Jo du är ju florist så jag gissar på att blommor är viktigt för dig!
För mig är det inte riktigt så. Men SJÄLVKLART vill jag ju ha något fint.. Så kalrt.
MilosMamma skrev 2008-10-15 08:29:25 följande:
Jag håller med passionsblomma helt o hållet, men samtidigt måste jag säga att alla tar olika priser, beroende på vart man bor i landet.Det är inte så drastiska skillnader, men det är stor skillnad på min stad o tex Stockholm.När jag gick i skolan (gick ut -04) så hade jag praktik på floristkompaniet i sthlm, just för att jag tyckte det skulle bli så extremt nyttigt för mej o jäklar anamma det blev det, dom första dagarnma nästan skämdes jag när folk kom in o köpte en liten större bukett som jag gjorde direkt efter deras önskemål o den liksom landade på 1300 spänn, men efter ett par dagar blir man varm i kläderna o kommer in i butikens priser, så när man kom tillbaka till stan så nästan skänkte vi bort blommorna o HÄR klagade folk på priset.Så ni kan ju tänka er, gubbarna i sthlm går o köper veckobuketter till sina glammiga fruar för en 900 spänn o vi vill ha en brudbukett för 500.För mej är ju självklart brudbuketten minst lika viktig soim klänningen, den ska spegla min påersonlighet totalt, Jag vill höra på min bröllopsdag att : Gud vad den där buketten är DU Pernilla, den passar dej perfekt, Då har jag lyckats.