Inlägg från: FruHamberg |Visa alla inlägg
  • FruHamberg

Jag är med florist.

Hejsan!! Vi ska gifta oss i februari nästa år. Bröllopet blir i Östersund, så det är med andra ord snöigt och kallt. Jag hade tänkt mig vita rosor och murgröna som bukett, sen skulle jag vilja ha några andra vita blommor i. Har du några förslag? Hur tror du buketten håller sig?

• FruHamberg

Vet ej om det är nödvändig info, men jag ska ha "pärlnålar" i rosorna. Påverkar det hur buketten klarar sig i kylan?

• FruHamberg
    MilosMamma skrev 2008-07-23 17:33:04 följande:
    ska du gifta dej ute?Nästan alla blommor går faktskt att få tag i hela året om, sen blir det ju mest en prisfråga.Men det verkar som du vill ha en ganska ren bukett efterso du valt 2 basfärger, vitt o grönt, något ja skulle tycka vara riktigt snyggt ät ett par orkideé klockor på buketten, då blir den lite tuffare med =)
    Nej, vi gifter oss i en kyrka. Men vi ska ta kort på dagen, bla utomhus(om vädret tillåter). Så jag funderar på hur jag ska med buktetten då.
    Bra förslag med orkideèr, vill ha som du sa ganska ren
  • FruHamberg
    MilosMamma skrev 2008-07-23 18:09:41 följande:
    Vita blommor spec rosor har en tendens till att bli bruna vid kyla och om det ligger saker imot blomman eller så.Är det minusgrader så är det ju på vinst och förlust faktiskt. Så är det tyärr med färskvaror =SOrkideérna är snygga om man fäster dom med ett par vita pärlnålar kanske, så får den lite mer personligt uttryck. =)
    Förlåt, tusen frågor... Det brukar ju vara mellan -10 till -20 då, iofs nu förtiden vet man ju inte helt säkert. Hade inte tänkt att lägga ned dem i snön, klarar dem sig bättre då? eller blir dem bruna hur som helst? Isf blir det utan blommor på utomhusbilderna.
    Tack för alla snabba svar
  • FruHamberg
    MilosMamma skrev 2008-07-23 18:16:38 följande:
    bruna blir dom mest när dom lir stötta.Det borde ju funka, men "fryser" blommorna till o sen kommer in i värmen vissnar dom.Jag skulle nog inte rekomendera att ha dom ute för att ha finast möjliga bukett just vid vigseln sen =)
    Ok, ingen bukett utomhus då . Vill ju ha dem fina i kyrkan. Tack så mycket för all hjälp!! Uppskattas mycket!
Svar på tråden Jag är med florist.