Inlägg från: TiBo |Visa alla inlägg
  • TiBo

Bröllop och dop

Jag och min sambo kommer att gifta oss samtidigt som våran lilla dotter ska döpas. Nu är det ett tag kvar men jag har haft lite funderingar på om man ska ha tärnor eller om det bara är faddrarna som följer med under vigseln?!?! Eller har man giftemål först och sen dop. Någon som vet??? Tacksam för lite tips hur vi ska gå till väga.

• Svar på tråden Bröllop och dop
  • TiBo

Men då kommer ni inte att ha tärnor och bestman eller?
    Har ni sonen med er i famnen från början eller får någon släkting ta honom?

• TiBo

Ja men det låter precis som så jag vill ha det. =)
    Eftersom vi ska döpa våran dotter oxå vill jag inte ha allt fokus på bröllopet. Precis som erat så är inte vårat bröllop/dop särskillt stort heller.
    Tack för bra tips!! =)

• TiBo

Vi kommer inte att gifta oss och ha dopet förrens till påsk nästa år. Men man inser juh att det är mycket som ska fixas i tid.
    Lycka till nu! =)

• TiBo

Ja men det kan jag tänka mig att präster kan ha olika uppfattning om hur upplägget ska vara. Bara för oss att ringa sen när våran bebis har fötts. Så får vi se vad dom säger.

Skönt ändå att man kan välja själv. Man vill juh inte krångla till det för mycket.

• TiBo

Om bröllopet är först kanske det är lättast att faddrarna bär in barnet. Annars tror jag att jag eller min sambo bär in barnet. Så har vi gjort dom andra två gångerna vi döpt våra barn. Men jag kan tänka mig att prästerna har sin syn på hur dom vill att det ska gå till. Man får helt enkelt prata med prästen när vi ses.

• TiBo

Grattis Myran! =)
    Kul å höra att det gick bra. Jag tror vi kör något liknande sen. Det låter smidigt som ni gjort.

Svar på tråden Bröllop och dop