Jag är med florist.
Jag vet att det troligen är så kört det kan bli, men frågar ändå: tror du att det går att å något sätt få tag på pioner i januari? :(
Jag vet att det troligen är så kört det kan bli, men frågar ändå: tror du att det går att å något sätt få tag på pioner i januari? :(
Hmmm... vi gifter oss i början av januari. Men jag ska faktiskt kolla det med min florist. *hoppas, hoppas!*
Tack! :)
Jo, förresten, en sån där stor, fet ros som består av flera rosor, vet du vad den kan gå loss på? Skulle vara kul att ha nåt annorlunda om man nu ska spendera pengar och pion inte funkar. Verkar vara galet pilligt att göra en.
Tack så jättemycket!!! Jag ska se till att förvarna min florist i tid. :)
Jag kom på en ny idé. Hur funkar Amaryllis som brudbukett? Eller kan det vara så att den är uttjatad vid nyår?
Håller den sig om man binder den på morgonen?
Jag tror hon menade mig. Hihi!
Japp, det kommer nog bli Amaryllisar för mig. Lätt som en plätt! Nåt förslag på corsage till min gulle? Och ja, det blir vit! :)
Ornithogalum tex? Med nåt till?
Hmm... en knopp... låter bra. Med en liten orni till. :)
Otroligt. Vilken serviceanda. Hade hellre gift mig med en tallkotte i handen.
F A M E skrev 2008-10-13 10:33:49 följande:
Passionsblomman:
Vad tror du om att trycka in amaryllis och rosor eller bara amaryllis i en buketthållare? Har shoppat loss på e-bay och köpt en silverfärgad, men nu vet jag inte om det var så smart; amaryllis har ju ganska feta stjälkar. Kanske får fundera om och köra på nejlikboll istället.
?
Eller MilosMamma med för den delen...
Henriks älskling skrev 2008-10-13 19:02:05 följande:
Mmm... det kommer nog bli en del klämmande...
Tack! :)
Grankotte?
Ja, jag är inte florist, men jag har oxå en massa ideer. Gör det väldigt svårt att bestämma sig för en bukett. Har bestämt att om jag blir alldeles för förvirrad så får min blivande välja ut en bukett och överraska mig. Han har väldigt bra smak så det lär bli jättefint. Men jag har ju så många ideer! Och nu kottar ovanpå det hela....
:)
Åh lyckos dig. Pioner!!!! Finaste blomman som finns... Tyvärr dock inte i januari. :(
Oops, tänkte ju skriva kommentaren till "artist"... :)
Oh, jag får gissa? *räcker upp handen*
Runt 800:-, inkl. floristens arbete? Nejlikor är inte så dyra, och tror inte fresia (är det det?) heller är det.
Spännande, detta...