Inlägg från: MulleNuh |Visa alla inlägg
  • MulleNuh

Jag är med florist.

Jag har lite ångest.. Vi har en relativt tight budget och jag känner väl inte för att ge 1500:- för lite blommor!

Hur känner en florist om man kommer in och är ärlig och säger som det är?!
    Kan man få något fint för en 500-ing?

• MulleNuh

Vad menas med lösbunden? Är det som dom är när man köper en "vanlig" bukett bara?

Njae jag vill bara ha lite mörkröda rosor, lite brudslöja och nåt litet grönt i. Inget STORT eller så.

MilosMamma skrev 2008-09-19 09:43:18 följande:
    Sjääälvklart får du det, men då kanske en lösbunden, har du nån spec syn på hur brudbuketten ska se ut?
  • MulleNuh

Ja jag får göra det!
    Det beror nog på vem som står där bakom disken tror jag!

MilosMamma skrev 2008-09-19 10:02:40 följande:
    Ja precis som när man köper en vanlig, fast dom kan göra den mer festfin, som en kompakt runt bukett, du kan tyvärr inte få en droppformad för det priset tror jag, eller vem vet nån kanske går med på det =), Gå in o prata med dom.
  • MulleNuh

Kan man inte ha en sån där "boll" i något konstigt material? haha vilken bra förklaring!!

Sån man kan ha i korgar med nedstuckna blommor i! Och sen sticka in tex rosor som är VÄLDIGT korta i skaftet?!

Förstår någon vad jag försöker få fram??

• MulleNuh

Ja men det känner jag igen!
    Hur länge kan man ha rosor i en sådan utan att dom blir trötta?

MilosMamma skrev 2008-10-08 10:32:16 följande:
    oasis? finns även rektangulära som du sen skär i egen form =)
  • MulleNuh

Ok!! Ja då kanske man kommer undan lite billigare också!? Men blir det FINT att ha så??
    Jag fick bara en snilleblixt!

MilosMamma skrev 2008-10-08 14:44:37 följande:
    Ohh länge, ska du ha dom på ett bröllop kan du göra dom dagen innan o ha dom i kyl på natten så klarar dom sej hela dagen o kvällen sen, dom klarar sej bra mycket längre än det med.
  • MulleNuh

Men jag ska gifta mig i juni!

MilosMamma skrev 2008-10-08 15:51:20 följande:
    skulle jag gitfta mej i dec skulle vita amryllis vara givet, stort elegant rent o tidlöst =)
  • MulleNuh

Men usch!! Lät ju inge kul!!

F A M E skrev 2008-10-13 10:33:49 följande:

Har varit ner till våran interflora butik men där fick jag kalla handen om ideer. Samt att hon tyckte jag skulle veta att "om" jag bokar en konsultation så kostar de pengar. Samt att hon gärna innan vi bokar denna tid, få nästan skrifligt bekräftelese på att hon skulle göra buketten till bröllop.Vi ska inte gifta oss förrän i slutet på juli nästa år.
  • MulleNuh

Hej floristerna!!

Har mailat en idag och frågat lite pris. Det är en ganska liten bukett.. Kika gärna i mitt galler!

Vad säger NI den skulle kosta att göra?? Svårt att se hur många rosor det är i, men låt oss säga 10 st!

• MulleNuh

Mmm ok.. Ja jag vill helst inte lägga så mycket pengar på blommorna.

Om du tittar på min klänning jag har i galleriet då. Dock ska ju bandet vara vinrött ist för den på bilden. Vad skulle vara fint i blomväg ist för rosor??

passionsblomman skrev 2008-10-14 22:48:42 följande:
    Räkna 35-45 kr/ros och lägg på ett par hundralappar i arbete, grönt och band, du hamnar då mellan 500-700 kr.Detta är i storlek mer en tärnbukett än brud,(men ett vanligt val idag)motsvarande med 25 rosor hamnar ngnstans mellan 1000 och 1500 kr. Säger du däremot till floristen : Jag vill ha en röd kompakt bukett i den här storleken och det är viktigare för min att den inte kostar mer än *** kr än exakt vad för blommor det är i.DÅ kan du komma bättre undan i pris. Allra billigast är att välja bland det som finns för dagen, men det bör du isåfall göra en eller ett par dagar före bröllopet, så det inte blir för stressigt.
  • MulleNuh

Jo du är ju florist så jag gissar på att blommor är viktigt för dig!

För mig är det inte riktigt så. Men SJÄLVKLART vill jag ju ha något fint.. Så kalrt.

MilosMamma skrev 2008-10-15 08:29:25 följande:
    Jag håller med passionsblomma helt o hållet, men samtidigt måste jag säga att alla tar olika priser, beroende på vart man bor i landet.Det är inte så drastiska skillnader, men det är stor skillnad på min stad o tex Stockholm.När jag gick i skolan (gick ut -04) så hade jag praktik på floristkompaniet i sthlm, just för att jag tyckte det skulle bli så extremt nyttigt för mej o jäklar anamma det blev det, dom första dagarnma nästan skämdes jag när folk kom in o köpte en liten större bukett som jag gjorde direkt efter deras önskemål o den liksom landade på 1300 spänn, men efter ett par dagar blir man varm i kläderna o kommer in i butikens priser, så när man kom tillbaka till stan så nästan skänkte vi bort blommorna o HÄR klagade folk på priset.Så ni kan ju tänka er, gubbarna i sthlm går o köper veckobuketter till sina glammiga fruar för en 900 spänn o vi vill ha en brudbukett för 500.För mej är ju självklart brudbuketten minst lika viktig soim klänningen, den ska spegla min påersonlighet totalt, Jag vill höra på min bröllopsdag att : Gud vad den där buketten är DU Pernilla, den passar dej perfekt, Då har jag lyckats.
  • MulleNuh

Tack! Ja jag är nöjd med mitt val!
    Ja Callor är suuuperfina. Men dom finns inte i rött va?? Jag vill hemskt gärna ha röda.
    Nejlikor är också fint!

MilosMamma skrev 2008-10-15 08:35:13 följande:
    För det första hade du en väldigt fin klänningen, det måste jag säga =)För det andra Är några vita callor med långa strån och några pärlor på det superfintr och elegant tycker jag, men då gåller man buketten på ett annat sätt, som att den vilar på armen.Eller en rund liten kompakt bukett av nejlikor? Dom finns i både vitt o vinrött o rött.
  • MulleNuh

Ohooo.. Ja då kom mina tankar in på annan bana nu då!

Vad skulle mer kunna vara fint? Rött, stilrent. Jag själv är ju väldigt mörk i håret och väldigt lång så därför vill jag att det ska vara enkelt med blommorna.

MilosMamma skrev 2008-10-15 09:17:57 följande:
    Jo dom finns i rött.
  • MulleNuh

Ja det lät riktigt fint!! Hoppas floristen man träffar har lika bra smak och fantasi som du!

MilosMamma skrev 2008-10-15 09:36:08 följande:
    Men som ja sa , kanske bara några vallor, fina långa strån med ett par pärlor bara, ett band virat ett eller två varm på samma punkt så det täcker ca 1-2 cm av stjälkarna bara o en pärla där på är superfint.
Svar på tråden Jag är med florist.