Inlägg från: Kärlek ger näring åt själen |Visa alla inlägg
  • Kärlek ger näring åt själen

Jag är med florist.

Jag precis som Karmag gifter mig i Oktober , jag funderar på en rundbukett som är handbunden men vita rosor i grunden men sen så funderar jag på att få in något höstigt i typ orange. Men frågan är vilket som blir snyggast om man ska köra på typ organga rosor eller minigerbera? jag har annars en liten tanke på att ha en vit rosbukett med röda rosor runt om längst ner och sedan ha blad som ramar in hela buketten.

Men frågan är vad som blir snyggast

MilosMamma en dum fråga kanske men är det "farligt" för blommorna att stå i en tennvas? eller är Glas att föredra? Har iofs inte bestämt mig riktigt om jag ska ha en droppformad eller en handbunden. Hitta en super fin dropformad i länken du skicka

Åh va glad jag blir Hittade en super fin gammeldags tennvas därför så som jag tror kommer att göra sig så fin på honnörsbordet Tänkte om jag kör på i hållare så fyller jag den med sand så den står stadigare =)

TACK

MilosMamma skrev 2008-07-27 21:53:03 följande:
    Kärlek ger näring åt själen skrev 2008-07-27 21:49:40 följande:
    Det spelar ingen roll =)

Jag köpte på Panduro hobby
    Tror de kosta 20:- för 24 nålar eller så var det tvärtom *Skrattar*
    Sök på floristnålar

mariekex skrev 2008-07-28 17:25:15 följande:
    Hej!Var kan man köpa pärlor på nål som man sticker ner i buketten? Finns det någon bra sida på nätet som säljer?Mvh Marie

Nu kommer jag med en fråga till

Jag har hittat en droppformad bukett med : rosor,gerbera(/germerni) och kallor. Min fråga är då vilken av dessa blommor ska jag "plocka" upp i corsagen? Tärnbuketten blir med rosor och en eller två gerbera/germerni.

buketten kommer att gå i rosa/rost toner

Då blir det rosen Tack

MilosMamma skrev 2008-07-30 19:17:02 följande:
    Kärlek ger näring åt själen skrev 2008-07-30 11:05:42 följande:
    De som ska "plockas" upp för corsage är den blomman det är mest av i buketten tycker jag.

Men finns inte nejlikan i blått? har hört att den ska vara babyblå men stämmer det?

MilosMamma skrev 2008-08-05 23:22:28 följande:
    blåa blommor överlag är svårt, framförallt ljusblåa...hortensia är ju jättefint =)

Hehe så har jag gjort Jag har en super fin hjärtan på tråd som jag tänkte ta lite "grenar" ifrån. Men frågan är bara om den får nya eller ej. Vill inte att den ska gå "sönder" för att jag tar lite bitar ifrån den.

MilosMamma skrev 2008-08-10 13:29:22 följande:
    Nej hjärtan på tråd är inte dyrt, man kan ju köpa en själv i en annan affär om dom är billigare och ta med till floristen.

Whiiee Tack Då vågar jag norpa lite på den Norpar nog lite på Svärmors också för hennes är större plus att hon har fröbollar på sin med hihi

MilosMamma skrev 2008-08-10 13:41:58 följande:
    Kärlek ger näring åt själen skrev 2008-08-10 13:38:15 följande:
    det växer ut nytt

Men Lammöron går de inte i grått? Fast iofs det är ju inte en blomma *skrattar*

Isblomma skrev 2008-08-12 13:51:56 följande:
    Såg förresten bavers fråga och efter en snabbkoll ut i mina blomrabatter så finns det ju iaf en del blommor med gråa blad. Sen ser jag flera vackra fröställningar som drar åt det grå hållet. Men det var kanske just blommor du var ute efter...
Svar på tråden Jag är med florist.