hemma och skippa stylingprodukterna hos frissan. Jag har precis börjat med balsammetoden och eftersom jag är lätt tvångsmässig så funderar jag över olika scenarier som kan uppstå...

Färgning och toning då? Är det balsam/inpackning som gäller efteråt?

• Julienne

Men, alltså, menar ni att ni inte kommer tona/färga/slinga på vanligt sätt efter att ni börjat med balsammetoden? Vet inte om jag "vågar mig på" henna eftersom jag bara vill ha en lätt, mellanblond nyans väldigt nära min egen färg, brukar använda toning. Men jag tänker att även om man tonar så måste det ju vara mer skonsamt med balsammetoden efteråt än att göra på "vanligt" sätt, men vanliga schampon osv?

MuffinsTönt skrev 2008-08-31 17:31:39 följande:
    Jag vet att det har diskuterat om olika sorters henna färgning. Dem är mest naturlig och skonsam. Hälsokostaffären har olika märken. Det finns en tjej med spretig hår på en gul förpackning, den sorts henna har olika färger utöver rött. Jag trooor det finns en ofärgad henna som är för blondering?!? *osäääker* Jag kan kolla upp det med dem andra! Det slits oerhört mycket på håret om du ska färga/tona eller bleka(!). Jag vet att citron i håret och sen sola med det har blekande effekt men hur mkt vet jag inte.
  • Julienne

En fråga, vet inte om den kommit upp innan, men hur fungerar balsammetoden när man har mjäll? Det är min man som undrar, han är lite sugen på att testa, men har alltså mjäll och använder därför mjällschampo ibland.

• Julienne

Tack för ditt snabba svar, själv är jag segare...

Ok, ta död på mjällsvamparna alltså. Tror du att ACO Baby Mousse schampo kan vara nåt sen? Jag tror inte att min karl är beredd att tvätta håret med bara vatten, nämligen...

• Julienne

ACO Baby Mousse Schampo från Apoteket går bra att använda ibland. Finns lista på lockig.se över vilka schampon som är godkända.

Svar på tråden Balsam metoden!