Balsam metoden!
Hur är det med stylingprodukter typ vax och sånt, får man använda det när kör balsammetoden?
Funderar på att testa, men jag har kort hår på utväxt och vet inte hur jag skulle klara mig utan vaxet!
Hur är det med stylingprodukter typ vax och sånt, får man använda det när kör balsammetoden?
Funderar på att testa, men jag har kort hår på utväxt och vet inte hur jag skulle klara mig utan vaxet!
Tack så mycket för svaret! Ska kolla detta. Verkar inte helt lätt att få ihop rätt produkter...
Undrar en sak:
Hur gör ni som kör balsammetoden när ni är hos frissan? Låter ni inte frissan tvätta/använda hårprodukter på ert hår? Och om det nu råkat hända att man fått i "icke godkända" grejer i håret, ska man då alltså börja om från början med sistaschampo etc?
Hur tänker ni efter färgning/toning/blekning?
Tack för svaret! Ja, är nog bäst att tvätta hemma och skippa stylingprodukterna hos frissan. Jag har precis börjat med balsammetoden och eftersom jag är lätt tvångsmässig så funderar jag över olika scenarier som kan uppstå...
Färgning och toning då? Är det balsam/inpackning som gäller efteråt?
Men, alltså, menar ni att ni inte kommer tona/färga/slinga på vanligt sätt efter att ni börjat med balsammetoden? Vet inte om jag "vågar mig på" henna eftersom jag bara vill ha en lätt, mellanblond nyans väldigt nära min egen färg, brukar använda toning. Men jag tänker att även om man tonar så måste det ju vara mer skonsamt med balsammetoden efteråt än att göra på "vanligt" sätt, men vanliga schampon osv?
Wow, vilken koll!! Är helt klart sugen på att testa! Har du själv prövat? I så fall, hur bra höll färgen?
En fråga, vet inte om den kommit upp innan, men hur fungerar balsammetoden när man har mjäll? Det är min man som undrar, han är lite sugen på att testa, men har alltså mjäll och använder därför mjällschampo ibland.
Tack för ditt snabba svar, själv är jag segare...
Ok, ta död på mjällsvamparna alltså. Tror du att ACO Baby Mousse schampo kan vara nåt sen? Jag tror inte att min karl är beredd att tvätta håret med bara vatten, nämligen...
ACO Baby Mousse Schampo från Apoteket går bra att använda ibland. Finns lista på lockig.se över vilka schampon som är godkända.
Här är listan på SLS-fria schampon.
lockig.se/forum/viewtopic.php