Inlägg från: millanros |Visa alla inlägg
  • millanros

Jag är med florist.

Hej!!
    Vill gärna ha tips på lila vinterblommor... tänkte ha murgröna oxå...

(psst.. hej mysifer är vi i samma trådar överallt )

• millanros

Germini var ju fin

Vad tror du för ca pris på en brudbukett med murgröna och germini?

• millanros
    MilosMamma skrev 2008-07-26 00:07:19 följande:
    beror på om du ska ha den i hållare eller at stjälkarna ska synas? och om du bor i en storstad eller ej.
    hmmm bra fråga bor i en ganska stor stad men inte så stor som sthlm och gbg
    Vad tror du passar bäst om jag ska ha murgröna och germini??? vill ha den lite hängande...
  • millanros
    MilosMamma skrev 2008-07-26 15:32:45 följande:
    jas ska det vara lite droppe på den är det nästan ett måste med handtag för o få dom vinklarna o ska du bara ha germini? jag vet 700 fråor men ska den va i handtag så är det ganska bra om man har nån utfyllnad med men en inte allt för stor borde ligga hos en florist på ca 800-1000:-
    Ok.. norrköping är något mindre än här men jämnstor
    har du något tips på utfyllnad?? gärna grönt...
  • millanros
    kom på en annan fråga....

Hur har man buketten bäst på festen om den är lite droppformad??? kanske vill ha en rundare ändå.... som man kan ha i en glasvas.. *funderar*
  • millanros

Funderar på att testa att göra en egen bukett.. Vad skulle jag behöva mer än blommorna?? vad kan jag köpa sånt? (billigt)

• millanros
    MilosMamma skrev 2008-08-07 23:22:46 följande:
    göra nålarna själv??
    nä hela buketten
  • millanros

Nu har jag köpt en brudbuketthållare som ser ut som ett hjärta.. Ska göra den helt själv.. Blommorna bör jag köpa dagen innan?? (tänkte beställa..) Vad är det mer jag måste ha för att buketten ska bli bra?? (ska ha gerbera och murgröna hade jag tänkt inte mycket hängande men lite)

• millanros
    MilosMamma skrev 2008-09-18 09:23:42 följande:
    Är det en hållare med oasis?Ja blommorna är bra o hämta dagen innan om dom är beställda.Nånting mer grönt att fylla ut med mellan gerberan eller hur du nu vill ha den, Är det oasis de ska sitta i kan gerberan vara lite knepig ibland då dess stjälk går av väldigt lätt.
    Tack!
    Ja det är oasis. Kan man tejpa gerberan stjälk så det går lättare???
Svar på tråden Jag är med florist.